Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Leaf I Hatchback 5d

Bartek, 5 miesięcy temu
Silnik Elektryczny 109KM 80kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 159 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Nissan Leaf I Hatchback 5d Elektryczny 109KM 80kW 2011-2016 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : od 0-70km/h coś pięknego, elastyczność w jeździe nie boje się wyprzedzać
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : może nie usterka ale wymiana filtra kabinowego jest średnio skomplikowana w porównaniu do VW Golfa VII gdzie bez narzędziowo wymieniam pod sklepem w 4 minuty
5,0
Całokształt
Wygodny, bogato wyposażony, ekonomiczny i przy tym cichy i szybki. Idealny dla rodziny 2+2 tak jak ktoś pisał poniżej. Zużycie mniej więcej 18kWh przy włączonym ogrzewaniu lub klimatyzacji. Bardzo fajne auto do jazdy w mieście i na krótkie trasy. Mając fotowoltaikę na nowych zasadach koszt przejechania 100km średnia za 1,5 roku bo od wtedy prowadziłem zapiski wychodzi ok 11zł. Koszty eksploatacyjne śmieszne. Nie ma kosztów serwisów olejowych, czyszczenia DFP, EGR, nie ma wtrysków, turbo, dwumasy, świec, filtrów oprócz kabinowego po prostu bajka. Pozostałe części jak wycieraczki, opony, zawieszenie, karoseria jak w każdym aucie. Hamulce prawie się nie zużywają używając trybu jazdy B. Idealne auto żeby dojechać do pracy zawieźć dzieci do szkoły po południu ich odebrać i zawieźć na dodatkowe zajęcia, zrobić zakupy i podjechać pod dom lub blok jak w moim przypadku i wpiąć gniazdko do ładowania. Na weekendach zdarzało się nam że jak wycieczka planowana była w promieniu do 80km to jechaliśmy elektrykiem w innym wypadku używamy spalinowego. Leaf jest idealnym autem jako pierwszy elektryk niedrogi 30tys. zł można sprawdzić czy to warto. My przekonaliśmy się do elektryków 2 lata dzielnie służył teraz czas na nowszy model. Jeśli robisz do 70-90km dziennie to auto jest dla Ciebie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Najbardziej podoba mi się włączanie do ruchu z podporządkowanej przy dużym natężeniu. Wyjeżdżasz i moment masz prędkość pojazdów jadących na głównej. Wygoda i bezpieczeństwo nie ma ryzyka że braknie mocy. Od 0-70km ciężko o auto w tych pieniądzach żeby tak przyspieszało, 80% aut jest wolniejszych. Powyżej 100km/h jest już przeciętniak.
5,0
Skrzynia biegów
Bezstopniowa coś pięknego, Parking, Neutral, Reverse, Drive lub B i nic pomiędzy. Cicha i po za wymianą oleju co 60tys. km za 180zł nic po za tym ;) komfort jazdy automatem bezcenny
5,0
Układ jezdny
Środek ciężkość poprzez baterie bardzo nisko można sobie pozwolić na bardzo ciasne wchodzenie w zakręty. Auto dobrze wyważone. Hamulce + odzyskiwanie energii dają wysoki komfort. Puszczasz nogę z gazu przed czerwonym światłem i dotaczasz się do świateł odzyskując energię. Bateria po 12 latach wciąż ma 75% swojej początkowej wartości.
5,0
Karoseria
Mam golfa VII z 2014 roku i w porównaniu do nissana z 2013 jest dramat w golfie mam już widoczne ślady korozii.
Komfort
5,0
Widoczność
Kamera 360' w aucie z 2013 roku - bajka. Malutki minus to gruby przedni słupek trochę ogranicza widoczność ale idzie się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa dużo szybciej niż w samochodach spalinowych. Możliwość ustawienia temperatury na godzinę odjazdu z współpracy z kalendarzem po prostu boskie. Przykład auto podpięte do ładowania, wyjeżdżam codziennie o godz. 6:00 do pracy (w kalendarzu mam ustawione zadana temp. 22'C od pn. do pt. wyjazd o godzinie 5:55) na zewnątrz -5'C. Wsiadam do auta wnętrze ciepłe, szyby rozmarznięte, podgrzana kierownica i fotel kierowcy bajka. Koszt takiego grzania od 1,2 - 1,9kWh średnio ok. 1,2zł za taką wygodę na dzień (taryfa G12W PGE). Pompa ciepła szybko działająca, podgrzewana kierownica, podgrzewane fotele i kanapa tył czego chcieć więcej?
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Idealny dla rodziny 2+2 bagażnik bardzo pojemny.
5,0
Wyciszenie
Bez zastrzeżeń, przy złożonych siedzeniach tylnych bardziej słychać opony z tyłu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Prowadzę od 1,5 roku spis każdego ładowania poprzez smart licznik podpięty do gniazdka z którego ładuję auto, potem dane kopiuję do excela i analizuję. Wychodzi mi że mając instalację fotowoltaiczną 2,8kWh na nowych zasadach i taryfę G12W - średni koszt przejechania 100km - 11,65zł (średnia z 17554km). Pozostałe koszty prawie żadne w stosunku do spalinowego.
5,0
Stosunek jakość/cena
za 30tys. zł nie znajdziemy auta z tym wyposażeniem z takim komfortem jazdy i kosztami utrzymania nic dodać nic ująć. Bluetooth, kamera 360', bezkluczykowy system, webasto, światła led mijania, czujnik deszczu, zmierzchu, pełna elektryka, virtual cockpit,
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 1,5 roku nie miałem ani jednej awarii
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak usterek

Zużycie prądu dla silnika Elektryczny 109KM 80kW

Średni zasięg
98 km
Średni maksymalny zasięg
100 km
Średni minimalny zasięg
70 km
Maksymalny zasięg przy oszczędnej jeździe na długiej trasie
125 km
Średni czas ładowania baterii: gniazdko domowe
5,5 h
Średni czas ładowania baterii: stacja ładowania
1,0 h
Średni czas ładowania baterii: stacja szybkiego ładowania
0,3 h
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Leaf I Hatchback 5d

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów