Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Qashqai I Crossover

Stefan, 2 lata temu
Silnik 2.0 dCi DPF 150KM 110kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 210 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Nissan Qashqai I Crossover 2.0 dCi DPF 150KM 110kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Auto na wakacje dla całej rodziny, może ciągnąć dwuosiowe 1,5t. przyczepy kampingowe bez problemu. Dobre na nasze dziurawe drogi. Chociaż mam napęd tylko na 2 koła to często jeżdżę na ryby i grzyby w trudny teren, lasy, rozlewiska, doły, górki itp. bez żadnego problemu pokonuję trudny teren, wystarczy technika jazdy + właściwe opony do SUVa a nie do osobówki. Auto pali mi po mieście 4,8l ON (mam fotkę dla niedowiarków, nissan pokazuje spalanie odcinkowe a nie chwilowe) Dodam tu że spalanie zwiększa się wraz z zapełnieniem DPF więc też dla wprawnego kierowcy jest to sygnał ze niedługo nastąpi jego wypalanie czyli czas na mini. 25 km trasę ;) Brakuje mi w tym aucie trochę schowków pod ręką, wspomagam się montując na osłonie przeciwsłonecznej klipsy do trzymania okularów p/słonecznych, Płyty CD trzymam w schowku w podłokietniku, co prawda jest on raczej do napoi ponieważ jest klimatyzowany ale trudno. Brakuje jakiejś półeczki gdzieś przy kierownicy na "ważne" bdeciki i to tyle z minusów.
Wrażenia
5,0
Silnik
zero problemów z silnikiem, posiadam w aucie DPF jak trzeba go wypalić to wypalam a nie gaszę silnik - zwykła rzecz eksploatacyjna, diesla kupuje się w trasy a nie by jeździć po kartofle do warzywniaka za rogiem. Do miejskich jazd kupuje się miejskiego piździka.
5,0
Skrzynia biegów
bezawaryjna, 6 biegów przy 150KM to świetna sprawa.
5,0
Układ jezdny
Układ wspomagania wraz z wzrostem prędkości zwiększa opór na kole kierownicy czyli bardzo bezpieczny i wygodny system, do tego ESP, ASR, ABS zero poślizgów, na zakrętach świetnie trzyma się drogi, nie narzekam.
5,0
Karoseria
Auto 11letnie i zero rdzy, nie narzekam. Przy wymianie zamka kierowcy i rozebraniu drzwi, zauważyłem wewnątrz stalowe rury w drzwiach tworzące klatkę bezpieczeństwa, tak więc przy kolizji nie tylko 12 poduszek chroni ale również cała konstrukcja nadwozia.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
przy climatroniku nie ma co narzekać, ustawień sporo, najczęściej korzystam z przycisku "auto", ot moje lenistwo takie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Podnoszony fotel, kierownica ustawiana w dwóch płaszczyznach (góra/dół, do siebie/od siebie) , regulowany podłokietnik, dobrze się siedzi, auto wysokie, reflektory z przeciwka nie oślepiają, z tyłu podłokietnik z uchwytami na browar dla pasażerów, raz do bagażnika wrzucając ciężką walizę nie chcący wpadłem i zabłądziłem przy wyjściu a mam prawie 2 m. wzrostu i 130 kg wagi. ;) ale poważnie - dwie ogromne walizy, 4 plecaki, 2 kraty piwa i babcia w fotelu na dachu spokojnie się mieszczą.
4,0
Wyciszenie
Radio fabryczne nissana ma m.in taką zaletę że wraz z wzrostem prędkości samo się zgłośnia, koło dwumasowe niweluje wszelkie drgania z silnika na nadwozie więc auto prowadzi się jak benzyniaka, bezgłośnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali mniej niż niejedna osobówka, silnik 150KM praktycznie nie do zdarcia, olej tylko i wyłącznie bdb jakości 5W/30, tanie oleje z lotosa zabijają te silniki. Ceny części eksploatacyjnych takie same jak w osobówkach czyli utrzymanie auta jest tanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem ośmioletnie auto więc co do ceny nie narzekam, jakość auta super, żadnych trzeszczących czy odkształcających się plastyków.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wady fabryczne : 1. łamiąca się blenda (nowa 460 zł.) , naprawiłem ją za 5 zł na wieczność, mocując śrubami meblowymi czyli z plastykowymi "kapselkami" pod kolor auta, teraz ładniej wygląda niż fabryczna :) 2. zamakający zamek kierowcy, cena 860 zł. dopasowałem od nowszej wersji, jest poprawiony i uszczelniony już fabrycznie. 3. wentylator nawiewu - uwaga na tanią chińszczyznę czyli zamienniki z Allegro, potrafią się kręcić w przeciwną stronę czyli zamienić dmuchanie na wciąganie :D
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jakby komuś padła sonda lambda to nie kupujcie od Qashqaia a od VW 1,9 TDi , jest identyczna, ten sam P/N nawet ma, tyle że o 400 zł. taniej ;)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 dCi DPF 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Qashqai I Crossover