Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan X-Trail I

Tomek tpp_it "at" yahoo kropka ca, 17 lat temu
Silnik 2.5 i 16V 165KM 121kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 22 tys. km
Nissan X-Trail I 2.5 i 16V 165KM 121kW 2003-2007 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Przyzwoity samochod za calkiem rozsadna cene. Swietnie i wygodnie sie jezdzi po autostradzie ale i po rozjezdrzonych przez ciezkie ciagniki polnych drogach tez sie da. Byleby pamietac, ze to nie jest klasyczna terenowka oraz, ze miejskie, letnie opony nadaja sie wylacznie do jazdy po asfalcie. Zbiornik paliwa mieszczacy 60 litrow to zdecydowanie za malo. Moim zdaniem powinien miec przynajmniej 75 litrow. Przestrzen bagaznika DUZO mniejsza niz sugerowalaby wydzluzona sylwetka samochodu. Problem przestrzeni bagazowej czesciowo rozwiazuja w pelni rozkladane tylne siedzenia. Fantastycznie sprawuje sie przelaczanie napedu osi, zwlaszcza, ze jest mozliwosc recznego przejscia na "prawdziwy" napeded na obie osie. Mozliwosc recznego wyboru trybu pracy to olbrzymi plus i juz kilka razy wybawila mnie z tarapatow. W sumie, dla ludzi wyjezdzajacych czasami poza parkingi centrow handlowych, to obecnie chyba najlepszy wybor w tej klasie SUV-ow.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 4-cylindrowca jest w porzadku. Stosunkowo cichy (a przynajmniej do 4000 rpm gdzie ma najwiekszego "kopa")
4,0
Skrzynia biegów
W moim jest czterobiegowy automat. W sumie bez powaznych zastrzezen, ale moglaby sie ciut szybciej przelaczac na nizszy bieg.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry (jak na SUVa z niskiej polki)
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc bardzo dobra, lusterka sa fantastyczne.
4,0
Ergonomia
Centralnie umiejscowione wskazniki sa dla mnie OK. Rozmieszcenie przelacznikow bardzo wygodne. Przelaczniki cruise control umieszczone po prostu idealnie. Schowki zbyt male. Bardzo wygodne fotele. Bardzo szybko dzialajace ogrzewanie lusterek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pewnym problemem jest to, ze jak chyba u wszystkich "japoncow" nadmuch na przednia szybe jest za slaby: jezeli zaparuje od srodka to zanim mozna ruszyc trzeba odczekac 2-3 minuty. W ekstremalnych sytuacjach (samochod silnie wyziebiony na mrozie lub bardzo nagrzany od slonca) klimatyzacja nie spisuje sie najlepiej. W pierwszym przypadku trzeba chwile odczekac az raczy zaczac grzac. W drugim przypadku jezeli jest ustawiona na "auto" to przez pierwsze 10 minut dziala tak jakby chciala zamrozic samo pieklo. W pozostalych przypadkach dziala calkiem sprawnie chociaz znam ciszej dzialajace... Bardzo przyzwoite ogrzewanie siedzen..
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wysokie osoby moga miec problemy bo szyberdach obniza troche sufit, ale biorac pod uwage rozmiary autka jest bardzo dobra. Przy 183 cm wzrostu i 84 wagi nie mam najmniejszych problemow.
4,0
Wyciszenie
Nie jest specjalnie glosny ale moglby byc cichszy. Daje sie wyciszyc przez zainstalowanie odpowiednich mat (do kupienia od niezaleznych producentow). Tyle, ze aby je zainstalowac trzeba autko troche rozbebeszyc... Milo zaskakuje przy jezdzie na autostradzie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
9.5-10.5 na autostradzie (jezeli silnik pracuje do 2800 obr/min), w miescie 11.5-12.5 ale potrafi wypic i 14L/100km jezeli sie stoi w korkach w zimie. W sumie przyzwoity wynik jak na ponad 1.5-tonowy samochod.
4,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek mozliwosci do ceny dobry ale za te pieniadze plastiki w srodku moglyby byc troche lepsze...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeden z plastikowych klips (?) przytrzymujacy uszczelke w tylnich lewych drzwiach (prawie nigdy nie uzywanych) sie obluzowal. Schowek po stronie pasazera potrafi sie sam otworzyc na wybojach...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po roku (odpukac!) nic...
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Nissan X-Trail I