Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Micra I

k10pnkp@gmail.com, 16 lat temu
Silnik 1.2 54KM 40kW
Rok produkcji 1990
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Micra I 1.2 54KM 40kW 1986-1992 - Oceń swoje auto
4,31
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : W sumie brak większych ognisk korozji poza jednym miejscem pod uszczelką przedniej szyby (dolny lewy róg)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Potrafią zawilgnąć styki na rozdzielaczu iskry - trzeba uszczelnić np. silikonem
Przeniesienie napędu : Przeguby mają raczej krótką żywotność
5,0
Całokształt
Świetne , tanie i bezawaryjne miejskie autko
Wrażenia
4,0
Silnik
Nieobciążone auto dość chętnie wkręca się w obroty i nawet nieźle przyspiesza jak na taką małą pojemność i moc.
4,0
Skrzynia biegów
Mimo 18-tu lat biegi wchodzą bez zgrzytów, bez problemów i dość precyzyjnie. Mankamentem jest to, że mimo 5-ciu biegów, przydał by się szósty, gdyż na 5 spokojnie rozpędza się od 70 do nawet ponad 160 km/h i poprostu brakuje kolejnego biegu. Aby spokojnie jechać z jakąś stałą pprędkością powyżej 100km/h wrzuciło by się 6 bieg i było by o wiele ciszej w kabibie a tak jest już dość głośno i obroty trzeba trzymać wyższe...a t już zachacza o wyższe spalanie...
3,0
Układ jezdny
Szybko reaguje na ruchy kierownicą, nie przechyla się aż tak strasznie na boki (porównuję jazdę Oplem Corsą a może to efekt wyprofilowanych, sportowych foteli akurat w wersji którą posiadam). Niestety kiepsko trzyma się toru jazdy na nierównościach (koleiny to jest czasami masakra, bo autem poprostu rzuca na boki) i lubi wyjeżdżać na zewnątrz szybko pokonywanego zakrętu - uważać!
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jest jak dla mnie świetna w każdą stronę
3,0
Ergonomia
Raczej wszystko jest w miarę logicznie pomyślane
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja niezła. Na szczególną pochwałę zasłużył sobie układ ogrzewania, który niesamowicie szybko rozgrzewa wnętrze auta. Małą wadą jest to, że nie da się puścić ciepłego powietrza poprzez kratki nawiewu na desce rozdzielczej. Ciepłe powietrze można puścić jedynie na szybę lub na nogi (ewentualnie troch ę tu i tu)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Co tu dużo mówić - niewielkie auto, to też nie można wymagać dużej przestrzeni, choć siedzi się wygodnie na przednich fotelach i miejsce na nogi jest. Z tyłu zmieszczą się trzy osoby średniej budowy ciała, ale jest wtedy dość ciasno.
3,0
Wyciszenie
Slychać silnik dość mocno, gdyż nie ma tu jakichkolwiek wyciszeń z komory silnika. Poza tym slychać świsty i szumy pędzącego wiatru....kiepsko...ale nie jest to tak tragicznie jak np. w maluchu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autko pali niewiele (lato: 7,5-8,5 L LPG; zima: 9-11 L LPG w cyklu miejskim na krótkich trasach - 3do5km, stąd taka różnica w zimie; na trasie zmieści się w 7 L LPG ale raczej nie przekraczająć 100km/h gdyż brakuje 6-go biegu i na 5 biegu powyżej tej prędkości poprostu są wysokie obroty silnika (!!!) Co do napraw to ceny są dość niskie, ale to auto się raczej nie psuje (k10 jest made in Japan więc może dlatego)
5,0
Stosunek jakość/cena
18-to letnie auto, cena niewielka, po mieście jeździ się super
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie psuje - odpalam i jadę!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie psuje - odpalam i jadę!

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.2 54KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Micra I