Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Qashqai III Crossover

Jarek, ponad rok temu
Silnik 1.3 DIG-T MHEV 140KM 103kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Qashqai III Crossover 1.3 DIG-T MHEV 140KM 103kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nie wiem, czy to problem tylko mojego egz., ale mocowanie uchwytu tylnego, prawego pasa bezpieczeństwa jest bardzo krótkie, wpada w siedzisko, przez co sprawia problem z wpięciem pasa.
5,0
Całokształt
Qashqai J12 nie jest samochodem idealnym, ale po niemal roku użytkowania nadal wsiadam do niego z przyjemnością. Wcześniej przez rok jeździłem J11 z tym samym silnikiem, w którym irytowało mnie zawieszenie, wygłuszenie i mały bagażnik. W J12 zawieszenie uległo znacznej poprawie, wygłuszenie jest trochę lepsze (ale nadal dalekie od ideału), nieznacznie został powiększony również bagażnik (dodatkowo usunąłem „garb” ze styropianu zza tylnych siedzeń i podwójną podłogę z której nie korzystałem). Z J11 brakuje mi zrywności. W J12 są trzy tryby jazdy, eco, standard i sport. Jeżdżę wyłącznie w trybie sport, który i tak nie oferuje takiej dynamiki jak J11 w standardzie, ale tragedii nie ma. Ogólnie do 100km/h jeździ się przyjemnie i komfortowo, choć liczyłem na nieco niższe spalanie w mieście. Jakość wykonania i wyposażenie (posiadam wersję Premium Edition) są na duży plus. Przy prędkościach autostradowych jest już dość głośno. Aktywny tempomat i asystent pasa ruchu, działają bardzo dobrze i zdecydowanie poprawiają komfort podróżowania na dłuższych trasach.
Wrażenia
4,0
Silnik
W miarę dynamiczny, jednak liczę na to, że kolejna aktualizacja oprogramowania "uwolni" jego potencjał i będzie choć równy z tym, co oferuje J11. Ponadto mógłby być trochę mniej paliwożerny w mieście.
5,0
Skrzynia biegów
Bez uwag.
5,0
Układ jezdny
Komfortowy , jednocześnie pozwala na dynamiczną jazdę w zakrętach.
5,0
Karoseria
Bez uwag.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez uwag.
5,0
Ergonomia
Bez uwag.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag. Polecam dokupić pakiet zimowy, w którym szybko i skutecznie działa ogrzewanie przedniej szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest nieco więcej niż w J11. Ponadto mogę zająć wygodną dla mnie pozycję za kierownicą (mam 188 cm wzrostu), z czym miałem problem w J11, ze względu na zbyt krótkie i pochylone w dół siedzisko fotela kierowcy.
4,0
Wyciszenie
Do 100km/h jest w miarę cicho. Przy prędkościach autostradowych zdecydowanie gorzej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie zużycie paliwa wychodzi w moim przypadku poniżej 8l/100km. Ponadto wykupiłem pakiet przeglądów. Mam nadzieję na w miarę niskie koszty w pierwszych latach eksploatacji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Przed zakupem rozważałem jeszcze Kia Sportage i Hundai Tuscon. Wybrałem Qashqai'a ponieważ oferował najlepszy stosunek ceny do jakości i wyposażenia. Ponadto dostałem najlepszą ofertę odkupu używanego samochodu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bez problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie bez problemów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 DIG-T MHEV 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Qashqai III Crossover