Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Astra K Sports Tourer

Maciej, 5 lat temu
Silnik 1.4 Turbo 125KM 92kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Witam, Astrę posiadam od 10.2017 r. Miała być wersja Enjoy z silnikiem 150 KM, a ostatecznie kupiłem Dynamic 125 KM i tej zmiany nie żałuję. Moim zdaniem lepiej wybrać bogatszą wersję wyposażenia, a z silnikiem zrobić chip-tuning po gwarancji i te dodatkowe 15-20 KM zyskać. Odwrotnie raczej się nie da. Z auta jestem bardzo zadowolony, choć drobne mankamenty również są.
Wrażenia
5,0
Silnik
To chyba największa zaleta tego auta. Przede wszystkim jest bardzo cichy (nie mam dodatkowego pakietu wyciszenie). Do 80 kmh słychać praktycznie tylko szum opon. Dobra dynamika, chociaż żwawy robi się dopiero 3000 obr., ale to przecież benzyna. Po wybraniu trybu Sport silnik fajnie reaguje na pedał gazu. Spalanie - bardzo przyzwoicie - miasto w korkach (z klimą) 9,1-9,2. Miasto bez korków 8,2. Autostrada (140-150 kmh) 6,0-6,5 litra. - wynik z dystrybutora, komputer zaniża spalanie o ok. 0,4 l. Mój rekord to 4,8 l na dystansie 70 km, tyle pokazał komp.
5,0
Skrzynia biegów
lekka i precyzyjna - nie ma się do czego przyczepić, jedynie komputer podpowiadający wybór biegu działa marnie - każe wrzucić 2 gdy auto płynnie jedzie na 3, a z drugiej strony ciągle proponuje wyższy bieg (eco driving?), na górskich drogach to już całkowicie się gubi..
5,0
Układ jezdny
bez zastrzeżeń, auto pewnie się prowadzi, komfort jazdy na nierównościach mógłby być wyższy (mam wrażenie że w Focusie II było ciut lepiej), ale może to wina niskoprofilowych opon?
5,0
Karoseria
Auto ładnie się prezentuje, wybrałem lakier emerald green (bardzo ciemny) - czysty jest tylko po wyjechaniu z myjni, ale Astra w ciemnych kolorach wygląda dużo lepiej (moja subiektywna opinia). Blacha i lakier - delikatne, ale wszystkie wsółczesne auta tak mają.
Komfort
5,0
Widoczność
Przyzwoicie, do tyłu mogłoby być lepiej, ale mimo przyciemnianych szyb (fabrycznie) w nocy nie ma tragedii.
3,0
Ergonomia
Tutaj jest sporo drobnych, acz upierdliwych mankamentów: - roleta bagażnika po złożeniu zagina się do dołu utrudniając ładowanie większych przedmiotów, bo nie mozna ich dosunąć do tylnej kanapy - dużo wożę, więc jest to irytujące - lampka oświetlająca bagażnik - świeci prosto w oczy - kompletnie oślepia zamiast pomagać - czemu umieszczono ją na bocznej ściance zamiast np. na suficie? - przyciski sterowania szybami - za bardzo przesunięte do przodu, ale o tym już dużo napisano wcześniej - czujnik deszczu - reaguje zbyt słabo mimo ustawienia na najwyższą czułość (zgłoszę, może serwis coś z tym zrobi) Dziwne , że opel mając tak duże doświadczenie w produkcji kombi popełnia jeszcze takie błędy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie - rewelacja - nawet przy mrozach juz po kilkuset metrach robi się ciepło. Klima również dobrze działa, chociaż climatronic dwustrefowy to nie do końca to czego się spodziewałem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardo dobrze, jak na auto kompaktowe
5,0
Wyciszenie
Astra jest świetnie wyciszona - pisałem o tym już przy silniku. W czasie jazdy do 100 km/h ma się wrażenie że to auto o klasę wyżej. Na autostradzie już nie jest tak rewelacyjnie, ale przyzwoity poziom jest utrzymany.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy zakupie dostałem dobrą ofertę pakietu ubezpieczeń. Spalanie - pisałem przy silniku - jest przyzwoicie. Koszty przeglądów - można sprawdzić na stronie opla, moim zdaniem skalkulowane rozsądnie. Ceny części - na razie mnie nie interesują :-)
5,0
Stosunek jakość/cena
Dość duży, dobrze wyposażony samochód (wersja dynamic ma system ostrzegający i zapobiegający kolizji, asystenta pasa ruchu i in. ) za rozsądne pieniądze. Wersja którą opisuję katalogowo kosztuje 88 tys. zł, ale Opel daje duże rabaty - trzeba się targować !
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nie było i oby tak dalej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie było i oby tak dalej

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 Turbo 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Astra K Sports Tourer