Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Frontera A Sport

Aaron, 14 lat temu
Silnik 2.0 i 115KM 85kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 169 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Opel Frontera A Sport 2.0 i 115KM 85kW 1991-1998 - Oceń swoje auto
3,85
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Auto zaskakująco dobrze radzi sobie w kopnym piach i głębokim śniegu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Przekaźnik pompy paliwa
4,0
Całokształt
Jest to moje pierwsze auto terenowe i bardzo je sobie chwale. Jest to chyba najtańsza terenówka do utrzymania na rynku. Polecam każdemu kto lubi czasami zjechać z asfaltu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest prosty w konstrukcji co obniża koszty serwisowania. Czasami brakuje mocy ale nie jest to samochód do ścigania. Osiągi dodatkowo hamuje wysoka masa auta. Łatwo o części zamienne bo motor występował winnych oplach.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma długie skoki lewarka, ale pracuje stosunkowo lekko. Biegi wchodzą pewnie. brakuje 6 na autostradzie. Rewelacji nie ma w stosunku do aut osobowych (np. Volkswagan) ale jest lepiej niż w Land Roverze freelanderze. Kiedy włączymy reduktor auto nabiera mocy i nie boi się terenu. Skrzynia pochodzi z ISUZU i jest trwała.
4,0
Układ jezdny
Biorąc pod uwagę, że mamy sztywny most i konstrukcję ramową (ja mam z tyłu sprężyny) to komfort jazdy jest dobry. Może trochę twardo ale przynajmniej pewnie zachowuje się w zakrętach. Bardzo dobre hamulce (4 tarcze). Kupiłem auto na oponach 255/65R16. Trzeba bardzo uważać na koleinach. Kupiłem zimówki w rozmiarze 225/75R15 (takie miały być w standardzie). Różnica jest KOLOSALNA!!! Auto sprawia wrażenie dużo lżejszego lepiej przyspiesza i mniej pali. Lepiej zaopatrzyć się w opony w rozmiarze zimówek. Cieszy bardzo mała średnica zawracania.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki bardzo dobra. Siedzimy wysoko i mamy do dyspozycji duże lusterka. Minusem są bardzo szerokie słupki B (za przednimi drzwiami), które skutecznie ograniczają widoczność po skosach do tyłu.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest w zasięgu ręki i tam gdzie powinno. Obsługa jest prosta i intuicyjna. Jedynym elementem, który może wymagać przyzwyczajenia to sterowanie elektrycznych szyb (jest między fotelami).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie szybko się nagrzewa. Szyby nie parują nawet podczas deszczu. W lecie klima szybko chłodzi, ale w moim egzemplarzu trzeba było nabijać ja 2 razy w ciągu 2 lat (układ jest szczelny).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu jest dużo w każdym kierunku, zarówno dla kierowcy jak i pasażera. Największym zaskoczeniem była ilość miejsca z tyłu. Co prawda ciężko jest tam wsiąść jeśli ma się więcej niż 165cm wzrostu, ale jak już się usiądzie to można swobodnie założyć nogę na nogę. Kanapa jest jednak na tyle daleko od drzwi, że łatwo usiąść na ziemi zamiast na siedzeniu.
4,0
Wyciszenie
Jeżeli jeździmy po mieście to jest w dobrze jak na terenówkę. Kłopot jest na autostradach powyżej 110, w tedy robi się głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie waha się na poziomie 9-10 litrów na setkę (z klimą) - biorąc pod uwagę, że to 2 litry i masę ponad 1700kg to całkiem nie źle.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tania w zakupie i w utrzymaniu (jak na terenówkę) czego chcieć więcej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 20tyś samochód nie wykazuje słabości. Trzeba dbać o wymiany płynów eksploatacyjnych i filtrów i będzie dobrze. Jedyny drobiazg to uszkodzony przekaźnik pompy paliwa.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Frontera A Sport 2.0 i 115KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,50 zł
11,2
l/100km
17,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Frontera A Sport