Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Navara III Pick Up

czarny, 11 lat temu
Silnik 2.5 dCi 4WD 174KM 128kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 91 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Nissan Navara III Pick Up 2.5 dCi 4WD 174KM 128kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : wyciszenie i komfort jazdy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : żarówka h4 prawego reflektora leci regularnie
5,0
Całokształt
odliczenie Vat!!! na dzień dzisiejszy ok 90tyś/km wszystko gra,używam w ciężkim terenie - budowy - i naprawdę daje radę ale przydało by się poprawić kąty natarcia i zejścia (zderzaki przód i tył są stanowczo za nisko), można to zrobić ale trochę to kosztuje, jak na swoje wymiary zwrotny jak się chce (i umie) to da radę zaparkować w takich miejscach, że nie jeden w tico nie da rady:))) ważna sprawa opony - fabryczne Goodyear Wrangler należy potraktować co najwyżej jako letnie,w błoto i na śnieg trzeba uważać, zimowe polecam Nokian mam w kilku samochodach i są bdb cena zresztą też; ogólnie bdb samochód; jak każdy ma jakieś wady ale w tej klasie nie ma o czym mówić;czytając fora mam wrażenie, że najbardziej narzekają byli kierowcy smartów, którzy skusili się na odliczenie vat....
Wrażenia
5,0
Silnik
miłe zaskoczenie, to mój pierwszy diesel i nie czuję różnicy w jeździe
5,0
Skrzynia biegów
manualna, bdb
5,0
Układ jezdny
na razie ok
Komfort
4,0
Widoczność
wiadomo to nie smart ale nie jest źle, zawsze można zamontować kamerę cofania
4,0
Ergonomia
konsola między fotelami z przodu jest olbrzymia ale jakoś mało dopracowana jeśli chodzi o wykorzystanie na schowki, tylko trzy i to nie wiadomo na co? niby na kwadratowe kubki?! tak czy inaczej zagospodarowane,na kubki przydałyby się takie wysuwane, ale cóż jest jak jest; z tyłu brak schowka albo właśnie uchwytów na kubki/butelki w środkowym podłokietniku, zamiast tego delikatne i też nie wiadomo na co zwymiarowane uchwyty - duża średnica a mała wytrzymałość i niebezpiecznie blisko nóg - , wysuwane z podłokietnika kierowcy prawie na poziomie butów
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bdb w zimie używam klimy z nawiewem na szybę(oczywiście nie do chłodzenia:)))i jest ok, trochę gorzej z temperaturą w kabinie przy dużych mrozach trzeba trochę poczekać, warto podgrzewać silnik na postoju i osłonić chłodnicę;
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu bardzo dobrze z tyłu brak regulacji pochylenia oparcia tylnej kanapy ale i tak jest ok z tyłu i tak mam fotelik na isofix z regulacją
5,0
Wyciszenie
rewelacja w tej klasie i nie tylko
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przeglądy: za drogo ceny nieadekwatne do wykonywanych czynności nie mówiąc o ich szybkości i jakości:(( obsługa sprowadza się do wymiany części i gotowych podzespołów w trakcie których giną śruby nakrętki itp.), nie miałem na szczęście problemów mechanicznych więc nie wiem jak ceny poważniejszych napraw, jedyne co wymieniałem to filtr paliwa koszt ok 500 zł, i wymiana tarcz hamulcowych za prawie 1200 zł(niby z rabatem!)zaproponowano mi tarcze i klocki Nissana!!! szmelc nie z tej ziemi fabryczne padły po 40tyśkm!!! kupiłem komplet tarcze i klocki firmy chyba pod marką Ashika za niecałe 600 zł w jakości przewyższającej oryginały i za niecałe dwie stówy wymieniłem w serwisie Mitsubishi:))widoczna poprawa przy hamowaniu wcześniej miałem wrażenie,że wyciskam silikon a nie wciskam hamulec! sprawdziłem i za niewiele większe pieniądze, które sobie życzą w serwisie części+ wymiana można założyć komplet z najwyższej półki 4x4;po gwarancji uciekam z serwisu;spalanie bardzo rozsądne - miłe zaskoczenie biorąc pod uwagę masę i dynamikę samochodu: na trasie przy prędkościach prawie zgodnych ze znakami i zdrowym rozsądkiem udało mi się osiągnąć na odcinku ok 400km 6,2 L/100km rekord ale jazda naprawdę eko! na dodatek średnia prędkość na tym odcinku okazała się niewiele niższa niż przy jeździe bardzo dynamicznej i z prędkościami dużo większymi;pokonuję ten odcinek regularnie i realne różnice w czasie dojazdu to ok 30min ale ciężko się przestawić na taką jazdę tym bardziej,że tiry prawie rozjeżdżają-dla większości z nich teren zabudowany = ograniczenie 90km/h;na autostradzie prędkości ok 130 i dużo więcej nie zszedł ani razu poniżej 12,5 L/100km a standard to 13,5 L/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
w tej klasie i modelach porównywanych rocznikowo wg. mnie nie ma konkurencji; przed zakupem testowałem wszystkie dostępne w tym momencie modele (wiosna 2008) i reszta odpadła w przedbiegach, jeśli chodzi o komfort jazdy,wyposażenie i stosunek jakości do ceny to chyba do chwili obecnej nie ma konkurencji; oceniam model 2,5 LE+premium pakiet+blokada mostu (ma wszystko co było bez automatu i fabrycznej nawigacji z której zrezygnowałem ze względu na absurdalną cenę i o zgrozo brak polskich map!!!)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
odpukać tylko jeden ale nagminny problem z luzem zaczepu maski, serwis nie daje sobie z tym rady - maska drży przy większych prędkościach-podrywa ją i skrzypi tak, że na początku zanim odkryto przyczynę wrażenie było takie jakby zawieszenie z przodu miało się oderwać - pomaga regularne smarowanie i owijanie zaczepu tekstylną taśmą izolacyjną ( wynalazek serwisu!)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
odpukać nic

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 dCi 4WD 174KM 128kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Navara III Pick Up