Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Sintra

milo1995, 11 lat temu
Silnik 2.2 i 16V 141KM 104kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 231 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Opel Sintra 2.2 i 16V 141KM 104kW 1996-1999 - Oceń swoje auto
3,85
7% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 144 KM bardzo sprawnie napędza samochód, którego masa własna wynosi niemal 2 tony
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Pompa paliwa
4,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Pomimo sentymentu (po prostu lubię ten samochód), muszę zachować obiektywizm: Sintra jest dość głośna, a im starsza, tym więcej decybeli wyrzuca spod maski; nieraz przydałyby się stopery w uszach. Jeżeli chodzi o elastyczność - nie jest źle, można a jeździć szybko i ekonomicznie, jednakże mogłoby być lepiej. Przełożenia wydają się stosunkowo krótkie.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma krótkie \"skoki\", jej praca nie budzi zastrzeżeń. Zadbana skrzynia biegów w Sintrze, mimo wieku, funkcjonuje nienagannie.
4,0
Układ jezdny
Sintra potrafi trzymać się drogi jak przyklejona. Jednakże nie warto oszczędzać na zimówkach, a zakładać je na kołach obu osi - ten Opel lubi się okręcić na śliskiej nawierzchni, chwilami dość łatwo w nim o nadsterowność. Po własnym wiem, że miewa problemy z systemem ABS, które, podobno, zdarzają się także innym egzemplarzom tego modelu. Przez wzgląd na to właśnie nie należy zapominać o gabarytach auta.
Komfort
4,0
Widoczność
Sintra jest całkiem spora, dlatego średnio dobrze spisuje się na zatłoczonych parkingach. I to w tej kwestii jedyna jej wada.
5,0
Ergonomia
Co tu dużo mówić - olbrzymi, bardziej amerykański niż europejski samochód, który nie wymięka z byle powodu i przyda się każdemu, kto musi przewozić ciężkie ładunki na dłuższe odległości.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Układ wentylacji nie budzi zastrzeżeń, poza jednym - pracuje dosyć głośno, a to w połączeniu ze zdecydowanie niezbyt cichym silnikiem mieszanka wybuchowa. Trudno o spokojną rozmowę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
(Prze)wygodna olbrzymka: Sintra wielu kierowcom służyła za drugie mieszkanie (to fakt, nie mit!). Duży, komfortowy samochód - pod tym względem nie ma na co narzekać.
2,0
Wyciszenie
Z żalem wystawiam dwóję, ale nie mam wyjścia: ten samochód z pewnością nie jest dobrze wyciszony. Ale taki jego urok. Może naście lat temu było lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moja 2.2-litrowa benzynówka potrafi zadowolić się 12 litrami gazu przy naprawdę dynamicznej jeździe - uważam, że to wart pochwały wynik.
4,0
Stosunek jakość/cena
Sintry nie są drogie, a potrafią zaskoczyć trwałością, osiągami i praktycznością. Model godny uwagi. Jeżeli komuś nie zależy na cięciu kosztów, może pokusić się o Sintrę z 201-konną jednostką 3-litrową, na przykład z automatyczną skrzynią biegów.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mogę oceniać na przykładzie własnej Sintry - zadbany model potrafi długo cieszyć swojego użytkownika własną niezawodnością. Oczywiście - jak to z reguły bywa - nie warto oszczędzać na jakości instalacji LPG. Należy też zwracać uwagę na stan pompy paliwa - w moim egzemplarzu była już co najmniej dwa razy wymieniana. Możliwe jednak, że to wina użytkownika, nie konstrukcji.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W moim egzemplarzu szwankowały niektóre czujniki, przez miałem na głowie kilka denerwujących problemów, chociażby kłopot z zapaleniem zimnego silnika - po nocy \"łapał\" dopiero za 5-6 razem. O Sintrę trzeba dbać - to pewne.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.2 i 16V 141KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Sintra 2.2 i 16V 141KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
6,00 zł
11,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Sintra