Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Qashqai III Crossover

Arek, ponad rok temu
Silnik 1.3 DIG-T MHEV 140KM 103kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Nissan Qashqai III Crossover 1.3 DIG-T MHEV 140KM 103kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Po prawie roku użytkowania nadal uważam, że był to dobry wybór (choć nie ma co ukrywać, również ze względu na bardzo dobre warunki finansowe zaproponowane przez dilera).
5,0
Całokształt
Daję 5 gwiazdek, choć samochód nie jest oczywiście pozbawiony wad. Co ważne - samochód dla żony i to jej zdanie było najważniejsze i jej uwagi. Porównywany bardzo mocno z: Mazda CX30 (super jakość, świetne prowadzenie, ale za mała - mieliśmy na testach), CX5 (siedzi się jak na taborecie, nieco przestarzałe multimedia), Ford Kuga (morze plastiku w środku), Tucson (z zewnątrz spoko, ale środek słaby - ten tablet do obsługi multimediów tragedia + problemy z GPF), RAV4 (plastik + za duża i głośna), CH-R (za mała+plastik, głośna), Sportage (tutaj był największy dylemat, ale jak policzyli finansowanie to wyszło, że po 4 latach samochód przy bardzo podobnej cenie do Nissana wyjdzie o przeszło 40 tys. drożej w spłacie, więc podziękowałem). Finalnie padło na Qashqaia, ponieważ: jest odpowiedniej wielkości do ruchu miejskiego i pozamiejskiego, ma ciekawy design - podoba się żonie, bardzo dobrej jakości wnętrze (wersja Tekna, szklany dach, ciemna podsufitka + tapicerka z jasnymi, skórzanymi elementami). Gra dobrze (system BOSE) i co najważniejsze jeździ się nim po prostu bardzo wygodnie, cicho i spokojnie - a tego właśnie szukaliśmy. Jeśli ktoś natomiast liczy na sportowe emocje - to zdecydowanie nie ten adres. Jako wady: mogłaby być "ciut" lepsza dynamika, "ciut" niższe spalanie i "ciut" większy bagażnik, ale to naprawdę drobiazgi. Za całokształt daję 5, choć proszę brać pod uwagę, że dostaliśmy bardzo dobre warunki finansowania w leasingu! Gdyby miał być kupiony za gotówkę rozważałbym porównanie ze Sportage.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wystarczający do ruchu miejskiego i pozamiejskiego. Na autostradach brakuje mu nieco "pary" do szybszego wyprzedzenia, ale w codziennym, przeciętnym użytkowaniu jak najbardziej pozytywnie. Co ważne - mega cichy, w ogóle go nie słychać tak do 110km/h. Dla szukających sportu - nie ten adres.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu, sprawne wbijanie biegów.
5,0
Układ jezdny
Nastawiony zdecydowanie na komfort, ale takiego samochodu szukałem, więc jak najbardziej pozytywnie. Dla szukających sportu - proponuję coś innego.
5,0
Karoseria
Wersja Tekna, szary ceramiczny + czarny dach - dla żony wygląda ekstra. Dodatkowo nałożona ceramika, więc liczę, że długie lata będzie wyglądał "jak nowy".
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, ogromne lusterka, duża szyba przednia, niewielkie słupki a przy parkowaniu pomaga kamera 360 stopni z bardzo dobrą rozdzielczością.
5,0
Ergonomia
Panel klimatyzacji klasyczny - tj niedotykowy, dla mnie to ogromny atut! Ogólnie wszystko poukładane tak, że po 10 minutach wiemy jak obsługiwać samochód.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Daję jedną gwiazdkę mniej ponieważ nie do końca rozumiem działanie automatycznej klimatyzacji - trochę za mocno działa zarówno przy nagrzaniu jak i schładzaniu, ale poza tym super - jak już się ustawi to utrzymuje temperaturę bezgłośnie. Dodatkowo pakiet zimowy, podgrzewana przednia szyba (mega polecam w zimie!), kierownica, fotele przednie i dysze spryskiwaczy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo obszerny samochód - cztery osoby o nawet większych gabarytach podróżują bardzo komfortowo. Szklany dach dodatkowo "optycznie" zwiększa przestrzeń. Jedynie bagażnik mógłby być nieco większy, aczkolwiek ja dorzuciłem system BOSE (polecam, zwłaszcza dla słuchających dobrej muzyki w streamie!) który zabrał dodatkowe 30l przez podniesienie podłogi.
5,0
Wyciszenie
Jeden z atutów (wg. mnie) na tle konkurencji. Do około 110-120km/h jest ekstra cicho, potem faktycznie głośniej, ale w stosunku do hybrydy Toyoty (a taką mam służbową, Corolla) to jest przepaść. Ogólnie przy prędkościach 50-100 w samochodzie można niemal usnąć z ciszy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wykupiony pakiet przeglądów, ale póki co bez uwag. Średnie spalanie z przejechanych 6500km to 7,0 (dużo jazdy po mieście), więc jak na te gabaryty jest ok. Co ważne, na trasie blisko 4000km (Bałkany) spalił średnio 6,1 a był świeżo po odbiorze, z niedotartym silnikiem i dodatkowo głównie podróżowanie po górach. Jazda wyłącznie po mieście (korki) w zimie na dystansach 7-8km to około 8,2 W lecie wychodziło 7,4.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód w leasingu konsumenckim + dodatkowo bardzo duży rabat od dealera (jedno z pierwszych zamówień w Polsce), więc jak za tą cenę nie znalazłem nic innego ciekawego, a szukałem długo (porównywany z Mazda,Toyota, Hyundai, Kia, Ford, VW, Peugeot), oczywiście wszystko suvy/crossovery.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tylko regulacja klapki od wlewu paliwa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, i niech tak zostanie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 DIG-T MHEV 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan Qashqai III Crossover