Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra J Sports Tourer

Maks, ponad rok temu
Silnik 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 118 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra J Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
3,79
7% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : DPF, który się często w cyklu miejskim wypala przez co bardzo winduje zużycie paliwa.
3,0
Całokształt
Samochód jak dla mnie nie wart swojej ceny. Ogólne wrażenia wizualne jak najbardziej na plus, karoseria skrojona bardzo ładnie, z polotem. Kokpit w wersji Cosmo bardzo ładnie wykonany (wersja z pół skórzaną tapicerką) ma obszyte boczki skórą oraz brzegi bardzo wygodnych przednich foteli. Minus poważny stanowił brak tylnego podłokietnika dla pasażerów tylnej kanapy. Nawigacja 950 bardzo dokładna i nie zawiesza się. Bardzo fajny tryb nocny i dzienny. Pomimo na pierwszy rzut oka gigantycznej ilości przycisków na konsoli środkowej wszystko jest pod ręką i bardzo czytelne. Klimatyzacja automatyczna fajnie się sprawdza w lato, gdyż szybko radzi sobie z rozgrzanym wnętrzem, niestety w zimie pomimo obecności Oplowskiego arcydzieła "Quickheat" nagrzewa się bardzo długo a osiągnięcie temperatury roboczej 90 stopni dla silnika jest możliwe po przejechaniu około 20 km. Jednak największą zaletą samochodu jest ekonomiczność na trasie - trasa Rybnik -- Rimini i Rimini -- Rybnik oraz po Włoszech troszkę kilometrów zaowocowało średnim spalaniem rzędu 5,5l/100 km, i nie była to jazda bardzo wolna ani ekonomiczna. Z racji obecności filtra DPF w mieście jest już znacznie gorzej, w chwili gdy filtr się wypala należy utrzymywać silnik na obrotach powyżej 2000 rpm i podczas wypalania nie jest żadnym wyczynem przekroczyć 10l/100 km. Jednak największą bolączką tego samochodu jest jego gigantyczna masa - ponad 1700kg dla kompaktowego kombi to gruba przesada, przez co silnik ma problemy z rozpędzaniem a każdy manewr wyprzedzania trzeba dobrze przekalkulować. Dodatkowo pojawia się rdzawy nalot w okolicach rantów przednich i tylnych drzwi od strony pasażera. Czyżby koszmar starych Opli zaczął się znowu powtarzać? Szczegółowe opisy postaram się dokładniej opisać w poniższych podpunktach.
Wrażenia
2,0
Silnik
Zdecydowanie za słaby do nadwodzia kombi i tej wielkiej masy - ponad 1700kg. W trasie bardzo ekonomiczny, lecz należy się przed każdym manewrem wyprzedzania bardzo zastanowić. W mieście z racji kłopotów z DPF (wypalanie średnio co 200-250km) traci sens pojęcie ekonomii. Jednak w trasie jak ktoś jest statecznym i spokojnym kierowcą powinien być zadowolony.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze zestopniowana skrzynia biegów. 6 bieg w trasie bardzo przydatny, bardzo wycisza i obniża spalanie.
3,0
Układ jezdny
Dość twarde zawieszenie na oryginalnych felgach aluminiowych 17 cali. Prowadzenie na prostej bez zarzutu, na zakrętach jest zdecydowanie gorzej, ponieważ wielka masa niestety robi swoje.
3,0
Karoseria
Ilość miejsca w środku przeciętna. Dla rodziny 2+2 w sam raz, we 3 z tyłu już są problemy. Pomimo słusznych rozmiarów samochód powiedziałbym dość ciasny w środku, pewnie w tym zasługa "cofniętej" w stronę wnętrza konsoli centralnej. Ładne niestety nie znaczy praktyczne. Dodatkowo z racji tego, że samochód miał 6 lat pojawiły się na rancie od strony pasażera ogniska korozji.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutu. Czujniki parkowania przód i tył sprawdzały się znakomicie. Tylko dlaczego Opel na wyświetlaczu komputera pokazuje odległość od przeszkody z przodu zamiast z tyłu? Coś inżynieria z Russelheim się kolejny raz nie popisała.
5,0
Ergonomia
Mimo początkowego wrażenia przytłoczenia można się szybko w połapać co gdzie jest. Przyciski od telefonu, tempomatu, oraz regulacji głośności na kierownicy umieszczone bardzo dobrze i łatwo w nie trafić. Generalnie z mojej strony brak uwag.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W lato super sprawa dzięki automatycznej dwustrefowej klimatyzacji. Zimą dużo gorzej, nagrzewanie swoje zajmuje a silnik Diesla nie ułatwia zadania.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla rodziny 2+2 w sam raz. Podróż z kompletem pasażerów nie należy do przyjemnych. Mimo dużej kubatury wnętrze nie rozpieszcza ilością miejsca w kabinie.
4,0
Wyciszenie
Na zimnym silniku bardzo wyraźny "klekot". Ale po rozgrzaniu jest w miarę cicho. Przy większych prędkościach można normalnie rozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poza podwyższonym spalaniem w mieście jest wszystko na normalnym, akceptowalnym poziomie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Samochód kupiłem za naprawdę dosyć pokaźną kwotę i uważam, że to był błąd.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem zawiesi się pokładowa elektronika. Jednak głównie bez zastrzeżeń i krytycznych uwag.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra J Sports Tourer 1.7 CDTI ECOTEC 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
6,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra J Sports Tourer