Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia I Hatchback

Filip, 7 lat temu
Silnik 2.0 CDTI ecoFLEX 160KM 118kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 193 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Opel Insignia I Hatchback 2.0 CDTI ecoFLEX 160KM 118kW 2009-2013 - Oceń swoje auto
3,92
7% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niskie spalanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Pęknięcie rury powietrza doładowującego
Silnik : Rozszczelnienie chłodnicy
Układ elektryczny : Uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej
4,0
Całokształt
Ogólnie samochód można zakwalifikować w kategorii jako poprawny. Poprzedni, jakim się poruszałem, to Opel Vectra C GTS z benzynowym silnikiem 1.8 i mocy 125 KM. Niestety w wyniku wypadku, jakiemu uległ, dynamicznie poszukiwałem samochodu nowego. I tak wybór padł na Insignię i to w dieslu. Z racji licznych wyjazdów, delegacji teraz wiem, że był to dobry traf. Samochód nie do końca spełnia moje oczekiwania, ponieważ konfigurowany był na szybko i zabrakło kilku potrzebnych gadżetów. Niemniej jednak od strony bezpieczeństwa i komfortu jestem usatysfakcjonowany. Jestem pierwszym właścicielem samochodu i jeżdżę nim już 6 lat, dlatego myślę, że moja ocena będzie wiarygodna i bardzo subiektywna.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2.0 CDTI w wersji Ecoflex to warta uwagi jednostka. Dzięki swojemu momentowi obrotowego daje radę na autostradzie nawet przy pełnym obciążeniu. Jego największym mankamentem jest kultura pracy, która nie zachwyca, a także turbodziura, do której po prostu trzeba się przyzwyczaić i na uczyć, że przy wyprzedzaniu należy wcześniej wcisnąć gaz :P. Jednostka napędowa daje poprawne osiągi. Przyspieszenie podawane przez producenta jest jak najbardziej osiągalne. Zaskoczony jestem prędkością maksymalną. Pamiętam, że udało się osiągnąć coś w granicach 240 km/h.
4,0
Skrzynia biegów
Jest to niewątpliwie duża zaleta tego pojazdu, przyczyniająca się do wielu pozytywnych aspektów. Przede wszystkim chodzi o jej zestopniowanie. Dzięki wersji EcoFlex zastosowano zdecydowanie dłuższe przełożenia 4, 5 i 6 biegu, co rzeczywiście jest zauważalne. Przy prędkości autostradowej 140 km/h na szóstym biegu silnik pracuje z prędkością obrotową 2000 obr./min, co zdecydowanie obniża zużycie paliwa oraz hałas wewnątrz pojazdu. Jedynym mankamentem jest to, że w zimne dni, kiedy jednostka nie jest jeszcze rozgrzana, mechanizm zmiany biegów lubi haczyć i z oporem dopuszcza na postoju wrzucenie pierwszego biegu oraz wstecznego. Czasami jest to również zauważalne przy zmianie z jedynki na dwójkę.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie pojazdu jest twarde, co można odczuć w szczególności przejeżdżając przez progi zwalniające. Pozostała niemiecka konkurencja jest lepsza. Standardowe koła w wersji Cosmo to 245/45 R18, które zapewniają bardzo dobre właściwości trakcyjne, choć na mokrej nawierzchni przy gwałtownym przyspieszaniu potrafi obrócić kołami na drugim biegu. :) Jest jeszcze jeden temat, który warto poruszyć w tej kategorii, a mianowicie...hamulce... Montowane standardowo w ASO tarcze i klocki to porażka. Niestety Insignia jest samochodem ciężkim i przy hamowaniu z wyższych prędkości te standardowe szybko się kończą, a same tarcze ulegają deformacji. Długo szukałem rozwiązania i przyszło niedawno. Problem ogólnie leży w zbyt małej średnicy tarcz, dlatego założenie tych rekomendowanych przez TRW oraz ceramicznych klocków Ate rozwiązuje problem, a przynajmniej przedłuża żywotność tych podzespołów.
Komfort
3,0
Widoczność
Dużym mankamentem mojej wersji jest to, że nie została wyposażona w czujniki parkowania. O ile z oceną odległości z przodu nie ma żadnego problemu, o tyle z tyłu jest zupełnie odwrotnie. Parkując w ciasnym miejscu trzeba naprawdę bardzo uważać, a nawet wyjść z pojazdu i upewnić się czy nie stoimy zbyt blisko przeszkody, ponieważ tylna szyba umieszczona dość wysoko powoduje złudzenie, że już w kogoś wjechaliśmy :).
4,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń. Owszem przycisków na desce rozdzielczej jest bardzo dużo, nawet w przypadku radia CD400, niemniej jednak po pewnym czasie można się do tego "mankamentu" przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja dwustrefowa w szybki i efektowny sposób zmienia temperaturę wnętrza do wartości zadanej. Nawet w bardzo chłodne dni wnętrze szybko się ogrzewa.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
I tu zdecydowanie muszę Insignii dać minus. O ile z przodu przestrzeni nie brakuje, choć na tle konkurentów rzeczywiście jest ciaśniej, o tyle z tyłu jest go bardzo mało. Mam 182 cm wzrostu i za miejscem kierowcy nie jestem w stanie przyjąć wygodnej, komfortowej pozycji, ponieważ czuję tarcie głowy o podsufitkę. Bagażnik jest duży, ale belka przebiegająca w poprzek zdecydowanie obniża jego możliwości wykorzystania.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze. Przy niższych prędkościach do kabiny dociera dźwięk silnika, który daje znać o sobie, że jest jednostką wysokoprężną. Przy wysokich prędkościach autostradowych słychać tylko szum powietrza opływającego kabinę.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przystępne ceny w ASO. Uważam, że jak na samochód tej klasy podstawowe wydatki eksploatacyjne plus to co w drobnej mierze uległo uszkodzeniu, kwoty nie są zbyt wysokie i porażające.
4,0
Stosunek jakość/cena
Hmm... Jeżeli chodzi o wnętrze uważam, że samochód posiada naprawdę dobrej jakości materiały wykończeniowe. Przejechałem Insignią już blisko 200 tys. kilometrów (90% trasa), a na kierownicy, czy lewarku brak śladów eksploatacji. Na minus zasługują fotele, które w wersji Cosmo wykończone są w części ze sztucznej skórze, która po pewnym czasie zaczyna pękać w miejscach zagięć...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- śniedziejące, posrebrzane elementy plastikowe (gwarancja), - zamek bagażnika odmówił posłuszeństwa dwukrotnie (gwarancja), - uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej, - falujące obroty (wgranie nowego softu na gwarancji), - pęknięty element skórzany fotela,
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
- pęknięta rura powietrza doładowującego, - rozszczelnienie chłodnicy, - rozszczelnienie miski olejowe,

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CDTI ecoFLEX 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Insignia I Hatchback 2.0 CDTI ecoFLEX 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Insignia I Hatchback