Szukaj

Informacje o Opel Omega B Kombi

Lata produkcji: 1994 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiut drugiej generacji Omegi (Omega B) przypadł na koniec 1993 roku. Rok później, po zniknięciu z rynku Senatora, model stał się flagowym samochodem niemieckiej marki. W porównaniu do swojego poprzednika, wyróżniała go dużo bardziej elegancka i nowoczesna linia unowocześniona dodatkowo w 1999 roku po face-liftingu, jakiemu została poddana cała Omega. W Wielkiej Brytanii sprzedawana jako Vauxhall Omega, a w Stanach Zjednoczonych – jako Cadillac Catera. Produkcja modelu zakończyła się w 2003 roku. Za następców Omegi uważa się po części modele Signum i Vectra.
czytaj więcej
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4898 mm
Szerokość 1776 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2033 mm
Wysokość 1455 mm
Rozstaw osi 2730 mm
Rozstaw kół - przód 1514 mm
Rozstaw kół - tył 1525 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1800 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 540 l
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Karoseria - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,3
~Andrzej Jędrzejewskithank you
Opel Omega B
Kombi 3.0 i V6 211KM 155kW
Bardzo faje auto. Byłoby , gdyby nie: Silnik, zabezpieczenia antykorozyjne (w zasadzie brak zabezpieczeń antykorozyjnych), kruche elementy plastikowych zamknięć we wnętrzu, elektronika "żyjąca swoim życiem". Plusy oczywiście też są. Cena, gabaryty, wygoda, bogate wyposażenie, komfort jazdy, ceny części zamiennych, trwałość większości elementów, bezpieczeństwo. Poza tym auto jest ładne jak na mój gust. Proste, klasyczne i z ponadczasową linią. Gdyby nie rdza konsumująca samochód do wysokości klamek już po kilku latach od opuszczeniu fabryki, to do dziś Omega bardzo ładnie by się prezentowała na drogach. Niestety, Opel poszedł w tandeciarstwo i dlatego szczerze odradzam tą firmę, chyba, że ktoś lubi siedzieć na forach, czytać porady jak poprawić to, co spieprzyli w fabryce a do tego dysponuje warsztatem i kupą wolnego czasu. Dla osób szukających samochodu do jeżdżenia polecałbym raczej zakup auta porządnej firmy.
4,4
~Paweł
Opel Omega B
Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW
Samochód użytkuję na co dzień. Tygodniowo robię 800 - 1100Km. Autko sprawuje się dobrze i bez większych problemów. WAŻNE - Omege MUSISZ kupić u naszych zachodnich sąsiadów koniecznie osobiście! Zapewniam.. Żadna kupiona w polsce (niby od pierwszego właściciela w Niemczech) od handlarza z przebiegiem 200Tyś Km nie będzie służyć długo/dobrze. Omega wymaga dbania, szanowania... Regularnej wymiany oleju co 10 - 14 tyś i usuwania każdej drobnej usterki. W przeciwnym wypadku auto potrafi ruszyć portfelem!
3,4
~Andrzej Jędrzejewski
Opel Omega B
Kombi 3.0 i V6 211KM 155kW
Omega to prawdziwa wizytówka Opla. -Limuzyna, której dumny właściciel już w kilka lat po zakupie musiał uważać, żeby nogi mu nie wypadły przez przerdzewiałą podłogę, bo firma OPEL zaoszczędziła 2 “dojczmarki” na środkach do konserwacji i kolejne 2 marki na wynagrodzeniu Turka (który na etapie produkcji w ciągu 2 minut pracy mógł zrobić porządne zabezpieczenie antykorozyjne). Rdzewiejące błotniki, drzwi i progi są więc znakiem firmowy Opla, który sprawił, że firma ta jest powszechnie postrzegana jako niemiecki \"Fiat\" (-Fiat, to obelga w świecie motoryzacji). Stałym zajęciem posiadacza Omegi jest przeczesywanie internetu w poszukiwaniu informacji, co oznacza komunikat OELMANGEL i OELSTAND, oraz, dlaczego się