Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Corsa C

dario, 12 lat temu
Silnik 1.3 CDTI ECOTEC 70KM 51kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 211 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Corsa C 1.3 CDTI ECOTEC 70KM 51kW 2003-2006 - Oceń swoje auto
3,08
23% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : nie widać deka rdzy, i jeśli jest sprawne auto to silnik pozwala na dynamiczną jazdę nie tylko w mieście ale i w trasie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : POMPA WTRYSKOWA COMMON RAIL , alternator , turbina, EGR , regenerowałem wtryski , pękła sprężyna pod zaworem,po roku rozruszanie dwóch wtrysków , jakiś mechanizm od strony kolektora ,pompa wody
2,0
Całokształt
postaram się zacząć od początku. Auto kupiłem z przebiegiem 87tys obecnie ma przejechane211tys 2lata i 4 miesiące to jest 124tys głównie trasa, zanim włożę piąty bieg to czekam aż motor złapie temp na trasie jadę ok 100 -120/130km/h (nie rżnę silnika)przez ten okres popsuł się: POMPA WTRYSKOWA COMMON RAIL 1500zł, alternator 300zł, turbina(nie pamiętam), EGR 530zł (tylko orginał jest na rynku), regenerowałem wtryski 1200zł z zaprogramowaniem, pękła sprężyna pod zaworem-koszt naprawy z wieloma częściami zamiennymi, które trzeba było wymieniać po drodze 2400zł, 2 świece ok 160zł,po roku rozruszanie dwóch wtrysków 150zł, jakiś mechanizm od strony kolektora 180zł (odczuwalne były szarpnięcia),pompa wody - ceny nie pamiętam Ople ogólnie mają wytrzymałe zawieszenie, wymieniłem przez te 2 lata 2 razy końcówki, łączniki. przy zakupie tarcze/klocki/przód 350zł bębny/okładziny tył.. jakieś 5 mieś wymieniany był tył. bębny200 łożyska 250 okładziny 130 czujniki ABS 120zł/tylko serwis/ bo stare pękają przy próbie zdjęcia całość z robotą 850zł ale to nic.. padł przy 120tys magiel-koszt używka z robotą 900zł po następnych 10tys i ten zaczął mi pukać ale nie ruszam dopóki się nie rozpadnie! do mojego mechanika przyjeżdża dużo takich Cors cdti i mają podobne objawy, właściciele też wydali kupę kasy.. czytając te same pozytywne opinie, mam wrażenie, że wasze samochody stoją w garażu albo zrobią w tyg po 150km i nie mają się kiedy popsuć. te silniki montowane są też w pandach Jtd, także omijać je z daleka. czuję że o jakiś usterkach zapomniałem, albo były nie istotne. Jeśli już Corse C to tylko w benzynie!
Wrażenia
1,0
Silnik
postaram się zacząć od początku. Auto kupiłem z przebiegiem 87tys obecnie ma przejechane211tys 2lata i 4 miesiące to jest 124tys głównie trasa, zanim włożę piąty bieg to czekam aż motor złapie temp na trasie jadę ok 100 -120/130km/h (nie rżnę silnika)przez ten okres popsuł się: POMPA WTRYSKOWA COMMON RAIL 1500zł, alternator 300zł, turbina(nie pamiętam), EGR 530zł (tylko orginał jest na rynku), regenerowałem wtryski 1200zł z zaprogramowaniem, pękła sprężyna pod zaworem-koszt naprawy z wieloma częściami zamiennymi, które trzeba było wymieniać po drodze 2400zł, 2 świece ok 160zł,po roku rozruszanie dwóch wtrysków 150zł, jakiś mechanizm od strony kolektora 180zł (odczuwalne były szarpnięcia),pompa wody - ceny nie pamiętam,
3,0
Skrzynia biegów
skrzynia pracuje ok, ale co jakiś czas trzeba kupić zestaw naprawczy i powymieniać plastikowe elementy pod lewarkiem, które się z czasem wycierają itp ja to robiłem 3razy ponieważ kłopot był ze wrzuceniem pierwszego i drugiego biegu.. jest ok stuka czasami sprzęgło (dwumasa)ale póki jeździ to nic nie ruszam..
4,0
Układ jezdny
Ople ogólnie mają wytrzymałe zawieszenie, wymieniłem przez te 2 lata 2 razy końcówki, łączniki. przy zakupie tarcze/klocki/przód 350zł bębny/okładziny tył.. jakieś 5 mieś wymieniany był tył. bębny200 łożyska 250 okładziny 130 czujniki ABS 120zł/tylko serwis/ bo stare pękają przy próbie zdjęcia całość z robotą 850zł ale to nic.. padł przy 120tys magiel-koszt używka z robotą 900zł po następnych 10tys i ten zaczął mi pukać ale nie ruszam dopóki się nie rozpadnie!
Komfort
4,0
Widoczność
duży plus
4,0
Ergonomia
wszystko tam gdzie być powinno
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
samochód dość długo łapie temp. po ok 6km 8km rusza się wskaźnik a jest bardzo ciepły, a to że jest mały to przyspiesza nagrzanie się wnętrza. lato klima jest wydajna,ale trzeba pamiętać o odgrzybianiu bo inaczej wali zgnilizną..
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przeważnie jeżdżę sam więc tego nie odczuwam
3,0
Wyciszenie
silnik słychać, jest dużo głośniej powyżej 130km/h ale to tylko 1.3
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poruszam się głównie w trasie na dłuższych odcinkach w lato chodzi klima w zimę nadmuch spalanie trasa 4-4.5 miasto max 5.7ON przy 100 - 120km/h tylko że to co zaoszczędzę na stacji oddam mechanikowi.
2,0
Stosunek jakość/cena
na każdę 10 tys kilometrów auto kosztuje w naprawe ok 800zł, jest jeszcze w banku 5 miesięcy i dlatego je trzymam.. z drugiej strony jet już w niej wszystko wymienione na nowe i tak sobie myślę że już nic nie może się zepsuć.. czasami mnie jednak zaskakuje, ale od półtora miesiąca jest spokój:)
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
regeneracja silniczka przedich wycieraczek (nie chciały się wyłączyć)co jakiś czas przycina się Immobilizer, przymarza zimą linka ręcznego, przypadłością wszystkich Cors C jest częste przepalanie się żarówek, jedną z przyczyn jest zapominanie o wyłączeniu świateł przed silnikiem, ponieważ cały prąd z alternatora wali na żarówki.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście na trasie raz mnie zawiódł, ale ok 30km od domu, a tak to zawsze jakoś dojechałem... z odpaleniem w zimę przy -30stop trzeba pokręcić, ale odpala to duży plus

On - zużycie paliwa dla silnika 1.3 CDTI ECOTEC 70KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Corsa C