Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra F Kombi

Andrzej (tdi@o2.pl), 12 lat temu
Silnik 1.7 TD 68KM 50kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 291 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Opel Astra F Kombi 1.7 TD 68KM 50kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ogólnie karoseria (bezwypadkowa jest na prawdę odporna na rdzę), zawieszenie (trwałe, proste i tanie) i silnik (oszczędny i bezawaryjny).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : silniczki wycieraczek, czujnik ABS, przekaźnik świec
4,0
Całokształt
Samochód bardzo praktyczny, pojemny, wygodny, z perspektywy czasu dosyć tani w utrzymaniu i przyjemny w użytkowaniu, mający zarówno wiele zalet, jak i parę niedociągnięć. Warto szukać zadbanego egzemplarza z pewną przeszłością.
Wrażenia
4,0
Silnik
Moc 68KM może wydawać się niewielka, ale 132Nm momentu obrotowego swoje robi i na prawdę można sprawnie wyprzedzić, czy pociągnąć przyczepę. Również jazda na wakacje z rodziną + bagaże + rowery na dachu, czyli pełny załadunek, nie sprawia trudności, choć przyczepy już lepiej nie zapinać do takiego zestawu. Silnik pracuje równo, przyjemnie i stosunkowo cicho, w zimie trochę schodzi zanim się zagrzeje (3 chłodnice - wody, oleju i turbo - tego nie ułatwiają) i jak to w Oplach, wiatrak włącza się dopiero powyżej 100 stopni. Tak, jak producent zaprojektował, tak spala olej w ilości od 0,3 do 0,6L na 1000km w zależności od stylu jazdy (średnio 4-5L na 10 tys) i jest to ilość niezmienna od zakupu z oryginalnym przebiegiem 175 tys km 11 lat temu, do dziś (291 tys km). Olej mineralny, gdzie wymiana z filtrem kosztuje 70zł, to jest śmiech :) Silnik oceniam na 4 z dużym plusem, uważam go za trwały, oszczędny i wystarczający do sprawnej jazdy dla niewymagających 'rakiety'.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia to dość stara konstrukcja i nie grzeszy precyzją, choć na codzień jest przyjemna w eksploatacji pod warunkiem, że zmieniamy biegi starannie i nie za szybko. Wprawdzie przy 250 tys km musiałem wymienić (na używaną), ale i tak oceniam na +3/-4. Przełożenie dość długie, 5. bieg wrzucamy przy 70-80km/h, a do 120 czy 140km/h rozpędza się bez problemu, lecz najlepsza prędkość w trasie dla tego auta to 80-110km/h.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie wygodne oraz proste i tanie w obsłudze, a co najważniejsze trwałe (nowe amortyzatory założone przy 180 tys km przeżyły ponad 110 tys km i jeszcze żyją!). Dosyć miękkie, dobrze zachowuje się na nierównościach, i w zakrętach, choć na mokrej drodze trzeba uważać w łukach na uciekający tył.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność super w każdą stronę, oceniam na 5-tke z małym minusem za dość małe lusterka wsteczne :)
5,0
Ergonomia
Jak na dość starą konstrukcję, auto pomyślane i przyjemne dla użytkownika. Półeczki, kieszenie, schowki (w tym zamykany na kluczyk), uchwyty do mocowania bagażu w bagażniku. Poza tym wszystkie przełączniki pod ręką, wygodne i dobrej jakości. Tylne siedzenia po złożeniu tworzą idealnie równą i dużą przestrzeń.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Podczas deszczu szyby parują, uchylając szybę kapie do środka (dobra sprawa to zakup owiewek), w zimie potrzebuje przynajmniej kilku lub kilkunastu km aby się zagrzał i zaczął dobrze grzać, za to zagrzany grzeje tak, że można saunę w środku urządzić :) Za to latem sam z siebie dość mocno się nagrzewa w środku (ciemny lakier). Nie jest idealnie, ale można brać na to poprawkę i przywyknąć. Oceniam na 3 z dużym plusem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze, wiele podróży rodzinnych z bagażami za nami i nikt nie narzekał, długie trasy bez zmęczenia. Dobre, regulowane zagłówki, minus za brak tylnych (zależne od wersji). Czwórka bardzo wysokich osób mogła by mieć za mało na nogi, no i piątka ludzi też nie na długie podróże. Plus za ogromny bagażnik, jeszcze większy po złożeniu siedzeń i niski próg załadunku.
4,0
Wyciszenie
Na prawdę dobre, do tych 100-120km/h jedzie się przyjemnie, człowiek się nie męczy w długiej trasie, silnika niemalże nie słychać, choć na postoju przenosi wyraźne drgania do środka. Kilka znajomych osób powiedziało że dużo lepiej niż w kogoś Golfie 3 tdi i Passacie b3 1,9 td, a do Escorta 1,8d to już w ogóle niebo a ziemia. Co najwyżej tłuką się plastiki bagażnika, czy jakieś graty w środku.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W długiej spokojnej trasie potrafi zejść do 4,8L, normalnie sprawnie jadąc to 5 - 5,3L, z przyczepą wyższą od auta +1L, tak jak i zimą również około 1L więcej. Dodam, że opony to 185/60R14 czyli nieco szersze niż fabryczne. Jazda typu miasto i okolica latem to około 5,7 - 6L, jesienią i lekką zimą 6 - 7L do 7,4 podczas mrozów. Różnice powoduje zimny silnik, elektroniczne grzanie filtra paliwa i wszelkie inne odbiorniki prądu. Przy większych mrozach gdy chwilowo nie było garażu i przed jazdą auto 10min chodziło wypalając paliwo na postoju, spalanie w mieście nawet do 8,5L dochodziło. Przeglądy i naprawy - super. Standardowe sprawy zawieszenia, hamulców itp tanie, olej mineralny, w silnik nigdy nie ingerowałem (oryginalne 291 tys km i nadal ładnie chodzi), rozrząd taniej jak w Volkswagenowskim TDi. Ogólnie oceniam bdb.
5,0
Stosunek jakość/cena
W 2001 roku 7-letnie auto produkcji niemieckiej kosztowało 19 tys zł, za to miało oryginalny przebieg, oryginalne szyby i przez 11 lat ani nie rdzewiało (jedynie symboliczne punktowe zaprawki) ani nie było potrzeby ingerencji w silnik i co ciekawe całość wciąż jest w niezłej kondycji mimo prawie 300 tys przebiegu. Uważam, że w dzisiejszych czasach za takie pieniądze nie kupimy już auta, które będzie tak trwałe, niezawodne, proste w konstrukcji i tanie w utrzymaniu. Era takich aut minęła. Za to można jeszcze znaleźć w okolicach 4-5 tys zł taką na prawdę dobrą Astrę i uważam że jest to wciąż dobra inwestycja w tym przedziale cenowym.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów to żaróweczki, pordzewiałe kabelki i przebicie w tylnej lampie, czujnik ABS'u, silniczek wycieraczek przód i tył, przekaźnik do świec żarowych (180zł, choć samych świec nawet nie ruszałem!), rozrusznik, no i rzeczy eksploatacyjne takie jak klocki, tarcze, amortyzatory, jakieś tulejki, końcówki, wydech... - dodam, że wszystko to jest niezwykle tanie i zadziwiająco trwałe.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważniejszych rzeczy to skrzynia biegów (przy 250 tys km, synchronizatory były na wykończeniu, zakup używanej), bak się rozszczelnił, koło pasowe wału miało bicie i ścinało pasek od alternatora.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 TD 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra F Kombi