Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Ocena kierowcy - Mitsubishi Outlander II SUV

arturk, 11 dni temu
Silnik 2.0 DID DOHC 140KM 103kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 112 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mitsubishi Outlander II SUV 2.0 DID DOHC 140 KM 103 kW - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Nie spodziewałem się że tak dobrze będzie sobie radziło w terenie i na zaśnieżonej drodze. Duży plus.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nie było
4,0
Całokształt
Jest to mój drugi Outlander, pierwszy był z 2008 roku w tej samej wersji wyposażenia Instyle. Za to wygląd zewnętrzny inny, pierwszy czarny "misiek" obecny szary "glonojad". Samo to że zdecydowałem się ponownie na Outlandera może świadczyć, że byłem i jestem nadal zadowolony z tego auta. Oczywiście ma trochę wad ale które auto nie ma. Jest wygodny i bezpieczny, w miarę ekonomiczny średnie spalanie ON 7,5 l. Koszty eksploatacji na przyzwoitym poziomie, Oba kupiłem używane, ponieważ uważam, że nowy nie jest wart aż 140 tyś. Za tą cenę powinien mieć inny silnik i więcej elementów wykończenia lepszej jakości. Jedno co mnie wkurza to brak rozsądnego pomysłu na składanie tylnej kanapy. Po całkowitym złożeniu bezsensownie zmniejszają pojemność bagażnika. Sprawę rozwiązała by możliwość szybkiego demontażu i pozostawienia w garażu. Super rozwiązanie z otwieraną burtą. Osobiście uważam, że jest to jeden z ładniejszych SUV-ów.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik WV 2.0 TDI nie jest taki zły jak go opisują. Wszystko zależy od tego czego oczekuje się po tym samochodzie. To nie jest wyścigówka !! Jest to silnik przeznaczony do normalnego użytkowania w samochodach rodzinnych, a jak dodamy do tego normalną dbałość o terminowe przeglądy to problemów nie stwarza. Olej wymieniam co 10-12 tyś, filtr paliwa co 20 tyś, powietrza co 10 tyś przy przebiegu 20-22 tyś rocznie. To nie są duże koszty, części są w umiarkowanych cenach. Ciekawostka - taka sama część do tego silnika kosztuje 2 razy mniej w sklepie Skody niż WV - naprawdę taka sama!!! Tankuję tylko paliwo tzw. premium ponieważ różnica 25gr na litrze znika w trakcie jazdy, auto spala około 0,5 l mniej na setkę niż przy zwykłej ropie. Sprawdziłem to kilkanaście lat temu w Mondeo i pierwszym Outlanderze i wiem co mówię, no i do tego takie paliwo lepiej działa na silnik ogólnie. Daję dla silnika 3 gwiazdki ponieważ mógłby być trochę mocniejszy. O dziwo pierwszy Outek miał fabrycznie 150 KM a powinien mieć 140. Tego drugiego nie sprawdzałem ale też się wydaje, że ma tyle. Może Japońce coś zmieniali w sterowaniu, natomiast odradzam podwyższanie mocy do 170 KM. Ten silnik nie jest zaprojektowany z tzw. zapasem i te 170 KM to jego 100%. Lepiej zostawić mu trochę rezerwy a będzie długo służył.
4,0
Skrzynia biegów
Jedynka krótka a dwójka ma za duże przełożenie. Trochę to dziwne, że dwójka jest taka słaba a za razem krótka. Od trójki wszystko idzie ok. Skrzynia praktycznie bezawaryjna.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się dobrze. Mam porównanie do Forda więc mogło być trochę lepiej, ale to duży samochód i porównanie może być mylące. Trwałość na przyzwoitym poziomie, odradzam przedwczesną wymianę elementów metalowo-gumowych, te z pierwszego montażu bardzo długo wytrzymują natomiast zamienniki się sypią. Oryginały w serwisie są kosmicznie drogie. Zawieszenie w poprzednim naprawiałem po 150 kkm a jeżdżę trochę w terenie.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Może dlatego że mam 185 cm. Poprzedni Outek miał kamerę cofania. To jest super sprawa, chyba w każdym aucie oprócz malucha.
5,0
Ergonomia
Auto jest proste w obsłudze jak cep :) Ten który wymyślił umiejscowienie dla przycisku info (komputer) pewnie już dawno popełnił seppuku a inni nie mieli odwagi tego zmienić.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na przyzwoitym poziomie. Szybko się nagrzewa, ma podobno jakieś grzałki które działają zimą zanim silnik się rozgrzeje. Szybko też się chłodzi i dobrze utrzymuje temperaturę. Gwiazdka mniej za brak klimy dwu strefowej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj pięć gwiazdek i to bez przesady. Jakby lepsze składanie tylnej kanapy dałbym 6 gwiazdek.
3,0
Wyciszenie
To jest niestety bardzo słaba strona tego auta, choć nie przekraczając 110 km/h da się przeżyć. Zresztą jak ktoś kiedyś jeździł maluchem :) Niemniej auto za cenę 20 maluchów powinno być bardziej wyciszone.
Ekonomiczność
4,0
Koszty utrzymania
Dużo zamienników dobrej jakości. Silnik tak popularny, że chyba co 5 auto w europie z nim jeździ. Tak więc części są w przyzwoitej cenie a koszty serwisu poniżej średniej. Do tego niezłe spalanie. Koszty porównywalne do innych popularnych aut a to w końcu SUV.
3,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem samochód za drogi w zakupie jako nowy. Powinien kosztować około 20% mniej czyli około 110 tyś. Mowa o wersji INSTYLE. Chociaż cenę robi tu podatek lub cło bo samochód z Japonii ale są też składane w Holandii. Drogi jest też podobno napęd AWD. A może się czepiam. Najlepiej kupić używanego, z pewną historią 3-4 latka za około 50% ceny nowego.
Niezawodność
4,0
Drobne usterki
Praktycznie brak.
5,0
Poważne usterki
Nie miałem i oby tak dalej

Zużycie paliwa 2.0 DID DOHC 140KM 103kW [l/100km]

7,3

Minimalne średnie zużycie paliwa

7,4

Maksymalne średnie zużycie paliwa

8,5

Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe

5,9

Fabryczne średnie zużycie paliwa

6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Outlander II SUV 2.0 DID DOHC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
61,71 zł
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Outlander II SUV