Szukaj

Ocena kierowcy - Mercedes Transporter T1

aerk, 18 lat temu
Silnik 2.3 D 72KM 53kW
Rok produkcji 1988
Przebieg: 22 tys. km
Mercedes Transporter T1 2.3 D 72KM 53kW 1977-1994 - Oceń swoje auto
4,46
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
ten Mwrcedes z rodziny T1 popólarnie zwany "kaczka" lub "Bremer" to chyba jeden z najlepszych i najbardziej udanych dostawczaków . szwiadczyć o tym może sprzedarz blisko 1 000 000 sztuk, biorąc pod uwagę że produkowany był w latach 82-95 to imponujący wynik. Zaskakuje możliwościami przewozowymi trwałością podzespołówi, blach, silnika( ten "taxi diesel 2,4D osiąga przebiegi rzędu 800 000km do naprawy głównej!).
Wrażenia
4,0
Silnik
silniczek jest elastyczny choć jak wrzucimy za szybko bieg to sygnalizuje nas o tym charakterystyczny brzęk tapicerki. kultura pracy bez zarzutu - gdy jedziemy z teściową to można udawać że jej nie słyszymy:) . na zimnym silniku słychać charakterystyczne "rech rech". po rozgrzaniu to ustpuje i można śmigać. nie jest to wyścigówka, co tu dużo gadać - trochę mułowaty.
4,0
Skrzynia biegów
jedynki prawie nie urzywam, synchronizatory działają świetnie. przełorzenia dobre - nietrzeba "piłować" do wysikich obrotów rzeby zapiąć nadstępny bieg.
5,0
Układ jezdny
prowadzi się OK , jak większość tylnonapędowych, stabilizatory na obu osiach i amortyzatory Sachs miękkie resory piórowe - dobrze wybiera zakręty , bez nadmiernych przechyłów. bardzo dobry skręt (5,5 obrotów od oporu do oporu, trzeba się trochę ukręcić ale efekt jest), sztywna belka zprzodu - kierownica duża trzyma się ją dobrze i chodzi lekko.
Komfort
5,0
Widoczność
nisko przebiegająca krawędź szyby przedniej i bocznych + duże lusterka , wysoko umieszczone siedzenie z dużą możliwością regulacji , to wszystko daje widocznoś bez zarzutu.
5,0
Ergonomia
a jakrze morze być inaczej gdy cała deska rozdzielcza ma 5 przełączników na krzyż:) ustawienie ich jak w karzdym Mercedesie po lewo charakterystyczne pokrętło ze światłami i wygodna dźwignia wielofunkcyjna (światła, kierunkowskazy, wycieraczki, spryskiwawcze).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
otwory wętylacyjne małe ale dobrze spełniają swoją funkcję , w lecie można przecierz zawsze uchylić szybę. Ogrzewanie grzeje dobrze, ja mam jeszcze Webasto więc można jeździć "w krótkim rękawku".
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
w wersji trzyosobowej na podwójnej kanapie dwojgu pasarzerom jest trochę ciasno, ale w wersji dwuosobowej miejsca nie brakuje , nawet wysocy nie powinni narzekać . siedzenia typowo dla niemieckich aut "twawrde" nie męczą nawet na trasie.
3,0
Wyciszenie
trochę za głośno , wszystko pięknie aż do wrzucenia 5-tki - jazda na wyższych obrotach może być męcząca dla pasarzerów, choć jak leci się 70/80 km ( na wolnym moście) nie jest tak źle.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
z ładunkiem czy bez "kaczorka " to rybka. spalanie oscyluje w granicach 9l
5,0
Stosunek jakość/cena
jakość bardzo dobra to i cena wysoka, i nie mokżna tu powiedzieć że płacisię za markę , choć i to nie pozostaje bez znaczenia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
poprostu nie ma się co psuć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
po 80 000 tysiącach nie zawiódł mnie ani razu

On - zużycie paliwa dla silnika 2.3 D 72KM 53kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mercedes Transporter T1