Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Lancer VII Sedan

ojrzyk, 11 lat temu
Silnik 1.3 12V GL 75KM 55kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 260 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mitsubishi Lancer VII Sedan 1.3 12V GL 75KM 55kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ekonomia.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Układ wydechowy - przerdzewiał wydech środkowy
Przeniesienie napędu : Przerdzewiało mocowanie skrzyni biegów
5,0
Całokształt
Ogólnie jestem z tego auta bardzo zadowolony. Wiedziałem co kupuję. Kupiłem 15-letniego sedana klasy niższej-średniej z 200 tyś km przebiegu. Posiadam go już 2 lata, przejechałem 60 tyś, jeździłem nim po wertepach, woziłem materiały budowlane. Wytrzymałe te trudne warunki i nie odnotowałem żadnej większej ustarki. Poza tym jak na auto tej klasy jest dość wygodny i pojemny i jak na swój rocznik dość ładny i bezawaryjny. Nie ma mocy ale jest b. ekonomiczny. Idealnie pracuje z instalacją gazową.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na tak mały silnik, to radzi sobie całkiem dobrze. Wyprzedzanie w trasie powyżej 90 km/h nie jest zbyt komfortowe, ale po 75 KM nie można spodziewać się wiecej. Pracuje równo, cicho i bezproblemowo.
3,0
Skrzynia biegów
Ogólnie dobrze. Czasem blokuje się przy wrzucaniu dwójki, trzeba trochę poluzować albo użyć więcej siły. Stosunkowo często wrzucenie wstecznego wymaga ponownego wciśnięcia sprzęgła. Nie jest to bardzo denerwujące ale wymaga przyzwyczajenia. Kupiłem auto 15-letnie z 200 tys km przebiegu.
5,0
Układ jezdny
Nie mam do czego się przyczepić. Zawieszenie jest dość konfortowe, ale ze względu na nisko umieszczony środek ciężkości auto dobrze trzyma się na zakrętach. Mieszkam na dość dziurawym osiedlu i często jeżdżę po drograch gruntowych. Zawieszenie znosi to bez problemu. Duża średnica skrętu, co nie ułatwia parkowania/zawracania.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj jest bezkonkurenyjny. Duże szyby, wąskie słupki. Mam 177 cm wzrostu i przy cofaniu widzę gdzie kończy mi się tylna maska. W lusterkach praktycznie nie ma martwej strefy.
5,0
Ergonomia
Jest wygodnie, wszystko pod ręką. Fotele dość niskie i może za mało wyprofilowane. Regulowana wysokość kierownicy, ale w małym zakresie. Bardzo pojemny bagażnik jak na tę klasę auta. Dzielona tylna kanapa. Denerwujące są tylko zawiasy klapy bagażnika, które mogą zgnieść niestarannie wrzucony bagaż.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja działa ok choć na najwyższych biegach szumi jak Niagara. Nagrzewnica mocna, można w aucie zrobić saunę w zimie. Rozgrzewa się przez 10-15 min. Oczywiście w lecie brak klimy daje w kość. W pewnym stopniu rekompensuje to umiejętne ustawienie cyrkulacji powietrza za pomocą szyberdachu i tylnych elektrycznych szyb. Przy upalnej pogodzie wentylacji lepiej nie włączać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu komfortowo. Z tyłu stosunkowo dużo miejsca na kolana, ale auto nie jest bardzo szerokie, więc dla 5 osób miejsca jest niewiele. Niektórym może przeszkadzać to, że siedzi się dość nisko, ale dzięki temu przy dosć komfortowym zawieszeniu można śmiało śmigać na zakrętach.
3,0
Wyciszenie
Powyżej 110 km/h zaczynają szumieć uszczelki, powyżej 120 silnik zaczyna buczeć, przy 140 ryczy jak bazyliszek. Do 90 km/h cicho. Głośna wentylacja na wyższych biegach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj wychodzą na jawa zalety 75-konnego silnika. Jeśli ktoś nie próbuje nadrobić ubytku mocy żyłowaniem do dechy i częstymi redukcjami, to będzie pozytywnie zaskoczony. W trasie spala 6-6,5 l benzyny lub 7-7,5 l gazu. W jeździe mieszanej do 0,5 l więcej. Koszt przejechania 100km to ok 20-21zł (jak tu jeździć autostradami?). Części taniocha. Wymiana rozrządu ok 200zł, klocki hamulcowe ok 80zł. Tanie opony 13\".
5,0
Stosunek jakość/cena
Super. Uważam że to jest bardzo niedocenione auto. Dobrze zachowany egzemplarz (najlepiej w kolorze srebrnym) wygląda na dużo nowszy niż jest, jest chyba największy w swojej klasie i bardzo dobrze wyposażony. Znajduje się w tej samej grupie cenowej co Opel Astra czy VW Golf a dla mnie wybiór jest oczywisty.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogólnie wszystko trzyma się kupy, nic nie odpada, nie pęka, nie skrzypi. U mnie padły oba siłowniki do zamka centralnego w przednich drzwiach. Kupiłem na allegro po 30zł/szt. Padła żaróweczka podświetlająca pokrętła od wentylacji, czasem gaśnie podświetlanie wskazówki prędkościomierza, w zimie przestaje działać czujnik otwarcia jednych losowych drzwi. Przerdzewiało zasilanie do popmki spryskiwacza. To wszyskie usterki. Chyba nieźle jak na 17-letnie auto.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przerdzewiał wydech środkowy, wymiana na bosala 400zł. Bierze dość dużo oleju, ok 2l 10 tyś km. Przerdzewiało mocowanie skrzyni biegów, poprzedni właściciel zamiast o to zadbać to zadrutował łączenie, skutkiem czego skrzynia wypadła mi na środku skrzyżowania. Spawanie - 100zł. Uważam że jak na 17-letnie auto to całkiem nieźle się trzyma. Jeszcze lekka rdza nieśmiało wyłazi na brzegach tylnego nadkola.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 12V GL 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Lancer VII Sedan 1.3 12V GL 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
10,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Lancer VII Sedan