Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Galant VII Hatchback

plonkus@o2.pl, 16 lat temu
Silnik 1.8 GLSI 126KM 93kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 37 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mitsubishi Galant VII Hatchback 1.8 GLSI 126KM 93kW 1992-1997 - Oceń swoje auto
4,08
6% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : jak na tak starą konstrukcję i stosunkowo niewielką moc (75KM) cechuje go przyzwoita dynamika
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : głowica podatna na pękanie (pytałem w serwisie)
4,0
Całokształt
jest to solidny samochód, jego awaryjność w ogromnym stopniu związana jest ze sposobem jego eksploatacji. Należy pamiętać że jest to diesel starej generacji - nie lubi wysokich obrotów, co nie znaczy że nie można nim dynamicznie jeździć!
Wrażenia
4,0
Silnik
- podany przebieg liczony od remontu kapitalnego, wykonanego po przejechaniu 15tyś - jaki jest rzeczywisty nie wiem, gdy go kupiłem było 150tys, sądzę że musiał być przekręcony - teraz sprawuje się rewelacyjnie ale chyba tylko dlatego, że o niego dbam, absolutnie żadnych problemów
4,0
Skrzynia biegów
- nie narzekam, lecz niestety ją również musiałem wymienić na inna używaną z powodu uszkodzenia synchronizatora 5-tego biegu, który notorycznie wyskakiwał - sprzęgło również nowe więc teraz wszystko gra
4,0
Układ jezdny
- samochód świetnie się prowadzi, zawieszenie stosunkowo twarde ale niezwykle komfortowe, dobrze pochłania nierówności
Komfort
4,0
Widoczność
- dolna linia okien poprowadzona niewysoko co wpływa na dobrą widoczność, fotel z regulacją wysokości siedziska więc niskie osoby też nie będą narzekać - brak lusterek sferycznych, ale to za stare auto na takie wynalazki
5,0
Ergonomia
- bez zarzutu, samochód ma ponadczasową sylwetkę, wyróżnia się z otoczenia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
- bardzo efektywne ogrzewanie i dmuchawa, ogólnie w moim samochodzie nigdy nie parują szyby, nawet przy dużej wilgotności - niestety brak klimatyzacji + ciemny lakier = horror
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
- mnóstwo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu, aczkolwiek dłuższa podróż dla piątej osoby byłaby męcząca, tylna kanapa wyprofilowana jest dla dwóch osób - bardzo wygodne i świetnie trzymające fotele, pełna regulacja fotela kierowcy
3,0
Wyciszenie
- silnik na wolnych obrotach jest cichy, natomiast przy autostradowych prędkościach hałas w kabinie jest dość uciążliwy
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
- samochód jest dość ekonomiczny, średnie spalanie trasa/miasto - 6/8l/100km - niestety eksploatacja ze względu na części nie jest tania. Przykładowo filtr oleju kosztuje w granicach 30-40zł a np. do Golfa III zaledwie 12zł
4,0
Stosunek jakość/cena
jest bardzo korzystny !!!! o ile trafi się na egzemplarz eksploatowany w należyty sposób !!!! Poważne usterki niestety nie zawsze są widoczne gołym okiem
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- nie przypominam sobie żeby jakiś drobiazg uległ uszkodzeniu lub zużyciu; nawet żarówki nie chcą się przepalać :))
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- tak naprawdę nigdy mnie nie zawiódł w trasie i zawsze odpalał, ale chyba dzięki mojej powściągliwości (staram sie naprawiać zanim na dobre się zepsuje) - remont silnika wykonałem ze względu na pęknięcie głowicy (skoro silnik był już rozebrany zrobiłem wszystko co się dało) - skrzynia również była do wymiany - samochód musiał mieć albo ogromny przebieg albo źle był użytkowany

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 GLSI 126KM 93kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mitsubishi Galant VII Hatchback