Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Primera II Sedan

Seba82, 14 lat temu
Silnik 1.6 16V 100KM 74kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Nissan Primera II Sedan 1.6 16V 100KM 74kW 1996-2002 - Oceń swoje auto
3,77
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wygoda, prowadzenie, niezniszczalna karoseria.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Dość słabe jak na nasze drogi - zużywają się łożyska i trzpienie zwrotnicy.
Układ hamulcowy : Ma skłonność do awarii ABS-u (prawy przód - czujnik).
3,0
Całokształt
Ogółem auto godne polecenia dla spokojnego kierowcy. Częsci dosyć drogie jak na stare auto ale jeśli coś wymienimy to prędzej zezłomujemy autko zanim usterka się powieli. Inne wady można wybaczyć - jeżdżąc spokojnie prowadzi się bardzo dobrze. Dużo miejsca i wygody. Karoseria raczej nie gnije - no chyba, że po jakimś dzwonie. Auto trzymam pod \"chmurką\" jak wcześniejszy właściciel i nie ma grama rdzy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.6 zbyt słaby do masy auta. Ciężko się \"zbiera\". Najlepszy do tego auta jest 130konny 2.0 Przy wyższych obrotach pracuje troszkę głośno. !.6 dużo pali w mieście - mój ok. 12,5 litra gazu (instalacja sekwencyjna). Przy 120km/h na 36l gazu przejechałem prawie 500km, jednak kiedy już przycisnąłem do 140 - tankowałem po 250km.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko,może troszkę za krótkie (2bieg). Przydałby się 6. Przy silniku 1.6 trzeba jednak dodać sporo gazu aby postarac się ruszyć dynamicznie. Mankament to bieg wsteczny - z tego co się dowiedziałem to wada fabryczna tego modelu tj. raz na 10/15 nie wskakuje. Trzeba wrzucić inny i dopiero wsteczny (oczywiście nie podczas jazdy;))
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny dość dobry - pomimo 145000km i jeździe po dziurawym Wrocławiu - amortyzatory oryginalne od nowości w dobrym stanie. Łożyska i temu podobne elementy trzeba zmieniać na bieżąco (wina drogi).
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność OK za wyjątkiem parkowania tyłem. Tutaj przydałyby się czujniki. Szyba tylna dość mocno pochylona a za nią cały kufer. Mając oryginalną małą lotkę na klapie bagażnika można parkować ale ciężko mierzyć odległość od auta na parkingu. Lusterka dosyć duże, przy ich zakończeniach fajne soczewki zawężające martwy punkt.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra ergonomia - z pozycji kierowcy bez patrzenia spokojnie można regulować ogrzewanie, klimę czy szyberdach (bez zbędnych ruchów i odwracania uwagi od prowadzenia). Bardzo wygodne fotele - nisko osadzone (niektórym się nie podoba,że muszą się schylać wsiadając). Brakuje tutaj może regulacji zagłówków w przód i tył ale przecież to nie ta klasa auta.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie dość wydajne - w jesieni ok.10 min. i w aucie jest jak w ciepłowni. W zimie wiadomo - potrzeba mu więcej czasu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni dość chociaż wożę w bagażniku pełnowymiarowe koło zapasowe (w jego prawidłowym miejscu - zbiornik z gazem). Bagażnik przestronny, klapa otwiera się na tyle wysoko, że bez problemu włożymy nawet jakiś nieduży mebel;). Miejsce dla pasażerów dość, nawet kiedy prowadzi wysoka osoba i fotel jest mocno wysunięty do tyłu. Z przodu bardzo wygodnie.
3,0
Wyciszenie
Powyżej 120km/h w miarę wzrostu prędkości silnik silnik dość głośno pracuje. Daje się we znaki skrzypiąca na dziurach tapicerka (auto ma 12 lat więc to chyba normalne).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto średnio ekonomiczne, zwłaszcza z motorem 1,6. Wyraźnie za słabe do masy własnej, często brakuje mu kopa np. przy wyprzedzaniu. Na gazie (sekwencji) potrafi wziąść na mieście 12/13 litrów w korku. Koszta napraw dosyć wysokie: czujnik ABS do prawego przodu w serwisie kosztuje 540zł(ciężko trafić na Allegro), łożysko przód ok.80zł, trzpienie wycieraczek - 250zł za komplet, zespół tarcza-sprzęgło + łożysko=475zł(oryginalne)-zamiennik 50zł tańszy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że cena za auto nie jest wygórowana w stosunku do tego co oferuje - wygodę, elektryka, klima, abs itp. Jak wspomniałem wcześniej części drogie ale jak już coś wymienimy to pewnie będzie dożywotnie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak czujników parkowania, gdzie przy sedanie w mieście na pewno by się przydały - lotka z tyłu (oryginalna) zawsze troszkę pomaga parkować. Czasami zatykają się dysze spryskiwaczy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Problem z biegiem wstecznym - raz na jakieś 10/15 razy nie wchodzi, z tego co wiem to już taka wada fabryczna. Kolejnym problemem są trzpienie wycieraczek. Oryginalne plastikowe nie wytrzymują długo i pękają - wycieraczki drapią ramieniem po masce. Komplet kosztuje ok. 250zł na allegro.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Nissan Primera II

Liczba wpisów: 52

Nissan Primera II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Nissan Primera II Sedan