Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Klasa C W202 Kombi T202

AAA, 14 lat temu
Silnik 2.5 Turbo-D 150KM 110kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 265 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mercedes Klasa C W202 Kombi T202 2.5 Turbo-D 150KM 110kW 1996-2000 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Naprawdę pełen komfort i duza odporność na nasze drogi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdza tylnej klapy
Układ elektryczny : czesto przepalajace się żarówki
4,0
Całokształt
Dałbym nawet doskonale ale ta korozja mnie denerwuje. Z drugiej strony z opinii czytanych w necie to chyba ostatni model mercedesa tak udany. Opinie o nowszych modelach porażajace. Będę tym swoim jeździł aż sie rozleci a to może potrwać. Przy kupnie nie żyłować i kierować się stanem samochodu a nie ceną. Jak się nie trafi na spawaną minę to bedzie to dobry wybór.
Wrażenia
4,0
Silnik
W mieście spod świateł trochę słabo. Na trasie pomiedzy 80 a 140 rewelacja. Generalnie jestem zadowolony. Trochę niepokoilo mnie zuzywanie oleju. Około 2 litry na 15 tys km. Mechanik mnie uspokoił mówiąc że to nie jest dużo. Trzeba uważać na turbinę - to ona przy ostrej jeździe wyciąga olej. Pewnie wymagałaby regeneracji ale dochodzą mnie głosy że niekoniecznie to pomoże.
5,0
Skrzynia biegów
Pierwszy mój automat i chyba nie ostatni. Czasami wyczuwam szarpnięcie gdy spod swiateł ruszam i zaraz hamuję. Generalnie biegi zmienia płynnie. Płynniej w trybie Winter niż Sommer (choć niektórzy literkę S interpretują jako Sport)
5,0
Układ jezdny
Nigdy nie prowadziłem BMW czy Alfy słynących z bardzo dobrych właściwości jezdnych więc moze dlatego daje doskonale. Dla mnie samochód prowadzi sie świetnie choć raczej preferuję spokojny tryb jazdy. Przez 3 lata jazdy po polskich dziurach zawieszenie dzielnie sie trzyma.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń. bez asystenta parkowania nie zdarzyło mi sie mieć przykrych niespodzianek przy parkowaniu. z przodu jest celownik, z tyłu wiadomo kombi widać gdzie sie auto kończy.
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie powinno być. Doskonale.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tylne szyby lubią sobie zaparować. Klima nie włączana w zimę na wiosnę była do ponownego nabicia. Jak sprawna to dziala bardzo dobrze choc na początku przez kilkanaście sekund troche śmierdzi - odgrzybianie i wymiana filtra pomogły na krótko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu ok (mam 174 cm). Z tyłu jeżdżą przeważnie dzieci w fotelikach więc też ok. Trzy osoby z tyłu tylko na krótkie trasy. Przestrzeń bagażowa dla rodziny 2 + 2 (wózek i masa toreb) wystarcza. 4 chłopa na narty tez sie spakowało (narty na dachu, buty narciarskie, ciuchy i własny prowiant na 10 dni).
4,0
Wyciszenie
Do 120 super. Do 150 silnik jest juz wyraźnie słyszalny ale można nadal mówić do siebie cicho. Powyżej 160 robi sie głośniej ale po pierwsze nadal mozna swobodnie rozmawiać a po drugie gdzie u nas jeździć 160.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto lato 9.5 - 10, miasto zima 10 - 11. Trasa do 120: 6 - 6,5. Do 140 6,5 - 7,5. Trasa Zakopane - Szczecin autostradą A4 a potem przez Niemcy w 7 godzin ( predkości dochodziły do 170, 180) - średnio wyszło 10,5 (samochód mocno obładowany, 3 dorosłe osoby, dwójka dzieci + narty na dachu. Najnizsze spalanie na trasie przy prędkości do 110 - 5,9. Nizej nie ma szans. Ceny części akceptowalne: swiece 50/szt, wymiana oleju wraz z filtrem około 250, wymiana poduszek pod silnikiem około 500,
5,0
Stosunek jakość/cena
Bez dwóch zdań. Dałem za 9 latka 24 tys. Kolega za 9 letnia lagunę 14 tys. Życie pokazało że dokonałem lepszego wyboru. Porównując koszty eksploatacji oraz napraw samochodów z kolegami, którzy mają dużo nowsze samochody innych marek to nie mam najmniejszych powodów do narzekań.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
żarówki troche czesto sie przepalają , jak nie jedna to druga, w W124 wymieniłem 1 przez 6 lat a samochód kupiłem jak miał 10 lat - aż mi sie samemu teraz nie chce wierzyć. Uwaga na świece - kłopoty przy wymianie, zapiekają się i można je urwać a potem to katastrofa. Dawać tylko fachowcom co maja doświadczenie. ja za wymiane jednej płacę 30 zl i mam święty spokój. Piszczy dmuchawa nawiewu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wiem czy to należy zaliczyc do poważnych usterek ale postepująca korozja tylnej klapy oraz w miejscach kontaktu odbojników tylnej klapy z karoserią. Mam równiez wrażenie słabej jakości lakieru - sporo drobnych odprysków. A lakier orginalny.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Turbo-D 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Klasa C W202 Kombi T202