pojawia, pomimo, że poziom i stan oleju jest prawidłowy. Miłośnicy tego modelu na zlotach fanów Omegi dowiadują się od bardziej doświadczonych kolegów, że \"oplowskie V-ki lubią mieć poziom oleju ponad maximum\", a \"komunikaty z wyświetlacza zazwyczaj niewiele mają wspólnego z tym, co sygnalizują i najlepiej je olać albo zmostkować czujnik i samemu kontrolować stan płynów i elementów za które odpowiada wyświetlacz, bo w przeciwnym razie można popaść w ciężką paranoję, albo wydać majątek na naprawy w serwisie, bez żadnej gwarancji, że lipne komunikaty przestaną się pojawiać”. Fajne auto. Prawie Mercedes. Ale, jak w reklamie Żywca: -\"prawie, robi wielką różnicę\". Samochód bardzo komfortowy, przestronny, dobrze wyposażony, tani w naprawie, eksploatacji i mało awaryjny (pomijając silniki V6 i TDI 2,5) ale ilość różnych drobnych \"pierdoł\", które szwankują potrafi skutecznie zrazić do tej marki. Część elementów sprawia wrażenie, że Opel zamiast ich zaprojektowanie powierzyć niemieckiemu inżynierowi -powierzył to zadanie francuskiemu \"styliście\" pokroju Jacykowa (-rozlatujące się zamki schowka, nietrzymające zatrzaski rolety bagażnika dyskwalifikują Omegę w klasie, do której Opel pretendował wypuszczając ten model). A już kompletnym harakiri było wypuszczenie nowych silników, montowanych w Omegach \"B\". Stare benzynowe 2.6. 3.0 czy diesel 2.3 (które słynęły z bezawaryjności, niskich kosztów eksploatacji i kosmicznych przebiegów) zastąpiono tandetnymi, skomplikowanymi, awaryjnymi, koszmarnie drogimi w naprawie i eksploatacji V-kami. PORAŻKA!!! Miałem w życiu 3 Omegi (2.0, 2.6 i 3.0), każdą wiele lat. I nigdy więcej nie kupię Opla. Wolę o 10 lat starszego japończyka, Audi czy VOLVO. Przynajmniej będę wiedział, że po roku od zakupu samochodu nogi mi nie wypadną przez przerdzewiałą podłogę a części w moim aucie nie projektował Jacyków ;)
Średnie spalanie dla Opel Omega B Kombi
10,4 – 18,7
l/100 km
7,7 – 9,2
l/100 km
8,3 – 15,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,5
Opel Omega B
Kombi 2.2 i 144KM 106kW
spalanie przy mojej jeździe a nie jest ona powolna na trasie Pszczyna Tychy z prędkościami do 140 km/100 wynosi od 11.6 do 13.1 w zależności czy na klimie i od natężenia ruchu z tym że 13.1 odnotowałem przy jeździe na klimie. Na trasie Kobiór Władysławowo którą przebyłem dwa razy spalanie przy prędkości max do 160 km/h wyniosło 11.6 cztery osoby w tym dwoje dzieci i bagażnik wypchany walizkami w drodze powrotnej maksymalne spalanie wyniosło wspominane 16.5 z tym że z prędkościami od 160 do 185 km/h zasięg na zbiorniku skrócił się z 316 do 250 km ale jazda tym autem z takimi prędkościami to frajda komfort wyciszenie rewelacja jak na 2001r .Koszty utrzymania optymalne olej mobil 1 5w40 filtry wymiana 210 zł hamulce przód tył klocki i tarcze średniej półki to koszt 750 zł z wymianą amortyzatory przód tył z wymiana 700 zł
9,2
Opel Omega B
Kombi 2.5 TD 131KM 96kW
Koszty utrzymania, dość wysokie, ale z drugiej strony auto też dużo oferuje. Przykładowe ceny części (wiem, bo akurat, te wymieniłem) - sprzęgło kpl. (nie pamiętam firmy) 600 zł, koło dwumasowe (nowe, LUK) 2300 zł, można też próbować łapać używkę, ceny od 100 do 300 zł, wydech końcowy/środkowy (zamiennik) 400 zł, zacisk hamulcowy tył (nowy) od 280 do 400 zł. Spalanie średnio 8-9 w mieście, przy umiarkowanie dynamicznej jeździe, najwięcej spaliła pod 12 litrów, ale to przy 20 stopniowych mrozach, po mieście na krótkich odcinkach, oczywiście większość dystansu przejechana bokiem, więc nie ma się co dziwić.
