Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Insignia II Grand Sport

Lukas Artur Walczak, 5 miesięcy temu
Silnik 2.0 Turbo 260KM 191kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 98 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Insignia II Grand Sport 2.0 Turbo 260KM 191kW 2017-2018 - Oceń swoje auto
4,71
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Świetnie się prowadzi jak na tak duży samochód. Napęd 4x4 to w zasadzie to samo rozwiązanie, które mamy w focusie RS.
Inne : Wyposażenie. Fotele AGR z masażem czy świetnej jakości HUD.
5,0
Całokształt
Wersja elite z niemal kompletnym wyposażeniem. Z ciekawości dziś na jednym z najpopularniejszych portali aukcyjnych włączyłem filtr, na którym, zaznaczyłem najważniejsze wyposażenie tej insigni żeby zobaczyć, co można i w jakiej cenie kupić podobnego. Wynik wyszukiwania to 0 ofert. Samochód jest bardzo przestronny, komfortowy, bardzo bogato wyposażony i co najważniejsze, to wyposażenie i cały samochód trzyma naprawdę dobry poziom. Do ideału brakuje lepszej jakości obrazu z kamery cofania i trochę lepszego wyciszenia ale tez nie jest tak, że ten samochód jest jakoś nieznośne głośny, po prostu, mogłaby panować nieco większa cisza i spokój przy wysokich prędkościach... Audio świetne, napęd 4x4 innowacyjny, bardzo skuteczny i zachęcający do dynamicznej jazdy, silnik ma dobre osiągi i jest bardzo cichy, skrzyni pracuje nie zauważalnie, HUD świetnej jakości... W tej cenie nie ma chyba realnej konkurencji.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cichy, dynamiczny, elastyczny i czuć, że nie brakuje mu tchu w żadnych warunkach. Spalanie w spokojnej jeździe po drogach powiatowych, wojewódzkich i przez małe miejscowości można spokojnie zejść do 6.5 litra. Na drogach ekspresowych i autostradach 8-8.5 litra. Miasto i krótsze odcinki 10-12 litrów.
5,0
Skrzynia biegów
Pracuje aksamitnie, dość szybki kickdown, wysoka kultura pracy. Idealnie łączy się z tym silnikiem. Co prawda mogłaby utrzymywać nieco wyższe obroty ale nie jest to wielki problem, w trasie idealna.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjne, świetne prowadzenie. W trybie sport zero przechyłów nadwozia natomiast w trybie Tour jest to jeden z najbardziej komfortowy samochód w klasie. No i zauważyć trzeba, że w trybie normalnym samochód sam analizuje styl jazdy i drogę, po jakiej jedziemy i dopasowuje się do kierowcy i warunków.
5,0
Karoseria
Elegancki a zarazem z lekką sportową nutą. Widać dbałość o detale, nie jest przekombinowany i przerysowany, nie udaje limuzyny z wyższej półki jak próbuje to robić np passat. Samochód sprawia wrażenie dostojnego ale nie ociężałego.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę ograniczona do tyłu ale kamera cofania pomaga. Dość szerokie słupki a które przy moim ustawieniu fotela zlewają się z lusterkami ale to drobiazgi.
5,0
Ergonomia
Jak na samochód klasy średniej sporo pojemnych schowków, wszystko pod ręka logicznie rozmieszczone. Bagażnik nieco płytki za to szeroki i długi. Pomimo subwoofera w bagazniku jest tam sporo miejsca na drobiazgi. Oczywiście przez to nie ma też mowy o "zapasie" .
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajne i skuteczne, nie ma co tu dużo gadać. Wnętrze w chłodne dni bardzo szybko się nagrzewa a podgrzewana kierownica, fotel i szyba przednia sprawiają, że o marznięciu zimą i skrobaniu szyb można zapomnieć.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeden z największych pod tym względem samochodów w klasie. W sumie chyba największy i i tylko superb może się równać. Rozmiar zewnętrzny plasuje insignię bardziejw jednym szeregu z bmw serii 5 czy Audi A6 niż Passatem czy mazdą 6.
3,0
Wyciszenie
Przy małych/normalnych prędkościach jest bardzo dobrze, przy wyższych mogłoby być lepiej. Uwaga taka, że dobijające się kamienie czy gałęzie o nadkola, gdy na nie na jedziemy, dość wyraźnie słychać w środku. Tutaj jedyny chyba wyraźny minus samochodu ale tak naprawdę uwidacznia się sporadycznie, w specyficznych warunkach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik i napęd dają dużo bonusów ale jednak też dodatkowo trzeba płacić za ich serwis. Generalnie raczej nie ma problemu, tylko trzeba dbać o serwis a przy automacie, napędzie na 4 koła i silniku o wtrysku bezpośrednim, trzeba poświęcić trochę więcej uwagi i pieniędzy, aby utrzymać w idealnym stanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko znaleźć coś konkurencyjnego w ogóle w tej klasie, a gdzie gdy dodamy kwestię ceny zakupu... Co prawda insignię b można kupić w bardzo dobrej cenie ale większość takich to wersję z "bogatą" przeszłością, ze słabymi silnikami lub w biednej wersji i serwisowane "jako tako". Gdy chcemy samochód z pewnego źródła, z bogatym wyposażeniem, zadbany i z pewną historią serwisową to jednak okazuje się, że trzeba wyłożyć wcale nie małe pieniądze lub mieć szczęście. Takie pewne egzemplarze znikają bardzo szybko, najczęściej u handlarzy. Samochód wyposażony kompletnie z mocnym silnikiem i świetnym napędem za rozsądne pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dbasz, tak masz. Raczej nic się nie dzieje. Jeśli trafimy nie zadbany egzemplarz pewnie co chwila będzie coś wyskakiwać a jak mamy rozsądny przebieg i auto zadbane, to raczej nie ma prawa się coś nagminnie dziać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W zasadzie brak typowych bolączek a jak samochód pewny i zadbany, to nie powinien zaskakiwać. Z powtarzających się ogólnie w tym modelu narzekań (nie licząc tego, co doskwiera wszystkim markom czyli ekologii w dieslach) to wymienić tylko można jeden z przewodów klimatyzacji który czasem się rozszczelnia i błąd katalizatora w benzynie 1.5 wynikający ze zbyt wyśrubowanych norm jakie narzucił opel. Niczym to nie skutkuje ale check engine mkze się zapalić.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Turbo 260KM 191kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Opel Insignia II

Liczba wpisów: 7

Opel Insignia II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Opel Insignia II Grand Sport

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów