Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra K Hatchback Facelifting

Marcin Polska, 3 lata temu
Silnik 1.2 Turbo 130KM 96kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 130KM 96kW 2019-2021 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo ekonomiczna jednostka
Zawieszenie : Dla mnie idealne połączenie pomiędzy komfortem a precyzja prowadzenia
4,0
Całokształt
Poprawny klasyczny hatchback. Nie szokuje stylistyką, nie wyróżnia się z tłumu ale daje poczucie komfortu, wygody i bezpieczeństwa.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ewidentnie czuć, że brakuje tu czwartego cylindra. Najbardziej jest to odczuwalne przy obrotach poniżej 2 tys. Później staje się cichy i komfortowy. Duży plus za ekonomikę bo ten silnik potrafi mieć bardzo mały apetyt na paliwo.
5,0
Skrzynia biegów
Dość specyficzna. Ma bardzo długie przełożenia do których trzeba się przyzwyczaić. Po zaprzyjaźnienia się z nią jest bardzo przyzwoicie. Biegi wchodzą precyzyjnie, z krótkim skokiem dźwigni.
4,0
Układ jezdny
Poprawny. Nie jest to co prawda mój ideał jak w przypadku Focusa Mk3, ale naprawdę nie wiele mu brakuje. Łatwo jest wyczuć zachowanie auta na śliskim. Kierownica kiedy trzeba pracuje lekko a przy wyższych prędkościach w przyjemny sposób usztywnia się.
4,0
Karoseria
Przyzwoicie wykonana. Mogła by mieć lepsze spasowanie elementów. Blacha nie wydaje się być papierowa jak to bywa przy innych współczesnych autach.
Komfort
5,0
Widoczność
Ok we wszystkich kierunkach. Jak ktoś nie miał wcześniej do czynienia z lusterkami bocznymi zamontowanymi na drzwiach a nie słupkach A to wymaga chwili przyzwyczajenia. Lusterka boczne duże i łatwo ustawić optymalne ich ustawienie. Lusterko wewnętrzne idealnie wpasowanie w tylną szybę.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski na swoim miejscu. Duży plus za fizyczne klasyczne przyciski od układu nawiewów i klimatyzacji oraz od włącznika radia i regulacji głośności. Reszta funkcji obsługiwana przez ekran dotykowy. Umieszczenie przycisków na kierownicy (tempomat i audio) bardzo intuicyjne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa. Działa sprawnie zarówno latem i zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na kompakt jest tu dużo miejsca. Mam prawie 1,9 m i śmiało za mną usiądzie jeszcze dorosła osoba. Bagażnik optymalny dla dwóch dorosłych osób.
4,0
Wyciszenie
Silnika powyżej 2 tys obr praktycznie nie słychać. Wiatr również nie przeszkadza i nie szumi. Mógłby być tylko lepiej wyciszony w stosunku do boków auta. W totalnej ciszy trochę szokują odgłosy aut mijanych lub tych co nas mijają. Jakby w drzwiach zabrakło uszczelek.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty w ASO rozsądne (był to jeden z aspektów pod którym wybierałem nowe auto). Nie jest mega tanio ale w porównaniu z konkurencja jest najtaniej w stosunku na rok użytkowania i 30 tys km. (Porównywałem z markami: Skoda, Ford, VW, Toyota)
5,0
Stosunek jakość/cena
W klasie kompakt jest to praktycznie najtańszy auto na naszym rynku. Nic mu nie brakuje, auto mało pali nie psuje się, w dodatku jest dość neutralne na drodze (nie rzuca się w oczy - dla mnie to plus). Wyposażenie w standardzie dość bogate.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zasadniczo brak uwag. Denerwuje mnie sporadyczne delikatne zaparkowanie przednich lamp - to podobno normalne w tym aucie tak rzecze instrukcja obsługi i ASO.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak uwag. Nic się nie zepsuło. Na wszelki wypadek wykupiłem przedłużenie gwarancji na dodatkowe dwa lata ale nie wiem czy będzie okazja by z tego skorzystać.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 Turbo 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Astra K Hatchback Facelifting