11,4
Liczba komentarzy: 1
Opel Omega B
Kombi 2.2 i 144KM 106kW
To już moja druga Omega. Śmiać mi się chce jak czytam te wasze komentarze "pali od 14,5L" albo że drogi jest olej silnikowy albo płyn do spryskiwaczy, czy opony! Ja jeżdżę po Bydgoszczy, gdzie Bydgoszcz jest trzecim z kolei najbardziej zakorkowanym miastem w Polsce i raz zdarzyło mi się przekroczyć spalanie 14L/100km na LPG a uwierzcie mi, nogę mam ciężką i obrotomierz bardzo często widzi czerwoną kreskę! Tankuję też do pełna PB i do spalania trzeba doliczyć średnio 1.01L/100km (średnia z 5 tys km). Silnik jak to ECOTEC lubi wziąć olej ale w moim egzemplarzu nie narzekam bo na 10tys km (od wymiany do wymiany) dolewam niecały litr GM 10w40, który kosztuje aż 55zł za 5L! No baaaardzo drogo :D Przebieg ponoć 135tys km ale bankowo skręcony ze 100-150 tys. Moja wersja jest nieco cięższa niż przeciętna Omego bo ma napakowane pierdoły typu Webasto czy Nivomat i kg się zbierają. Instalację gazową założyłem Stag 4 Eco - 1900zł z parownikiem na 240 koni i wlewem za klapką przy Pb :D Opony drogie!?!?! Boże kto to pisał?! Przecież do każdego auta można różne opony założyć! A o co chodziło z płynem do spryskiwaczy to już pojęcia zielonego nie mam. Letni w markecie 1,99zł 5L no szok - nie stać mnie! hahahaa Śmiało kupujcie Omegę, każdy komu poleciłem jest zadowolony tylko miny omijać szerokim łukiem. Koledzy z forum OKP chętnie pomogą w zakupie, wystarczy się zarejestrować i napisać. Pozdrawiam

Usterki Opel Omega B

Liczba wpisów: 86
Silnik dymi
  • Opel Omega B Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW 1994-2002
  • silnik
Od niedawna jestem posiadaczem tego modelu i nie mam pewności czy moja diagnoza w sprawie dymienia silnika w pewnych zakresach pracy silnika jest trafna . Ma nie duży przebieg "na liczniku" , lecz po wyglądzie i stanie auta mogę się zgodżić częściowo na te przebieg , gdyż w-g mnie to auto stało gdzieś dłuższy czas (śniedż na silniku i innych mechnizmach , co mogło spowodować stwardnienie gumek (uszczelniaczy zaw.) Dymie nie pojawia się przy nagrzanym silniku gdy np. zdławię go ,przyspieszam na wysokim biegu ,po mieście lub pod górkę . Jednak nie występuje to zawsze regularnie . Stąd moje wątpliwości, czy czasem nie odpowiada za to jakiś zepsuty czujnik , których jest bez liku . Ech ,gdzie te dore czasy, gdy były aż dwa czujniki w silnikach i jakoś wszystko grało .Może ktoś z posiadaczy tego modelu ma jakieś doświadczenia w tej sprawie . Nie chcę rozbierać silnika , a raczej , głowicy bez potrzeby . Podejżewam jednak że ta przyjemność mnie czeka . Ubywa olej , choć nie wiele . Pozdrawiam JK
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Nierówne obroty.
  • Opel Omega B Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1994-1999
  • silnik
na biegu jałowym na benzynie faluje silnik nierówno pracuje po do daniu gazu troche spadają na benzynie na gazie to samu a po dodaniu gazu spadają i silnik prawie gaśnie .silniczek krokowy czysciłem zamiast uszczelki dałem silikon to samo zrobiłem z przepustnicą nie jestem pewny czy silniczek krokowy jest dobry co jest przyczyna moich problemów
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Pasek klinowy
  • Opel Omega B Sedan 2.2 DTI ECOTEC 120KM 88kW 2000-2003
  • silnik
Na wolnych obrotach pasek klinowy zaczyna podskakiwać jak był by słabo napięty dodam też że wymieniłem napinacz, pasek. Nawet założyłem nowe koło pasowe i nic to nie dało. Były sprawdzane koła na pompie wody,pompie od wspomagania,klima i też na alternatorze. Wszystkie są równe nie maja luzu. Może ktoś miał podobne problemy, proszę o wiadomość
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 27
4,8
Opel Omega B
Kombi 2.5 i V6 170KM 125kW
homologacja: WYDZIAŁ TRANSPORTU POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Po prostu c.ham. Dzwoniłem z pytaniem usunięcia usterki i założenia nowych listew z wtryskiwaczami na co uzyskałem odpowiedź, że założenie może być środkiem przyszłego tygodnia, a bym dzisiaj przyjechał na oględziny. Przejechałem z jednego na drugi koniec Krakowa (19km) w godz największego ruchu (62min jazdy) i usłyszałem "Dziś tego nie zrobimy". Na moje stwierdzenie, że...
4,8
Opel Omega B
Kombi 2.5 i V6 170KM 125kW
homologacja: WYDZIAŁ TRANSPORTU POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Po prostu c.ham. Dzwoniłem z pytaniem usunięcia usterki i założenia nowych listew z wtryskiwaczami na co uzyskałem odpowiedź, że założenie może być środkiem przyszłego tygodnia, a bym dzisiaj przyjechał na oględziny. Przejechałem z jednego na drugi koniec Krakowa (19km) w godz największego ruchu (62min jazdy) i usłyszałem "Dziś tego nie zrobimy". Na moje stwierdzenie, że...
4,5
Opel Omega B
Kombi 2.2 i 144KM 106kW
homologacja: "A.MAX" A. I A. KRZEWSCY SP. J
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Pomimo automatycznej skrzyni biegów,gdzie miałem obawy o ilość spalanego LPG,zaskoczyłem się bardzo pozytywnie.Spalanie troszeczkę więcej niż benzyny za to osiągi samochodu są moim zdaniem lepsze niż na benzynie.Ma lepsze przyśpieszenie a w kieszeni zostaje dosyć duża kwota pieniędzy.Stosuję się do zaleceń mechanika i nie mam problemów.
Opel Omega B Kombi