Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra G Hatchback

Krzysiek, 10 lat temu
Silnik 1.6 Twinport ECOTEC 103KM 76kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 78 tys. km
Opel Astra G Hatchback 1.6 Twinport ECOTEC 103KM 76kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Po roku użytkowania Astry II (G) muszę przyznać, iż to był bardzo dobry zakup. Auto ma ponadczasową stylistykę - zawsze wygląda więc dobrze. Wnętrze raczej spokojne, bez fajerwerków, ale bardzo dobrze prezentuje się jakość wykonania - wysokiej jakości materiały i solidny montaż. Silnik 1,6 twinport ma dobrą dynamikę, aczkolwiek spalanie mogłoby być nieco niższe. Autem dobrze jeździ się zarówno po mieście jak i w trasie. Ma wygodne fotele (taki kompromis pomiędzy wygodą a trzymaniem bocznym), przestronne wnętrze i pakowny bagażnik. Astra II dobrze się prowadzi - nie jest to sportowy bolid, ale ciężko cokolwiek zarzucić. Jedna z największych zalet - bardzo niskie koszty utrzymania - mechanicy znają te auta i łatwo jest im je naprawić. Ceny części zamiennych również bardzo niskie - niemal jak do aut miejskich.
Wrażenia
4,0
Silnik
103 koniki dzielnie dają rady, ale przy załączonej klimie nieco \"muli\". Ogólnie auto dynamiczne, choć na niskich obrotach jest co najwyżej średnio - trzeba troszeczkę wyżej pociągnąć. Kultura pracy w porządku - cicho, bez wibracji.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest po prostu dobra - nie rewelacyjna, ale ciężko jej coś zarzucić. U mnie troszkę zgrzyta przy wrzucaniu wstecznego.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest raczej twarde, aczkolwiek pod względem komfortu też jest pozytywnie. Nie ma oczywiście tak miękko jak w autach francuskich, za to Astra lepiej się prowadzi - nadwozie nie wychyla się. Można nim przyjemnie pojeździć po górskich serpentynach, również jazda autostradowa wypada bardzo dobrze. Dobrze działa układ kierowniczy - ma elektrohydrauliczne wspomagania, co daje też dobre czucie - kierowca wie co dzieje się z kołami.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki widoczność jest poprawna. Troszkę gorzej jest z tyłem - tylna szyba jest dość wysoko, a słupki dość szerokie. Ale taka jest po prostu już sylwetka tego auta.
5,0
Ergonomia
Całe wnętrze jest poukładane, wszystkie przełączniki pod ręką, niczego nie trzeba szukać. Jedna z największych zalet Astry. Brakuje tylko uchwytów na napoje - te w drzwiach są mało wygodne, za małe. W schowku przed pasażerem również nie da się trzymać puszek/kubków, no chyba że jedzie tylko kierowca. Sam schowek też otwierając się opiera się na kolanach pasażera - to jedyne wady.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wnętrze momentalnie się nagrzewa - zimą nie trzeba długo czekać, zanim z nawiewów zacznie płynąć ciepłe powietrze. W wersji bez klimatyzacji mogą jednak nieco za bardzo parować szyby - jeśli samochód posiada klimę to nie ma problemu,
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto kompaktowe projektowane pod koniec lat 90-tych miejsca jest sporo. Dość duży rozstaw osi sprawia, że wnętrze jest przestronne. Dla czteroosobowej rodziny w zupełności wystarczy nawet na długie wycieczki.
5,0
Wyciszenie
Pod tym względem jest zaskakująco dobrze - choć stopień wyciszenia zależy też od wersji wyposażenia. Posiadam jedną z bogatszych opcji z Niemiec i jest naprawdę świetnie. Przy normalnej jeździe silnika praktycznie nie słychać, również na autostradzie jest bardzo komfortowo. Prędkość 140 km/h nie powoduje żadnego dyskomfortu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w mieście nie jest najniższe nawet jak na kompaktowy samochód. W trasie nie jest źle, aczkolwiek na autostradach, a szczególnie przy załączonej klimatyzacji spalanie jest dość duże. Sytuację tą rekompensują koszty napraw - części są niedrogie, a naprawy dość proste. Każdy mechanik jest w stanie ogarnąć Astrę II. Jednocześnie auto nie zaskakuje praktycznie żadnymi awariami, wymieniać trzeba jedynie elementy eksploatacyjne, które w gruncie rzeczy i tak są bardzo trwałe. Pod względem bieżącego utrzymania samochodu, kupna części i serwisu Astra II to jedno z najlepszych aut na rynku.
5,0
Stosunek jakość/cena
Astry II (G) na rynku wtórnym nie są drogie - tańsze od aut grupy VW, ale droższe niż Fiaty czy auta francuskie. Jest to pod każdym względem poprawny samochód. Sylwetka jest wprawdzie opatrzona - tych aut na drogach jest masa, ale może się podobać. Jakość wykonania, wygoda, wyciszenie i ogólna trwałość - wszystko moim zdaniem prezentuje się bardzo dobrze. Myślę, że to bardzo dobry wybór.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W ciągu roku zajmowałem się tylko elementami eksploatacyjnymi - wymiana łożyska na kolumnie McPhersona, serwis klimatyzacji na wiosnę, wymiana żarówek, filtrów itp.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Astra II jest prosta w budowie i przewidywalna. Na razie nie przytrafiła mi się jakakolwiek poważna usterka - pod tym względem to auto na medal.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Twinport ECOTEC 103KM 76kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra G Hatchback 1.6 Twinport ECOTEC 103KM 76kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
5,9
l/100km
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra G Hatchback