Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Note I Mikrovan

op77@op.pl, 14 lat temu
Silnik 1.4 i 16V 88KM 65kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 81 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Nissan Note I Mikrovan 1.4 i 16V 88KM 65kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,77
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Design nadwozia, 2 dusze silnika, ilość miejsca, niezawodność i uniwersalność oraz to co ostatnio sprawdziłem - całkiem spory prześwit (holowałem quada z środka lasu bez uszczerbku w podwoziu!!!)Aha, mam klimatyzowany schowek (nie wiem jak inni, ale ja lubię pić zimnego browarka).
5,0
Całokształt
NOTE jest moim 11 samochodem po niemieckich, francuskich a nawet koreańskim, kupionym z rozsądku, po bardzo długiej analizie zarówno samego auta jak i samochodów konkurencji. Z tytułu posiadania już Toyoty Yaris w latach 1999-2003, oraz Hondy Jazz 2003-2007, nie miałem innej rozsądnej alternatywy. Połączenie samochodu miejskiego z małą ciężarówką, mikrovana z limuzyną nie jest proste, ale przyznać trzeba uczciwie, że Nissanowi się udało. Pomijam tu wszystkie względy subiektywnego podobania się tego czy innego kawałka samochodu. Oceniam go kompleksowo i wszystkim, którzy szukają uniwersalności , niezawodności, poczucia bezpieczeństwa i chęci lekkiego wyróżnienia się w gąszczu innych pojazdów - POLECAM.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma dwa oblicza. Cichy, ekonomiczny ale mało dynamiczny do 3000-3500 obrotów, oraz głośny i paliwożerny ale z super \"kopem\" powyżej tej granicy. Co ważne jest to Japońska konstrukcja ze zmiennymi fazami rozrządu i napędzana łańcuszkiem z dożywotnią gwarancją. Można ruszyć z 3 biegu i nie zgaśnie.
5,0
Skrzynia biegów
Działa lekko i precyzyjnie,jednak nie zawsze idealnie wchodzi bieg wsteczny. Czasami trzeba dwukrotnie wcisnąć sprzęgło. Marzy się 6 bieg.
5,0
Układ jezdny
Samochód dość twardy, świetnie trzyma w zakrętach, po 80 tyś. zawieszenie jak nowe. Rewelacyjny układ wspomagania- progresywny dozowany od prędkości jazdy pozwala wyczuć auto w każdej sytuacji. Praca układu cicha i pozwalająca czuć się pewnie nawet przy wyższych prędkościach.
Komfort
5,0
Widoczność
Widać przód autka. Szczególnie wystające i świecące końcówki reflektorów, bardzo przydatne przy parkowaniu. Co ważne, cofanie ułatwia z kolei konstrukcja tyłu nadwozia. Kończy się szyba, kończy się auto. Ogólnie spora powierzchnia przeszklona w nadwoziu. Nic więcej nie potrzeba.
5,0
Ergonomia
Typowo japońska, w tym aucie wszystko podporządkowane jest ergonomii, szczególnie (i tu mały minus) design wnętrza.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam klimę manualną , ale w zupełności wystarcza, gdyż ma spory zakres temperatury od około 16 do 30 stopni Celsiusza. Klima potrafi się wyłączyć, gdy uzna że więcej schłodzić w danym momencie nie może. Pozwala to obniżyć zużycie paliwa. Samochód zimą szybko się nagrzewa nawet na tylnej kanapie nikt nie narzekał. Dmuchawa za głośna na 4 biegu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie znam drugiego takiego auta, które przy 4 metrach długości oferuje tak wielką przestrzeń wnętrza. Rewelacyjny rozstaw osi, pozwolił wygospodarować nie mniej miejsca na tylnej kanapie jak w moim starym passacie. Mały minus zaś za dość wąskie (kubełkowe) przednie fotele. System przesuwanej kanapy - rewelacja. Woziłem nawet materiały budowlane (żona nic do dziś o tym nie wie), świetne wsiadanie i wysiadanie z auta dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu, nawet dla osób o moim wzroście (185 cm).
4,0
Wyciszenie
Jak wspomniałem do 4000 obrotów super, powyżej - radio na full.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cena zakupu - w stosunku do konkurencji rewelacja. Zużycie paliwa - wszystko zależy od stylu jazdy, silnik ma dwie dusze i tak też pali. Minimum w trasie z 4 osobami do 110 km/h 4,4 litra, maksimum miasto korki i sprint spod świateł 8,2 l. Przeglądy są co 20 tyś. km lub rok i tańsze niż w Hondzie i Toyocie, trochę droższe jednak niż w Renault czy Skodzie. Pojawiły się już zamienniki oryginałów więc można zaoszczędzić. Wszystko zależy od kursu euro.
5,0
Stosunek jakość/cena
Brak skali.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lekkie skrzypienia deski rozdzielczej, szczególnie w zimie. Przeszło jednak samoistnie. Inne brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak zrobię 150000 - 200000 km to coś dopiero napiszę, na dzień dzisiejszy brak usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 16V 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan Note I Mikrovan 1.4 i 16V 88KM 65kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
7,4
l/100km
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan Note I Mikrovan