Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Galant VIII Sedan

Madmikee, 10 lat temu
Silnik 2.5 24V 163KM 120kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 135 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mitsubishi Galant VIII Sedan 2.5 24V 163KM 120kW 1996-2006 - Oceń swoje auto
4,77
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Skrzynia INVECT IV! Rewelacyjny automat adaptacyjny, wyprzedzający grubo swoje czasy! Dzisiejsze skrzynie przy całym swoim skomplikowaniu mają problem jej dorównać!
5,0
Całokształt
Świetne auto, które mimo wieku do dzisiaj przyciąga wzrok wszystkich - również kobiet, ale to też wersja Sport z pełnym fabrycznym pakietem stylizacyjnym i dołożonymi już ode mnie przepięknymi felgami pasującymi do \"charakterku\" tego samochodu. Gdy tylko chcesz - suniesz majestatycznie w rytm chilliout-owych kawałków, ale jeżeli tylko coś Ci strzeli do głowy, deptasz w kicka i ...masz rasowy, bezkompromisowy, sportowy wóz z którym wyprzedzanie TIRa trwa moment.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik V6 w tym samochodzie to idealne połączenie kultury pracy z osiągami, bez żadnego żyłowania - jak to jest w dzisiejszych samochodach. W sprawnym i zadbanym silniku o dolewkach oleju można zapomnieć całkowicie! Świetnie wyważony z przepięknym, niezbyt natarczywym brzmieniem na nieco wyższych obrotach. Zaś na najwyższych...poezja brzmienia!
5,0
Skrzynia biegów
Szukałem modelu dokładnie z tą skrzynią i nie zawiodłem się, a wręcz zachwyciłem. miałem okazje jeździć z DSG i...przy całej skomplikowanej budowie - daleko im do tego automatu! Adaptacyjny automat w tym modelu sprawia, że w każdej chwili sam dopasuje się do Twojego stylu jazdy, a gdy depniesz w kicka...zrozumiesz jak pięknie jest zakosztować namiastki F1! Zmiana biegów - bajka! Żadnego szarpnięcia, niesamowicie gładko. Tiptronic idealny na jazdę w zimie - nawet na letnich slickach! Ważne - automat mam w doskonałym stanie - zadbałem o to szczególnie!
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie nosi bez wątpienia ślady rajdowej przeszłości modelu i całej marki. Nawet bez żadnych przeróbek stanowi świetny kompromis pomiędzy komfortem, a bezpieczeństwem przy dynamicznej jeździe - i to bez żadnych magicznych przycisków! Przy dynamicznym wchodzeniu w ostre zakręty - nie ma żadnych uślizgów, chociaż to też i kwestia samych felg i opon ( u mnie 215/45/17 przód - 225/45/17 tył ) - teraz nawet 215/40/17, jednak to już zbyt niski profil jak na nasze realia, ale i tak spisuje się nad wyraz dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
Generalnie wszystko ok., chociaż przy moim wzroście (196 cm) - zdało by się mieć możliwość nieco lepiej ustawić fotel - tutaj niestety ogranicza mnie nieco elektryka.
5,0
Ergonomia
Wszystko intuicyjnie pod ręką - nie trzeba się w żadnej chwili skupiać na odnalezieniu jakiegokolwiek przycisku, czy urządzenia obsługi. Podłokietnik dobrze umieszczony. Maleńki minus z zbyt mało schowków, ale i po co komu masa klamotów pod ręką. To co konieczne zmieści się bez problemów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Znakomite parametry i grzania i chłodzenia. Klimatronik działa rewelacyjnie - oczywiście jak się o niego czasami zadba, o czym wielu zapomina. Grzanie błyskawiczne - przy tym silniku po minucie jazdy już zasuwa ciepłe powietrze nawet w najmroźniejsze dni. Minusik - nieco za głośna praca dmuchawy na najwyższych obrotach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mistrzem przestronności ten model nie jest, ale tez patrzę przez pryzmat swoich gabarytów ;)! Z przodu super, bez problemu dobiera się pozycje za kierownicą. Z tyłu nieco gorzej, ale miejsca z tego co twierdzili moi pasażerowie na dłuższych trasach jest wystarczająco, a co najważniejsze - bardzo wygodnie. Z tyłu też jeździł mój synuś ( 195 cm ) - bez problemów! Dodatkowo z rozłożonym podłokietnikiem - ponoć rewelacja.
4,0
Wyciszenie
Niestety muszę nieco obniżyć punktację, ponieważ ten model nie należał do fabrycznie zbyt dobrze wyciszonych i jeżeli jeszcze chodzi o dźwięk silnika, to bardzo dobrze, ale szumy opon przy większych prędkościach potrafiły być męczące. Dobrze we własnym zakresie poprawić wyciszenie i wówczas poprawa jest duuuuża!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na niemały silnik, zużycie paliwa wypada zadziwiająco dobrze, a to głównie za sprawą skrzyni biegów. Ceny napraw...przymusowych brak, a eksploatacyjne na przyzwoitym poziomie. powoli wymieniłem od kupna prawie wszystkie części i nie odbiega to od nowszych modeli kompaktowych.
5,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie dzięki wiekowi dostępność tych aut jest w miarę duża, a dzięki bezawaryjności model ten cieszy się dużym uznaniem użytkowników. O nowym nie można było u nas marzyć, bo nie było ich nigdy w sieci dealerskiej, a na zachodzie też nie był najtańszy. Za dzisiejsze pieniądze nie znalazłem na rynku lepszego połączenia kultowego, nie starzejącego się wyglądu (jak to u rekina), oraz kapitalnego silnika zapewniającego tak wysoką kulturę jazdy z piorunującymi przyspieszeniami. Do tego...bajeczna skrzynia adaptacyjna!!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie miałem żadnych - kwestia zadbania ;)!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakichkolwiek i oby tak dalej ;)))!!!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 24V 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Galant VIII Sedan 2.5 24V 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
11,1
l/100km
11,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Galant VIII Sedan