Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia I Hatchback

Maciek, 2 lata temu
Silnik 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 132 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Insignia I Hatchback 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW 2012-2013 - Oceń swoje auto
3,79
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : 4x4 to poezja, zakręty pokonujemy pewnie przy każdej prędkości i nawierzchni, nie straszny nam śnieg czy deszcz. A jeżeli mamy taką ochotę, to i bokiem można polatać :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Problemy po wymianie oleju z filtrem w Haldexie. Hacząca skrzynia po ledwo 130k km przebiegu.
Zawieszenie : Stuka na nierównościach, ale w sumie po 10 latach ma prawo - nadal wszystkie oryginalne części z fabryki.
4,0
Całokształt
Informacyjnie - model przejściowy 2012,5, skrzynia manualna AWD, koła R18 245/45. Samochód odkupiłem od pierwszego właściciela z przebiegiem około 110k km, która miał go od nowości przez prawie 10 lat, co roku serwisowany w ASO. Przez niecały rok sam nabiłem 20k km. Myślę że za kwotę 30-40k jeden z lepszych wyborów w tej klasie aut - choć jeżeli miałbym wybierać, to wolałbym wersję 160-konną z pojedynczą turbiną. Jeździ się całkiem pewnie i komfortowo, napęd 4x4 daje poczucie bezpieczeństwa, systemy działają sprawie i w odpowiednim momencie, dostępność części wzorowa. Co trzeba podkreślić - jest to bardzo ciężkie auto. Wg instrukcji na sucho waży niemal dwie tony. Na minus spalanie (strasznie wysokie jak na diesla) - wyniki jakie osiągam na co dzień jeżdżąc do pracy (20-25km, 70/30 trasa/miasto) to 7,5-8L w lato i 8,5-9L w zimę (tam gdzie można, staram się jeździć wg zasad ecodrivingu). Jadąc autostradami w trasę Gdańsk-Lublin z tempomatem ustawionym na 120kmh średnie spalanie (z komputera) wyszło 6,4L (czyli realnie niecałe 7L), niżej nie udało mi się zejść. Bak 70L pozwoli więc w trasie przejechać na raz ponad 1000km.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pierwszy diesel w życiu, wcześniej same wolnossące benzyny. Do klekotu już się przyzwyczaiłem, pozytywnie zaskoczyła elastyczność - auto przyspiesza już od 1500obr/min bez dramatycznych wibracji. Na minus wysokie spalanie (najprawdopodobniej to przez masę samochodu - 2000kg, oraz 4x4), przyznam szczerze że liczyłem na niższe wyniki.
3,0
Skrzynia biegów
Zwykły manual, biegi wchodzą precyzyjnie. Aczkolwiek jestem mocno zdziwiony, że po przebiegu 130k km czuć już mocno zużyte synchronizatory, co jakiś czas jest problem z wrzuceniem jedynki, i o dziwo czasem też trójki. Jak na diesla w dużym aucie dość tragicznie zestopniowana, przy 120kmh na 6. biegu jest około 2250obr/min, przez co wzrasta hałas i maleje komfort jazdy.
3,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń, ale precyzji nie ma się co spodziewać. Sprawia wrażenie jakby zamiast skrętu mieszało się budyń. Maglownica jeździ od nowości, na razie na szczęście bez oznak zużycia.
4,0
Karoseria
Po 10 latach nie widać korozji nadwozia oraz podwozia, jedynie elementy takie jak osłona baku są skorodowane. Liftback daje nam dobre właściwości transportowe przy nadal eleganckim wyglądzie.
Komfort
4,0
Widoczność
Pierwsze tak duże auto, i muszę przyznać że bez czujników parkowania byłoby ciężko. Szyba z tyłu dość wysoko zawieszona, przez co trzeba uważać przy cofaniu.
4,0
Ergonomia
Na dobrym poziomie, wszystko pod ręką. Multum przycisków od radia na konsoli, których praktycznie się nie używa. Bardzo wygodna gałka z przyciskami do obsługi na konsoli środkowej. Radia sprzed liftingu w 2013 roku nie mają możliwości fabrycznego podłączenia telefonu i słuchania muzyki poprzez bluetooth - duży minus.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok, choć szyby z tyłu parują zbyt często i zbyt szybko w okresie jesienno-zimowym.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dość mały rozstaw osi jak na prawie 5-metrowy samochód, ale nie wpływa to na brak miejsca. Bagażnik przy wersji 4x4 i nagłośnienien Infinity ma 500 litrów i płaską podłogę, również po złożeniu. Długość po położeniu oparć kanapy to około 1900-2000mm (w zależności od ustawienia przednich foteli) - ciężko znaleźć tą informację, a może się przydać.
4,0
Wyciszenie
Znośnie, choć przez kiepsko zestopniowaną skrzynię maksymalna prędkość jazdy przy której jest komfortowo to około 120-140kmh, powyżej zaczyna być zbyt głośno. Silnik jest mocno słyszalny przy każdej prędkości, mimo wygłuszonej maski.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duży samochód klasy D to też większe wydatki - koszt opon R18 245/45 dobre marki to około 550-650zł za sztukę. Przy wersji 4x4 niska jest dostępność zamienników zawieszenia, przez co trzeba liczyć się z wyższymi kosztami ewentualnych napraw. Jeżeli mamy opcję Flexiride (adaptacyjne amortyzatory), to koszt jednej nowej sztuki to około 1500zł. Mocno zawiodłem się spalaniem. Przy jeździe do pracy 20-25km (70/30 trasa miasto) spalanie w okresie letnim to około 7,5-8L, zimowym około 8,5-9L. Nie powiem, że liczyłem na wartości przynajmniej o litr mniejsze... Warto dodać że komputer zaniża wyniki o około 0,5L/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
W okolicach 30k zł myślę że to jeden z najlepszych wyborów w tej klasie. Jeżeli zależy nam na 4x4, to praktycznie nie ma żadnych konkurentów. Stosunkowo niskie koszty serwisu i utrzymania, dobra dostępność części, serwisy samochodowe nie boją się podejść do auta. Przy odpowiednim utrzymaniu jest w stanie sporo wytrzymać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez rok dopadła mnie typowa przypadłość tego modelu, czyli zepsuty mikrostyk przycisku klapy bagażnika. Koszt zamiennika 25zł, wymiana samemu to godzina roboty. Padł też czujnik automatycznej regulacji wysokości lamp AFL, koszt nowego to około 500zł (brak zamienników), wymianę można zrobić samemu - ale po wymianie konieczna jest adaptacja. Koszty filtrów, olejów w normie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory odpukać bezawaryjnie. Z poważniejszych napraw do tej pory wymieniałem jedynie olej w tylnym moście, reduktorze (skrzynce rozdzielczej) i haldexie (razem z filtrem) - koszt około 1200zł. Opel nie ma tego w interwale przeglądów, ale producent Haldexa zaleca wymianę co 30-60k km. Po samej wymianie przez kilka dni szalał komputer waląc błędami, jednak serwis poradził sobie z tym odpinając akumulator na 30min - pomogło :) Od tamtej pory cisza, działa bezproblemowo.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27

Opel Insignia I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Insignia I Hatchback