Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Corsa D Hatchback

Ejnoej!, 2 lata temu
Silnik 1.2 Twinport ECOTEC 80KM 59kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Opel Corsa D Hatchback 1.2 Twinport ECOTEC 80KM 59kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,43
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Hamulce są świetne, a przy tym bardzo tanie w obsłudze.
Zawieszenie : Uważam zawieszenie za idealny kompromis na polskie drogi - sprężyste i dające przyjemność z jazdy, nawet w trasie. Nie znam innego małego auta, które tak dobrze się prowadzi.
Silnik : Silnik 1.2 okazuje się wystarczający na co dzień, a do miasta w ogóle idealny. Szybko się przy tym nagrzewa.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korozja maski silnika oraz okolicy tylnych nadkoli - praktycznie pewne w każdej corsie D przed liftem.
Układ elektryczny : Wymiana żarówek jest męcząca - warto podjechać do warsztatu. Szkoda, że nie da się wyjąć łatwo całej lampy.
5,0
Całokształt
Corsa to niedoceniane auto. Ma przestronne wnętrze i świetne zawieszenie, przy tym jest tania w utrzymaniu. Auto idealne na dojazdy do pracy oraz okazjonalne wypady nieco dalej. W dodatku można znaleźć egzemplarze fajnie wyposażone - podgrzewane fotele i kierownica, ciekawe alufelgi. W naszej rodzinie corsa jest od 4 lat i niebawem dołączy do niej druga, nieco młodsza.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest dużo lepszy niż podobnej pojemności konstrukcje od Volkswagena/Skody/Fiata. Lubi niestety wziąć trochę oleju i kto nie pilnuje jego poziomu ten będzie miał wydatki. Moc na co dzień wystarcza.
4,0
Skrzynia biegów
W „japończykach” zmienia się biegi lepiej, tu np. jedynka i piątka trochę haczy, trzeba się przyzwyczaić. W porównaniu do Fiata Panda/Punto albo Citroena C3 w Oplu jest o niebo lepiej! Przyjemny krótki drążek i przyjemna długość skoku między biegami. Brakuje 6. Biegu albo dłuższej „piątki”
5,0
Układ jezdny
Nie tłumi nierówności tak jak auta francuskie ale nic nie „dobija” na dziurach w mieście, a w trasie jest przyjemnie sztywny i przyklejony do drogi. Ma się wrażenie kierowania o dwie klasy lepszym autem niż podobnej wielkości Fiaty, Skody itp.
3,0
Karoseria
Auto jest niesamowicie sztywne, blachy są grube i nic nie trzeszczy. Mój ford S-max nie jest tak solidnie zbudowany. Ale niestety corsa rdzewieje. Nie jest to taki problem jak w corsie b/c ale dalej jest słabo - nam skorodował rant maski, a następnie pojawiły się nieduże purchle w okolicy tylnych drzwi (obu) oraz przy tylnym zderzaku - plastik zderzaka ociera o blachy nadkola i zeskrobuje przez lata lakier!
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki super - pomagaja dobrze zaprojektowane lusterka, dodatkowe szybki między przednimi drzwiami a słupkiem A. Gorzej do tyłu, słupki tylne są bardzo szerokie. W nocy reflektory dają radę, lepiej niż w niejednym większym aucie (octavia, s max). Ogrzewanie tylnej szyby i lusterek też działa w mig.
5,0
Ergonomia
Ludzke narzekają że przyciski są za małe i dziwnie ustawione, ale jak dla mnie wszystko jest na swoim miejscu. Kierunkowskazy impulsowe to w ogóle super wynalazek i ciężko pozniej jezdzic autem z takimi tradycyjnymi dzwigniami. Duzy plus ze podgrzewanie foteli wlacza sie z konsoli srodkowej a nie gdzies między fotelami.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto grzeje się szybko, nawet w bardzo zimne dni. Klima działa lepiej niż w S-maxie. Podgrzewane fotele i kierownica (!) to w ogóle kosmos i chcialbym to mieć w większych autach… Jedyna wada - dmuchawa mogłaby chodzić ciszej, dodatkowo często wpadają do niej różne listki itp.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na wielkość auta jest naprawdę OK. Fotele są wygodne choć mają za krótkie siedzisko. Siedzi się niżej niż np. w Skodzie Fabii, ale dla 4 dorosłych jest miejsca pod dostatkiem. Wnętrze szersze niż w Fabii. Bagażnik Fabia ma większy, ale za to Corsie jest podwójna podłoga i dodatkowo schowek na narzędzia/kompresor oraz na apteczkę. Dla rodziny 2+1, lub 2+2 wystarcza na co dzień pod warunkiem, że nie wozimy wózka.
4,0
Wyciszenie
Jak na auto tej wielkości jest naprawdę ok. Niestety przy prędkościach pozamiejskich silnik słychać wyraźnie, szum opon i powietrza również. Prędkości autostradowe to już konkretny hałas - tu niestety każde większe auto z większym silnikiem ma przewagę.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest mało awaryjne, a części tanie. W porównaniu ze Skodą, niektóre części do Opla kosztują 2-3 razy mniej (zwłaszcza elementy zawieszenia, łożyska, sprężyny itp)
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam że obecnie nie ma lepszego auta w takiej cenie. Idealne dla osób, które chcą jeździć tanio.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarza się, że „nie styka” jakaś żarówka podświetlenia przełączników. Uszkodził się czujnik zapięcia pasa, odkleiły się wkłady lusterek zewnętrznych, odpadł jakiś plastik w bagażniku - ogólnie nic drogiego. Żarówki wymienia się ciężko - to największa wada!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dwa razy puściła uszczelka czujnika ciśnienia oleju. Naprawa około 40zł, ale jest to problem bo ucieka olej i wiadomo jak może się to skończyć. W okolicach 140.000km poddały się tylne sprężyny oraz łącznik stabilizatora z przodu. To naprawdę najmniej awaryjne ze wszystkich naszych dotychczasowych aut.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 Twinport ECOTEC 80KM 59kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Corsa D Hatchback 1.2 Twinport ECOTEC 80KM 59kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
7,8
l/100km
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Corsa D Hatchback