Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan Terrano II

korek11, 17 lat temu
Silnik 3.0 TDi 16V 154KM 113kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 104 tys. km
Nissan Terrano II 3.0 TDi 16V 154KM 113kW 2001-2003 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Każdy kto kupuje terenowe auto musi wiedzieć czego od takiego samochodu oczekuje. Kto kocha komfort - kupuje Maximę. Kto kocha sportową jazdę - kupuje 350Z. Kto kocha Terrano... - kupuje Terrano :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamika jak na dwie tony jest naprawdę fajna. 154 KM przy momencie obrotowym 310 pozwala wyprzedzić TIR-a, bez zastanowienia. Silniczek jest trochę głośnawy, ale uwielbiam jego klekot. Fajnie się całe autko buja, gdy na postoju dodajemy gazu :)
5,0
Skrzynia biegów
Mam automat. Powiem krótko: nic dodać nic ująć. Idealne połączenie dobrej skrzyni z dobrym motorem.
4,0
Układ jezdny
Mogłoby być trochę lepiej jeśli chodzi o szosę. Czasami kierownica wpada w takie dziwne "trzęsiawki", ale to pewnie dzięki naszym znakomitym drogom. Trzeba przyzwyczaić się do wchodzenia w zakręty, bo to przecież nie 350Z ;) Troszkę są kłopoty ze zbieżnością kół przednich. Trzeba pilnować, żeby równo scierał opony. Teraz teren: bardzo, bardzo ładnie i dzielnie. Z racji wykonywanego zawodu sporo jeżdzę polnymi drogami i muszę przyznać, że auto znacznie lepiej czuje się w terenie niż na asfalcie. W śniegu radzi sobie również doskonale, przy odpowiedniej technice prowadzenia, rzecz jasna. Napęd na cztery łapy i reduktor czynią z tego samochodu naprawdę przydatne narzędzie pracy.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzimy wyżej, prawie tak jak w busie. Sporo przeszklonej powierzchni nadwozia sprawia, że czujemy się jak w jakiejś szklarni :) Duże lusterka zewnętrzne sprawiają, że ciężko jest nie zauważyć czegoś za nami. Przy cofaniu trzeba troszkę uważać, żeby nie najechać na jakiegoś maluszka lub tico zaparkowanego dokładnie za nami ;)
5,0
Ergonomia
Wszystko co najpotrzebniejsze jest pod reką. Suwaki proste, włączniki w zasięgu dłoni, tablica czytelna bez zbędnych udziwnień. To auto terenowe, a nie limuzyna. Zastałem to, czego się spodziewałem. Prosto i tym samym bardzo przyjaźnie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie super. Gorzej z klimatyzacją. Jest po prostu za mało wydajna. Tak jak wspomniałem wyżej, auto ma sporo szyb i tym samym słońce nagrzewa powietrze wewnątrz dużo szybciej niż chłód wylatujący z kratek jest w stanie je schłodzić. Przydałyby się kratki nawiewu z dla siedzących z tyłu no i klima automatyczna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszędzie bardzo dużo miejsca. I z przodu i z tyłu. Trzeci rząd siedzeń jest zarezerwowany raczej dla dzieci, choć w niedaleką trasę dorosły o niezbyt zawyżonych gabarytach może się tam zapakować :)
4,0
Wyciszenie
Ogólnie jest OK. Od 90 km/h czujemy jakby pod maską pracował silnik benzynowy. Jest jeszcze taka ciekawostka, że przy jeździe ponad 90 km/h i przy bocznym wietrze, uderzające w auto podmuchy boczne sprawiają, że czasami zaświszcze uszczelka (odgłos tak jakby niedomknietej szyby)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mógłby palić trochę mniej, no ale cóż... Coś kosztem czegoś. Mój rekord w minimalnym spalaniu to 8,4 l/100 km na autostradzie w Niemczech. Na naszych drogach trasa wychodzi mnie ok. 9,5 l/100 km, a w mieście fura wciąga mi 12,5 l/100 km ( z klimą trzeba do wszystkich tych spalań dodać ok. 0,5 l). Zastrzegam, że mam automat i raczej spokojnie nie jeżdzę ;)
4,0
Stosunek jakość/cena
Furka nie jest tania, ale przy konkurencji wychodzi całkiem nieźle. Choć za takie pieniądze, w środku mogłoby być troszkę bardziej bogato. Może tak skórzana tapicerka i podgrzewane tyłki? :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest kilka detali... Nadpękły mi uchwyty klamek drzwi przednich od środka. Podejrzewam, że powierzchnia drzwi jest zbyt duża, a uchwyty wewnętrzne nie mają zbyt solidnego mocowania. Jest jeszcze kilka pierdułek, ale nie ma o czym tu wspominać, bo właściciel Terrano może je usunąć raczej we własnym zakresie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mam 105 tys. km. Na dzień dzisiejszy zmieniam olej na czas, filtry na czas, leję ropkę i jeżdzę. Zegareczek :)

On - zużycie paliwa dla silnika 3.0 TDi 16V 154KM 113kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Nissan Terrano II

Liczba wpisów: 6

Nissan Terrano II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Nissan Terrano II