Szukaj

Ocena kierowcy - Nissan X-Trail III Terenowy

Kamil, 5 lat temu
Silnik 1.6 dCi 130KM 96kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Nissan X-Trail III Terenowy 1.6 dCi 130KM 96kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,00
6% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Naped 4x4, trakcja i waśiwości terenowe (jak na tę klasę auta oczywiscie)
Silnik : Ekonomiczny i w zupełności wystarczającu do normalnego użytkowania
Zawieszenie : Komfortowe, jazda po gorszych nawierzchniach (bruki itp )
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Słaby lakier, cienkie blachy, glośna
Inne : Za dużo irytujących drobnostek - gdyby występowały w mniejszym natężeniu nikt by ich ni ezauważył, ale jak ciągle jest więcej niż jedna rzecz któa Cię irytuje to dla takiego auta za dużo
4,0
Całokształt
Jeździłem wieloma samochodami, ale w tym jest coś co mnie ciągle irytuje. Niby wszystko OK, ale... zawsze jest coś. suma tych drobnostek in minus jest rekompensowana przez plusy - zawieszenie, włąśiwości terenowe, spalanie. Ale fakt, że są cały czas jest z tyłu glowy. Auto jest bardzo uniwersalne jeśli ktoś szuka duzego rodzinnego samochodu, które poradzi sobie w terenie, a przy tym bęzdi e oszczedne. Silnik zapewnia to co powinien dla takiego samochodu. Jeśli szukasz auta do miasta - to nie ten kierunek. Jeśli szukasz auta w trasy autostradowe - to nie ten kierunek.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo oszczędny, jak na małą pojemność wystarczająco dynamiczny i elastyczny. Miałem Mndeo 2.0TDCI 140KM i jakoś wielkich różnic nie czuję (oczywiscie w tych zakresach prędkosci z jakich na codzień korzystam). Zdecydowanie daje radę. Sprzęgło wydaje dziwne dzwięki czasami, serwis mówi ten typ tak ma, poza tym że czasami słychac na jeździe nieodczuwalne - mimo to denerwuje.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo krótkie jedynka i dwójka. Generalnie im wyższy bieg tym lepiej. Poza tym precyzyjna.
5,0
Układ jezdny
Bardzo mocny punkt, komfortowo, wygodnie a na zakrętach przechyla się tak jak SUV o takich wymiarach ma się przechylać. Niewątpliwa zaleta to włąsciwości terenowe - jak na tę kategorię samochodu rewelacja. Wcześniej miałem Grand Vitarę (2015) i może to dziwne ale czasami czuję się pewniej w błocie i koleinach.
2,0
Karoseria
Cienkie blachy, od razu pojawiają się odpryski. Często opisywane falowanie maski to prawda. Za to auto lekkie - waży tyle co Stelvio :)
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Do tego kamery 360 i można manewrować wszędzie. Jakość kamer moz enie powala, ale robi robotę - to nie sprzęt do oglądanie filmów.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu i przemyślane. Jeden mały mius to bezsensowny podłokietnik tylnej kanapy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poprawnie. Skórzane fotele gorące latem zimne zimą i to przenosi się na wnętrze. Szklany dach w naszym klimacie grzeje latem chłodzi zimą. Cały ten system sobie ze sobą radzi jedynie poprawnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest przepastne, mocny punkt. Z tyłu jest bardzo dużo miejsca.
2,0
Wyciszenie
Bardzo słabe. Cienkie blachy i szumi od drzwi. Szklany dach dodaje swoje. Silnik jak to diesel cichy nie jest, ale tragedii ni ema. Największa jednak katastrofa wyciszenia zaczyna się w mokre dni, z nadkoli i podwozia szumi aż niemiło
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo niskie spalanie niezależnie od warunków. Bardziej na poziomie kompakta niż duzego SUW-a z napędem 4x4.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę ciezko kupić auto tak uniwersalne i tak wyposażone. Oczywiscie mówie o cenie po rabatach upustach wyprzedazach. Są słabe punkty, które nie sa krytyczne ale mogą irytowac.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Upierdliwości auto ma sporo. Awaria klapy elektrycznej bagażnika przed wyjazdem na długi weekend (przy pakowaniu!!! Poci się osłona lńcucha rozrządu, juz drugi raz naprawiana. Sprzegło denerwujaco daje o sobie znać. Silnik dmuchawy wymagał naprawy bo hałasował. Wszystko bezproblemowo naprawione pzrez serwis w ramach gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 dCi 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Nissan X-Trail III Terenowy 1.6 dCi 130KM 96kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Nissan X-Trail III Terenowy