Szukaj

Informacje o Opel Insignia I Hatchback 2.0 CDTI ecoFLEX 160KM 118kW 2009-2013

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1956 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 83 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w dwumasowe koło zamachowe
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Ogólna ocena
3,8 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

3,9
~Filip
Opel Insignia I
Hatchback 2.0 CDTI ecoFLEX 160KM 118kW
Ogólnie samochód można zakwalifikować w kategorii jako poprawny. Poprzedni, jakim się poruszałem, to Opel Vectra C GTS z benzynowym silnikiem 1.8 i mocy 125 KM. Niestety w wyniku wypadku, jakiemu uległ, dynamicznie poszukiwałem samochodu nowego. I tak wybór padł na Insignię i to w dieslu. Z racji licznych wyjazdów, delegacji teraz wiem, że był to dobry traf. Samochód nie do końca spełnia moje oczekiwania, ponieważ konfigurowany był na szybko i zabrakło kilku potrzebnych gadżetów. Niemniej jednak od strony bezpieczeństwa i komfortu jestem usatysfakcjonowany. Jestem pierwszym właścicielem samochodu i jeżdżę nim już 6 lat, dlatego myślę, że moja ocena będzie wiarygodna i bardzo subiektywna.
4,0
~grendel579
Opel Insignia I
Hatchback 2.0 CDTI ecoFLEX 160KM 118kW
Dobre auto, o nieprzemijającym pięknie sylwetki i wnętrza, choć dość, niestety, awaryjne (zwłaszcza po przekroczeniu ok. 140 tys. km sporo rzeczy wymagało wymiany lub naprawy; wcześniej poważniejsze awarie, wymagające lawety: po 10 tys. km, po 88 tys. km, po 114 tys. km), jak na mój gust, ale może to kwestia niewłaściwej skali porównawczej. W sferze estetyki, 7 lat po premierze nadal niewiele aut może się równać z Insignią. Dynamika, ekonomia, wspaniała pakowność bagażnika, wygodne przednie siedzenia (tylne raczej dla dzieci młodszych), dobra ergonomia. Do tego fantastyczne biksenony z funkcją doświetlania zakrętów. Idealny samochód dla pary lub zestawu 2 + 2. To drugie przede wszystkim z uwagi na gigantyczny bagażnik jak na limuzynę - sprawdzone osobiście, że 4-osobowa rodzina jest w stanie spakować się na tydzień wakacji prawie w całości do bagażnika (o ile nie jedziemy na narty, wtedy pewnie zajmie to więcej miejsca). Kupiłbym ponownie, ale zażądał wydłużenia gwarancji (choćby za opłatą) do 5 lat na mechanikę.
3,3
~Jan bez ziemi ,ale z Oplem
Opel Insignia I
Hatchback 2.0 CDTI ecoFLEX 160KM 118kW
Nie kupiłbym tego auta po raz kolejny .I tej marki .Niby auto duże z zewnątrz ,a w środku klaustrofobia zwłaszcza z przodu. Już w poprzednim golfie VI kombi było więcej miejsca z przodu , niż w w insignii . Krótko mówiąc Opel pozostanie Oplem i nie zanosi się ,żeby była to marka prestiżowa i niezawodna. Bo ciągle trzeba usuwać usterki . A to pompy wspomagania ,a to węża od turbiny ,dwumasę gówniane plastiki kluczyka ,przekaźniki . W środku skrzypi plastikiem jak w starym miejskim Ikarusie MPK.

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
1 komentarz
Opel Insignia I Hatchback