Szukaj

Ocena kierowcy - Mini Countryman F60 Crossover Plug-In

Artur, ponad rok temu
Silnik 1.5 SE 220KM 162kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mini Countryman F60 Crossover Plug-In 1.5 SE 220KM 162kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,79
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo fajny silnik, mi mega odpowiada jego dynamika i osiągi.
Zawieszenie : Sprężyste, świetnie wybiera nierówności, wygodne auto.
Inne : Ekonomiczne - mozliwosc wyboru; paliwo lub prad przynajmniej obecnie bardzo sie sprawdza. Oszczednosci są duże po przeliczeniu zuzycia pradu na wydatki na paliwo. Warunek jednak to ładowanie w domu.
5,0
Całokształt
Auto skrojone na wymiar. Jeśli ktoś szuka samochodu średniej wielkości ale całkiem pojemnego w środku to MC SE jest bdb wyborem. Wewnątrz jest sporo miejsca dla 4 osób i to przynajmniej po 185 cm wzrostu. Tylna kanapa jest obszerna, nad głową dużo miejsca. Fotele przednie bardzo wygodne, trzymanie boczne bez zarzutu. Ustawienie pod kierowcę wyśmienite ale chwilę trzeba przywyknąć do blisko osadzonych lusterek oraz dużego wyświetlacza centralnego. Regulacja siedziska duża więc zajęcie miejsca pod siebie nie robi problemu. Regulacja zarówno fotela kierowcy jak i pasażera. Zawieszenie jest bardzo sprężyste, nie jest twarde. Samochód świetnie trzyma się w zakrętach i jazda po krętych drogach to ogromna przyjemność. Czucie auta wyśmienite. Prowadzenie miłe ale trzeba uważać bo każdy ruch kierownicą to bezpośrednie przeniesienie na napęd - pod tym względem auto jest czułe i "mniej" wybacza. Bagażnik nie jest może wielki ale pakowny, ponad 400 litrów. Fotele można ustawiać pod kątem zatem walizki nawet te większe wchodzą nie zawadzając o klapę. Generalnie to takie pudełko - całkiem ustawne w środku. Podczas jazdy cisza, na prądzie słychać delikatnie świt lusterek. Całość bardzo dobrze wykonana i spasowana. Jeśli ktoś wybrał podstawowy system nagłośnienia nie ma co rozpaczać :). Brzmi to ok ale można samemu wykonać wymianę głośników (jest mnóstwo do wyboru i dedykowanych) - szybko i sprawnie a dźwięk przypuszczam będzie znacznie lepszy niż instalowany HK. Swoje podmieniłem na Audison - dedykowany zestaw dla Mini i jestem bardzo zadowolony. Jakość muzyki z głośników słychać podczas postoju i jazdy (w aucie jest całkiem cicho). Silnik sprawuje się bardzo dobrze, właściwie jeżdżę na elektryku non stop. Ładuję z gniazdka. Do tej pory zatankowałem raz gdy wracałem od dilera :) musiałem jakoś dojechać ale mając do pracy ok. 15 do 20 km można spokojnie poruszać się wyłącznie na silniku elektrycznym. Zasięg realny ok. 40-42 km. W opcji tylko silnik elektryczny - schodzi się bliżej 38-40 km, jeśli to auto decyduje - zasięg jest większy - teoretycznie nawet te 50 km ale mi udało się osiągnąć maks 47 km. Osiągi miłe :) przyspieszenie jak trzeba wciska w fotel. Spalanie: na obecne czasy, mam wybór albo prąd albo paliwo. Jeśli jeździ jako hybryda aktualnie komputer wskazuje mi średnie 2,6l (zrobiłem dłuższą trasę wyłącznie na silniku spalinowym - średnie spalanie miałem 5,6l jadąc bardzo przepisowo) , ale tak jak wspomniałem głównie eksploatuję go jako pojazd elektryczny. Generalnie auto skrojone pod moje potrzeby.
Wrażenia
5,0
Silnik
Elektryczny; do miasta bardzo fajny - delikatnie mógłby być mocniejszy :), spalinowy; delikatnie go słychać ale nie mam żadnych zastrzeżeń co do jego pracy.
5,0
Skrzynia biegów
działa szybko i sprawnie, żadnych uwag - chociaż wkurza mnie system powiadomień i co należy wykonać aby ruszyć.
5,0
Układ jezdny
bardzo fajny - sprężysty, całkiem nieźle wybiera nierówności, ciut gorzej poprzeczne.
5,0
Karoseria
duży plus
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, spore lusterka, dużo światła wokól, widoczność do tyłu bdb. Kamera tylna świetnej jakości.
4,0
Ergonomia
Nie mam nic do zarzucenia, mi bardzo odpowiada. Szczególnie, że auto się wyróżnia i ma sporo detali unikatowych - jak przełączniki, czy środkowy ekran multimedialny. Jedyną rzecz jaką bym poprawił to ekran przed kierowcą - "tablet" mogłby być bardziej czytelny podczas słonecznych dni oraz bardziej konfigurowalny pod kierowcę - chodzi o dane i komunikaty. Jest ich sporo ale trzeba przełączać. Ekranik przezierny mógłby także podawać dane z AppleCar a tego nie robi, szkoda. Szkoda, że nie można podłączyć AndroidAuto - to uważam za spore niedopatrzenie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mega fajnie i szybko działa. Z poziomu aplikacji można ustawić sobie klimatyzację na chłodzenie lub grzanie w zależności od temperatury na zewnątrz. Działa bardzo sprawnie i cicho.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażerów - sporo miejsca, nad głową i na nogi. Spokojnie mieszczą się 4 osoby po 185 cm wzrostu. Nikt nikomu nie zabiera przestrzeni.
4,0
Wyciszenie
Słychać szum lusterek, jeśli auto jedzie na silniku elektrycznym tym bardziej to słychać. Generalnie całkiem nieźle, myślałem że będzie znacznie bardziej głośny ze względu na kształt auta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Elektryk: w aplikacji mam możliwość kontrolowania kosztów ładowania, mam taryfę G12W czyli po 21.00 stawka za kwh jest znacznie niższa oraz w weekendy i święta. Ładuje po 21.00. Czas to ok. 3-4h w zależności od tego czy muszę naładować całą baterię czy część. Koszty pełnego ładowania to ok. 4 zł (stan; październik '22) a daje mi to możliwość dojazdu do pracy i powrotu do domu. Silnik spalinowy; obecnie średnie to ok. 2,6-2,8l. W trasie ok. 5,6l ale bez naładowanej baterii. Z baterią wyjdzie niższe. Na autostradzie powyzej 130-140km spalanie w okolicach 8 litrów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zamówiłem jeszcze przed podwyżkami, porównując to co otrzymałem to Mini Countryman SE jest całkiem dobrze wyceniony. Dla rodziny z 2 małych dzieci na pewno jest za mały - wówczas w tej cenie można mieć większe auto. Tylko, że większe nie zawsze musi być lepsze. Nie jest tani ale dziś nie ma już tanich aut.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zadnego drobiazgu, nic auto nowe.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
podobnie, wszystko ok.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 SE 220KM 162kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
3,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mini Countryman F60 Crossover Plug-In