Fajny duży samochód. Jak na niemiecki nawet przyzwoity design wnętrza. Świetny na długie trasy. Zawieszenie świetne (ale do spokojnej jazdy). Układ kierowniczy jak w mniejszym samochodzie - dość bezpośredni. Szkoda, że trochę drogi w utrzymaniu (ale ostatecznie to klasa wyższa). Silniczek 2,0 16V wystarcza (jak ktoś będzie bardziej wymagający to pewnie lepiej, żeby kupił 2,5). I ten wieeelki bagażnik w kombi. Drogie części, serwisy autoryzowane też - a chłopaki (tzw. serwisyny :-)) i tak sie słabo znają.
Wrażenia
3,0
Silnik
Żeby ostrzej pojeździć trzeba trochę mieszać biegami, 2,0 16V to niezbędne minimum do masy samochodu (1650 kg). Troche głośny powyżej 4 tys. Odgłos pracy nie do końca pasuje do klasy samochodu, chociaż niektórym sie podoba - z drugiej strony nie jest to japońska szlifierka.
4,0
Skrzynia biegów
Długi skok drążka - ale ostatecznie to nie jest samochód sportowy. Dość precyzyjna.
5,0
Układ jezdny
Świetny. Duży komfort i bezpieczny (zostawia dużo czasu na reakcję jak się przesadzi). Z drugiej strony - do sportowej jazdy się zupełnie nie nadaje - ale przecież to nie wyścigówka. Dość wcześnie się włącza ABS, ale jest niezły. No i napęd na tył - super!
Komfort
5,0
Widoczność
W kombi jest nieźle we wszystkie strony.
5,0
Ergonomia
Nie można narzekać.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko sie grzeje i szybko schładza. Głośna praca nawiewu zupełnie nie przystoi do tej klasy samochodu. Słychac też trochę pracę klimy. Czasem parują szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak komuś mało to polecam Autosan
4,0
Wyciszenie
Niezłe, chociaż ten odgłos pracy silnika na wysokich obrotach...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W kategorii absolutnej - katastrofa. Ostra jazda w mieście to 11-13 l (dużo krótkich tras, po kilka kilometrów). Chociaż jak na wielkość i masę samochodu - nie jest źle. W trasie przy dobrej benzynie udaje się zejść nawet do 7 l. Serwis paskudnie drogi.
4,0
Stosunek jakość/cena
Używany kosztuje śmieszne pieniądze jak na to co sobą prezentuje.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na wybojach w Warszawie trochę się rozklekotał. Ale poza tym raczej OK - trochę mocniej trzeba przyciskać jeden przycisk sterowania szybami. Czasem się rozprogramowuje szyberdach (wersja z pokrętłem). Jak jest zimno to skrzypi zawieszenie.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pomiędzy 80 i 130 tys wymieniłem z dużych spraw: 2 tłumiki, pompe oleju, pompę płynu chłodniczego, tarcze hamulcowe (zwichrowały się), uszczelkę pod głowicą, silentbloki w przednim zawieszeniu (to jest chyba pięta achillesowa Omegi B na naszych dziurach) + trochę części typu paski, uszczelki, rurki + sprawy zgodnie z kalendarzem przeglądów