Szukaj

Ocena kierowcy - Mitsubishi Outlander II

Jarosław O., 6 lat temu
Silnik 2.2 DID DOHC 156KM 115kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 320 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Mitsubishi Outlander II 2.2 DID DOHC 156KM 115kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Komentarz dotyczy nowego modelu, którego bym już dziś (niestety) nie kupił. Dlaczego - bo poza wizualną zmianą linii nic nie daje nowego, sporo zabrał (podłokietnik przedni bez regulacji, brak rozkładanej burty, mniejszy bagażnik, brak stałej blokady napędu, itd) . Szkoda bo przy tej jakości ciekawy, nowoczesny projekt na pewno by się dobrze w Polsce i na świecie sprzedawał.
5,0
Całokształt
Outlander ma swoje wady, ale liczba zalet zdecydowanie przewyższa liczbę wad. Po 8 latach i 323 tys km wspólnie zrobionych mogę powiedzieć - jest dobrze wykonany, podzespoły są trwałe, nic nie trzeszczy, siedzenia, kierownica, lewarek, plastiki często używane w żaden sposób nie zdradzają wieku i przebiegu, nie miał żadnej poważnej awarii, francuski diesel się sprawdził. Dalej jest głośny ;-), radio dalej gubi fale i lakier dalej jest zbyt delikatny i zbyt szybko się rysuje. To auto ma dużo miejsca w środku, bardzo dobry napęd na 4 koła (do tej pory w pełni sprawny), drogie przeglądy i drogi serwis.
Wrażenia
5,0
Silnik
Motor się sprawdził, pomimo tego, że to w pełni francuska konstrukcja. Nad wyraz trwały - dwumasa, wtryski i cały osprzęt do tej pory bezawaryjny. Do tego w miarę żwawy i całkiem oszczędny. Ma jedną wadę od nowości - był sporo droższy w zakupie od TDI niemieckiego.
4,0
Skrzynia biegów
Dobry automat, robi swoją robotę, trochę spowalnia sinik, ale to w kwestii długowieczności motoru się zwróci. Znam lepsze, szybsze, mniej szarpiące, ale ten naprawdę nie jest zły.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry - w trybie auto przyklejony do drogi, daje swobodę bezpiecznej jazdy w każdych warunkach (deszcz, śnieg i inne zawieje mu niestraszne). Zawieszenie czasami stuknie, puknie - nawet głośniej, ale jest pancerne, odporne na nasze drogi. Wymianę amortyzatorów miałem po około 200 tys km, do tego trochę później jakieś gumy i niedawno (blisko 300 tys km) tylne sprężyny.
4,0
Karoseria
Poza lakierem, który jest i delikatny i podatny na zarysowania jest dobrze. Warto go zabezpieczyć przed korozją jak każdego Japończyka, którym się chce dłużej jeździć.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra - do przodu, do tyłu i na boki. Bardzo duże lusterka mocno zwiększają komfort i bezpieczeństwo jazdy.
5,0
Ergonomia
Typowy Japończyk - jak ktoś wcześniej jeździł to od razu wie co gdzie jest i jak to włączyć/użytkować. Na duży plus schowki (liczba i pojemność), uchwyty/dziury na napoje, podłokietniki (przedni regulowany i tylny z uchwytami na picie), długość i szerokość siedzisk z przodu, funkcje komputera. No i ławeczka w tylnej burcie - bezcenna!!!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima jednostrefowa (niestety), ale na szczęście zarówno w upał jak i w mróz bardzo dobrze sobie radzi. Brakuje też nawiewów w środkowych słupkach bocznych na tylną kanapę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo się przewiezie bo miejsca jest w brud. Wygodnie i przestronnie z przodu oraz na tylnej kanapie, która dodatkowo jest przesuwana w dużym zakresie. 7 miejsca awaryjne i raczej dla dzieci, ale umówmy się - 7-em osób wygodnie to wozi się dużym Vanem lub małym Busem.
3,0
Wyciszenie
Mogłoby być zdecydowanie lepiej. Podobno na końcówce produkcji trochę poprawili wyciszenie od strony silnika i od kół.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z jednej strony bezawaryjny i bardzo trwały co mocno obniża koszty. Mało też pali więc na stacji nie bankrutujemy. Z drugiej strony serwis i oryginalne części bardzo drogie. Koledze padła turbina w TDI i chcieli od niego 5 tys!!! Na szczęście jakość części kupionych w serwisie jest bardzo wysoka, co mocno rekompensuje ich wysoką cenę.
5,0
Stosunek jakość/cena
W dniu zakupu kosztował mnie ponad 150 tys pln. - dużo jak na średniej klasy SUV-a w 2009 roku. Patrząc jednak całościowo po tych 8 latach odwdzięczył się bezawaryjnością, jakością i przyjemnością jazdy, kilkunastoma wspólnymi wypadami po Europie, a do pewnego momentu też niekłamaną zazdrością sąsiadów :-)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak - wymiany podzespołów traktuję jako standardową wymianę elementów eksploatacyjnych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 DID DOHC 156KM 115kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Outlander II 2.2 DID DOHC 156KM 115kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Outlander II