Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Micra V

Piko, 14 dni temu
Silnik 1.0 IG-T 92KM 68kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Micra V 1.0 IG-T 92KM 68kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,79
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ja bym go plasował jako bardzo uniwersalny samochód, zarówno do miasta, jak i na wypady wakacyjne. Nie bałbym się nim jechać 1000 km.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nic mi nie przeszkadza. Niektórym pewnie by przeszkadzała zbyt niska pozycja za kierownicą, czy mały prześwit. Ale to cena za dobre prowadzenie i mniejsze spalanie.
5,0
Całokształt
Dla mnie prawie idealny mały samochód miejski. Jest uniwersalny i może służyć za jedyny samochód dla standardowej rodziny 2+2. Jest bardzo klasyczny, nie ma jakichś udziwnień, wszystko ma tam gdzie powinno być, działa tak jak tego się oczekuje. Ma ciekawy, trochę futurystyczny design, co może się nieładnie zestarzeć. Od razu zaznaczam że trwałości nie ocenię, bo zbyt krótki okres użytkowania. Nie liczyłbym na brak śladów zużycia po przejechaniu 200 tys. km, ale też jakiejś tragedii nie powinno być. Z historii raczej nie obawiałbym się trwałości. Nissany są dobre mechanicznie. Tylko ja zrobiłbym konserwację podwozia i profili zamkniętych, bo z tym szczególnie u Japończyków bywa różnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
1.0 turbo, ten sam co w Renault i Dacii. Jest w odpowiedni do tego samochodu. Praktyka pokazała że jest to jeden z najlepszych małych silników, więc nie obawiam się o trwałość. Da się jeździć dynamicznie, do 140 ciągnie ładnie, powyżej dostaje zadyszki. Przy wykorzystywaniu osiągów pali pod 8/100. Dobrze chodzi na LPG, choć ten, którym jeździłem tego nie miał. Brak GPF, wtrysk pośredni, łańcuch rozrządu. Gdyby tylko miał hydrauliczną regulację byłby ideał do LPG, a tak regulacja co około 60 tys. km. Start/stop bardzo rzadko mi się aktywuje.
4,0
Skrzynia biegów
Nie ma 5 biegu, ale chyba nie byłby potrzebny. Pewnie producent wie dlaczego. Biegi wchodzą gładko, bez szarpnięć, zacięć. Skok dźwigni krótki. Nie mam uwag do skrzyni.
5,0
Układ jezdny
Dość twardy, sprężysty, dobrze się prowadzi przy wyższych prędkościach i na zakrętach. Czasem coś lekko dobije, stuknie na dziurach, ale to nie komfortowa kanapa, a raczej kompromis z nastawieniem na prowadzenie i przyjemność z jazdy.
5,0
Karoseria
Jak nie będzie korozji, to jest bardzo dobrze. Pewnie tylne uchwyty z klamkami brzydko się porysują, ale są z czarnego plastiku, więc to nie problem wymienić za niewielkie pieniądze.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze do przodu i na boki, do tyłu tragedia, ale jest kamera cofania. Siedzi się dość głęboko, więc nie ma tak dobrze jak w crossoverach.
5,0
Ergonomia
Dla mnie ideał. Wszystkie przyciski i przełączniki, dźwigienki są tam gdzie powinny być. Osobny panel klimatyzacji. Dobre radio z Android Auto, gniazdko 12v i USB, chyba 3 uchwyty na kubki. Wskaźniki klasyczne, czytelne i zawierają to co powinno być. Siedzi się dość głęboko, więc ludziom z problemami ruchowymi raczej bym polecił coś wyższego, typu crossover czy mikrovan.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag. działa jak należy, grzane fotele.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na ten segment jest dobrze. Wygodnie z przodu i z tyłu. Mam 175 cm, więc pasażerowie z tyłu nie mogą narzekać. Bagażnik przyzwoity na poziomie innych podobnych samochodów.
5,0
Wyciszenie
Jak na miejski samochód jest dobrze. Przy 140 da się rozmawiać, choć nie jest to poziom jakichś limuzyn. Nie mniej jest wiele głośniejszych samochodów.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis nie jest przesadnie drogi, ale też nie jest to Dacia. Na gwarancji więc przeglądy w ASO.
4,0
Stosunek jakość/cena
Są tańsze samochody, ale jest też wiele droższych. Wg. mnie cena jest dobrze skalkulowana, ale zawsze warto walczyć o jakieś zniżki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zbyt nowy, brak jakichkolwiek usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zbyt nowy, więc zero.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 IG-T 92KM 68kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Micra V