Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes MB-100 I

randal@go2.pl, 21 lat temu
Silnik 2.4 D 72KM 53kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 206 tys. km
Mercedes MB-100 I 2.4 D 72KM 53kW 1989-1992 - Oceń swoje auto
3,46
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Chociaż samochód (jego zawieszenie) sprawia czasami sporo problemów to lubię go. Całkiem dobrze się nim jeździ, sporo można załadować i zawsze uciągnie. Przedni napęd przydaje się zimą. Stary silnik, taki jak był w mercach w123 (beczka) lekko zmodyfikowany przez hiszpanów jest bardzo wytrzymały, przejechane 206tyś km i nie jest zuzyty!!! Trzeba zaglądać pod podwozie i regularnie smarować a nie będzie większych problemów. Aha i nie trzaskać drzwiami bocznymi bo sie klamra szybko zużyje.
Wrażenia
4,0
Silnik
Stary silnik od mercedesów 123. Głośny ale wytrzymały.
2,0
Skrzynia biegów
Synchronizatory siadają, raz już wymieniłem skrzynkę.
4,0
Układ jezdny
Sztywne zawieszenie, na dziurach trzęsie ale na zakrętach jedzie spoko.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie może być, zwłaszcza jak sie siedzi na osi pojazdu a maska pod nosem :)
4,0
Ergonomia
Fotele dosyć wygodne, ale jeszcze nigdy nie udało mi się wyjąć zagłówka :(
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na tak dużą przestrzeń powinno być dodatkowe ogrzewanie (jeżeli zamierzamy wozić pasażerów).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca, zwłaszcza że to samochód dostawczy :)
3,0
Wyciszenie
Gdyby nie był hociaż troche wyciszony to mógłbym ogłuchnąć. Silnik głośny, ale troszeczke wyciszony.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie: miasto około 9 litrów/100km, trasa w ranicach 8. Przeglądy standardowo. Naprawy dosyć drogie, części trzeba zamawiać i czasami sporo czekać, ale istnieją też szroty (na szczęście...:)
4,0
Stosunek jakość/cena
Ehhhh... w każdego trzeba wkładać...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawsze coś musi być nie tak :) Zdarzyło się: klamra bocznych drzwi suwanych(330zł), osłona progu drzwi suwanych, zamek drzwi suwanych.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ZAWIESZENIE>>> na polskich drogach końcówki drążków padają jak muchy, przekombinowany układ kierowniczy i zużywające się przeguby. Już zmieniłem skrznię biegów (1500zł na szrocie), chłodnica już druga (też przecieka, ale mniej:(, wiskoza przy chłodzeniu.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes MB-100 I