Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Hatchback 5d

Vallium, 6 lat temu
Silnik 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 97 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Astra J Hatchback 5d 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW 2009-2012 - Oceń swoje auto
3,85
6% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Skrzynia biegów
4,0
Całokształt
Jakość wykonania na przyzwoitym poziomie. Dobre materiały wnętrza (wersja Sport) choć plastiki w środku lubią poskrzypieć (daszek nad zegarami to jakaś tragedia). Wygodne fotele , w miarę przestronnie jak na HB, wygodne nawet w dłuższych trasach nie męczy tak bardzo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny jak na wagę auta, pozwala pewnie wyprzedzić i ruszyć żwawo z pod świateł jak ktoś lubi. Słąbo startuje z niskich obrotów, za to ja już turbo zaskoczy to czuć że idzie pewnie przed siebie.
3,0
Skrzynia biegów
No cóż tutaj panowie z opla się nie popisali. Skrzynia jest awaryjna i dobrze znana w serwisach z powodu padających łożysk , dotyczy to zwłaszcza wersji przedliftowych. Sama praca skrzyni jest nie precyzyjna i nie zachęca do szybkiej zmiany biegów(synchronizatory nie nadążają) co jest ogromną wadą przy silniku 180KM.
4,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi dodatkowe obniżenie w wersji Sport jeszcze to poprawia. Samo zawieszenie jest dość sztywne mniej nastawione na komfort bardziej na pokonywanie zakrętów.
Komfort
3,0
Widoczność
Minus za widoczność. Przednie trójkąty to tylko stylistyczny dodatek nic przez nie nie widać a dodatkowo tworzą martwe pole między przednią szybą a szybą drzwi co może powodować niebezpieczne sytuacje manewrując po parkingu pełnym ludzi.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie powinno być. Regulacja kierownicy i fotela kierowcy w kilku płaszczyznach pozwala dopasować się do auta. Fajnym dodatkiem jest podłokietnik, jest on jednak zbyt krótki dla nie wysokich osób muszących siedzieć nieco bliżej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima po starcie silnika potrafi ruszyć jak dzika, starając się w kilka sekund schłodzić auto do niskiej temperatury. Trzeba nad tym panować albo krzyczeć w rozmowie. Szybko wyciąga wilgoć która i tak pojawia się rzadko przy codziennej eksploatacji. Dwie strefy to raczej bajer niż praktyczny dodatek.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu sporo miejsca z tyłem też nie jest najgorzej ale raczej nie dla koszykarzy. Z tyłu może doskwierać niska linia dachu i mało przestrzeni na nogi.
3,0
Wyciszenie
Tutaj słabo powyżej 120 km/h szum powietrza robi się uciążliwy przy 180 km/h trzeba już głośno słuchać radia. Warto zainwestować w wyciszenie drzwi i wstawić lepsze głośniki.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy normalnej mieszanej jeździe w której ktoś korzysta z tych 180KM pod maską i porusza się powyżej 120 km/h po autostradach ciężko jest zejść poniżej 11L co nie oznacza że jest to słaby wynik. Jeśli będziesz jeździł jak dziadek zejdziesz poniżej 9L ale wtedy to nie jest silnik dla ciebie i lepszym wyborem będzie 1.4T. Poza tym koszty jak w każdym innym aucie.
4,0
Stosunek jakość/cena
W tym przedziale cenowym auto wypada naprawdę dobrze i jest to lepszy wybór niż nudny golf czy skoda. Za nie wygurowaną cenę otrzymujemy komfortowy pojazd którym zabierzemy rodzinę na wakacje a w wolnej chwili możemy "odrobinkę" poszaleć. Silniki mają dobrą opinie, układ napędowy nie sprawia większych problemów poza skrzynią biegów. Dodatkowo otrzymujemy w pełni ocynkowane nadwozie co pozwoli cieszyć się brakiem rdzy przez wiele lat.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jako drugi właściciel pojazdu przez prawie 60tyś km nie doświadczyłem żadnych drobnych usterek poza spaleniem jednej żarówki w tylnej lampie a auto ma obecnie prawie 100tyś przebiegu i 6 lat.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek też nie było, choć prędzej czy później skrzynia biegów będzie wymagała remontu. Zdarzają się ponoć problemy z krzywieniem tarcz hamulcowych dla tego lepiej wymieniać je na bardziej usportowione zestawy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra J Hatchback 5d