Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra G Hatchback

Benny, 15 lat temu
Silnik 1.2 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Opel Astra G Hatchback 1.2 16V 75KM 55kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
3,46
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Auto prowadzi się pewnie, zapewnia bardzo dobre wyczucie jezdni.
3,0
Całokształt
Od tego kompaktowego Opla oczekiwałbym więcej- dziś taki poziom reprezentują auta segmentu B, jak np. Fiat Grande Punto czy Peugeot 207. Dziś jest już stosunkowo przestarzały konstrukcyjnie (1998r.). Kompletny brak wyposażenia (wersja START, czyli wspomaganie kierownicy i centralny zamek). Silnik OK- ale do Agili lub Corsy (choć w tej drugiej też nie będzie demonem prędkości). Przeciętna jakość wykonania, dość ciasna tylna kanapa. Na duży plus- świetny układ kierowniczy i jezdny, daje przyjemność jazdy. Niestety, nie z tym silnikiem...
Wrażenia
2,0
Silnik
Silniczek baaardzo słaby, absolutnie nie nadaje się do wyprzedzania- ta czynność wymaga stalowych nerwów. Nie jest przy tym wcale tak oszczędny- ok. 7l/100km przy stosunkowo spokojnej jeździe to mniej więcej tyle, ile fiatowski 1,4 T-Jet 120KM. Elastyczność beznadziejna- rosną obroty, nie prędkość. Kultura pracy również kuleje- przy ok. 120km/h i więcej trzeba naprawdę mocno podkręcać (marne) audio, aby słyszeć coś poza hałasem silnika i opływającego powietrza.
4,0
Skrzynia biegów
Niezła skrzynia biegów- wprawdzie tylko 5 przełożeń i czasem odskakujący wsteczny, ale biegi wchodzą bez zarzutu. Krótki skok dźwigni. OK.
5,0
Układ jezdny
Auto bardzo dobrze się prowadzi. Bezpośredni układ kierowniczy zapewnia świetne wyczucie jezdni. Zawieszenie jest twarde, co sprzyja dynamicznej jeździe, jednak komfort na tym cierpi. Biorąc pod uwagę jego prostą konstrukcję (McPherson/belka skrętna) Opel pozytywnie zaskakuje. Układ jezdny dużo lepszy od silnika, jazda krętą drogą to prawdziwa przyjemność. ESP jest chyba zbędne.
Komfort
3,0
Widoczność
Gruby tylny słupek utrudnia manewrowanie w mieście. Przednie również są trochę zbyt ,,obfite\'\'. Siedzi się nisko, co nie sprzyja widoczności.
4,0
Ergonomia
Bardzo ergonomiczny kokpit, ledwie kilka przycisków i pokręteł. Niestety, po wsadzeniu butelek 0,5l do cup holderów w drzwiach, korbki (!) od szyb nie dają się regulować. Do tego idiotyczne patenty Opla, jak bagażnik zamykany tylko od zewnątrz (i tylko z kluczykiem), oraz obrotowy zamek w korku od baku (nie wiadomo, kiedy otwarty, a kiedy zamknięty, trzeba kilka obrotów kluczykiem, trzymając korek).
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma czego oczekiwać od wentylacji bez klimy. Trochę przeszkadza brak nawiewów na tył. Dosyć głośna praca dmuchawy. Najgorszą rzeczą jest jednak kabinowy filtr powietrza, fatalnie umieszczony (za tylną ścianą schowka, którą trzeba odkręcać), dodatkowo źle wsadzony przepuszcza dosłownie wszystko (robaki, liście, piach...).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo przestronnie. Z tyłu jednak, przy odsuniętych fotelach przednich, brakuje miejsca na nogi. Wąskie wnętrze- 3 osoby na tylnej kanapie to męka. Pozytywnie zaskakuje ilość miejsca na wysokość- mimo nisko poprowadzonego i opadającego dachu, z tyłu może siedzieć osoba do ok. 1,90m wzrostu. (zasługa nisko umieszczonych foteli). Podsumowując- dla 4 osób miejsca jest wystarczająco. Bagażnik- 370l to dobra wartość jak na kompaktowego hatchbacka.
3,0
Wyciszenie
Do 90km/h jest OK. Powyżej już słabo, zwłaszcza od 120km/h silnik wyje niemiłosiernie. Fabryczne audio beznadziejne- 2 głośniki o niskiej mocy, nie dające wcale basu. Wyciszenie reprezentuje poziom dostawczaków, jak Citroen Berlingo (służbowy).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ehh... dobra ocena, ponieważ auto mimo wszystko stosunkwo niewiele spala (średnio 6,5-7,5l/100km). Ale jest to poziom dzisiejszych jednostek turbodoładowanych (najczęściej 1,4) o mocy ok. 110-120KM. Ceny przeglądów w ASO stosunkowo przystępne- choć od Opla nigdy nie należy oczekiwać niskich cen.
2,0
Stosunek jakość/cena
Nawet 5 lat temu. 50 000zł za kompakt bez jakiegokolwiek wyposażenia, z tak słabym silnikiem benzynowym? Nonsens. Niestety, to nie ja zdecydowałem o jego zakupie... Dziś na rynku nowych aut za jego cenę można mieć znacznie lepsze auta, jak Fiat Bravo czy Kia Cee\'d. Natomiast używana Astra również nie jest warta polecenia- zazwyczaj słabe silniki i wyposażenie, często było to auto flotowe. Do tego cena- za tą samą kwotę można mieć o klasę większe, lepsze pod każdym niemal względem: Renault Lagunę II czy Citroena C5.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Stukające 3. światło stop, odpadające korbki od szyb, przeciętne spasowanie elementów wnętrza, hamulec ręczny który pozwala dla auta staczać się na niewielkim pochyleniu, szybko rdzewiejący tłumik końcowy oraz... martwa mucha w tylnym reflektorze. Najbardziej zaskakuje mnie dość niska jakość spasowania- przecież Astry uważane są za dobrze wykonane auta!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak jakiejkolwiek poważnej usterki, choć przy takim przebiegu (30 000km) nie powinno to dziwić.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra G Hatchback 1.2 16V 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra G Hatchback