Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Vectra C Kombi

mXm, 13 lat temu
Silnik 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Opel Vectra C Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : 6-biegowa skrzynka (w połąceniu z fajnym silnikiem - ale dwóch rzeczy nie da sie tu wybrać na raz ;) - wspaniale - daje dynamikę; komfortową i ekonomiczna jazdę przy całkeim sporych prędkościach ;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : zarówki, żarówki, zarówki ... :)
5,0
Całokształt
auto naprawdę godne polecenia; mnie jeszcze po roku nie znudziło się jeżdżenie nim ;) może brak mu nieco prestiżu - nie jest to lexus czy jakieś tam audi... ;) ale spisuje się WZOROWO; generalnie konfiguracja silnika cdti z 6-cio biegowa skrzynią jest BARDZO UDANA i dostarcza wiele przyjemności z jazdy i - co bardzo ważne - cieszy się świetną opinią w kontekście bezawaryjności; dla 3-osobowej rodziny aż za dużo miejsca :) moim zdaniem bardzo udany samochód
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik za osiągi ma 6+ :) fenomenalnie... naprawdę nie spodziewałem się takiej frajdy z jazdy przy raptem 120KM... ale szczerze się zdziwiłem - zbiera się cudownie od niskich obrotów i ciągnie do przodu; do mniej więcej 3,5 tys. - bo to już wszystko czego potrzeba - i tak rozpędza się zaskakująco szybko ;) maxymalnej jednak oceny nie zaaplikuję, gdyż silniczek z lekka klekocze ;) wiem, że diesel tak ma - oczywiście; tym niemniej - może to kwestia zbliżającej się usterki - nie wiem - ale wydaje mi się, że kultura pracy sukcesywnie spada od mniej więcej pół roku...
4,0
Skrzynia biegów
zaczynamy od plusów - skrzynia 6-cio biegowa to szczyt oszczędności i frajdy z jazdy na autostradzie... 160 km/h to raptem jakieś 2700 obr/min - czyli silnik nie wyje tylko cichutko mruczy a my zasuwamy lewym pasem i dziwią się onieśmielamy panów w SUVach ;)to oczywiście żart - tym niemniej fantastycznie się sprawdza ten 6-cio biegowy układ przeniesienia; przekłada sie to też na dobre wyniki spalania - ale o tym w dalszej części ;) maxymalna ocena jednak znów poza zasięgiem gdyż skrzynia troszke \"haczy\"; znów nie wiem czy to nie kwestia jakiejś usterki czy zwyczajnie kłopoty wyłącznie mojego egzemplarza - czas pokaże; nie jest to jednak rzecz która ogólnie psuje dobre wrażenie - taka mała \"rysa\" ;)
4,0
Układ jezdny
bardzo fajnie; duże czucie jazdy w zakrętach, układ precyzyjny; spodziewałem się - po mondeo, który słynie z idealnej trakcji, że opel będzie wymagał większej uwagi w prowadzeniu - nic z tych rzeczy; jest pewnie nawet przy pełnym obciążeniu - jazda na wakacje na chorwackich \"serpentynach\" nie powoduje skoków ciśnienia ;)
Komfort
4,0
Widoczność
jest w porządku choć - może to kwestia ustawienia fotela - mam wrażenie, że boczne okna są niskie przywodząc na myśl otwory strzelnicze ;) no nie jest to minivan - ale też nie m go udawać absolutnie ;)
4,0
Ergonomia
wszystko pod ręką - obsługa bez najmniejszych kłopotów; mam wersję raczej \"golutką\" więc radiem nie posteruję z koła kierwonicy - i to jedyny mankament bo do tych przycisków na CD-playerze nie mogę się przyzwyczaić i po roku wciąć muszę sekundę się \"pogapić\" na tego wszystko by przypomnieć sobie gdzie jest przycisk, którego szukam ;) natomiast tak podnoszona wszędzie obsługa kierunkowskazów to mit - w kontekście nieygody związanej z obsługą; jasne - ktoś kto nie jeździ oplem na początku musi się przywyczaić - jednak przychodzi to bez trudu i naprawdę BARDZO usprawnia np. wyprzedzanie; dla mnie bomba - wszyscy powinni taki system wprowadzić ;)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
chyba ok, gdyż jakoś nie zauważyłem żadnych wyjątkowych sytuacji związanych z tym konkretnym komponentem auta; zimą miałem pewne kłopoty z nagrzaniem wnętrza ale to spada na karb popsutego termostatu - po wymianie nawet przy -15 st. C. (a tak było jeszcze 2 tyg. temu przecież !! :) wystarczy mu jakieś 7 min do nagrzania wnętrza; klima latem w Chorwacji nieoceniona - nawet mimo strasznych upałów po kilku minutach było w środku już znośnie; zabawny jest przycisk \"odparowywania\" szyby przedniej, który nic innego jak włącza na maxa dmuchawę na przednią szybę :) jakby kierowca sam nie wpadł na takie rozwiązanie ;) no ale niech będzie - takie dodatkowe ułatwienie dla mniej rozgarniętych ;) ??
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tutaj świetnie; mam 190cm wzrostu i nie wyobrażam sobie kto odsuwa fotel kierowcy na maxa do tyłu... Marcin Gortat ?? chyba też nie... może godzilla ;) miejsca jest baardzo dużo, auto wręcz rozpieszcza w tym względzie :) bagażnik także przepastny, fajnie zorganizowany ze schowkami w \"boczkach\"
4,0
Wyciszenie
bardzo dobrze; przy wyższych prędkościach - zasługa zestopniowania skrzyni - bez zastrzeżeń; pełen komfort przy 160 km/h; z silnika nie słychać nic niepokojącego; minimalnie słyszalny szum powietrza - ale w normie; zimny silnik natomiast - wiadomo - potrafi sobie zaklekotać ;) zwłaszcza zimą - gdy rozgrzewa się dłużej i cały czas \"wdycha\" lodowate powietrze ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tutaj ocena maxymalna; jeśli chodzi o spalanie - jest świetnie; podróż na wakacje (do dalmacji i z powrotem + kilka wycieczek = w sumie ok. 4tys. km.) zamknęła się w wyniku 6,1 l/100km a rzadko kiedy schodziliśmy poniżej 160km/h ;) [wiem, powtarzam się z tą wartością ale jest ona po prostu wyjątkowo komfortową średnią prędkością podróżowania, do której się strasznie przyzwyczaiłem ;)] także wynik spalania jak dla mnie w trasie wyjątkowo dobry; w mieście natomiast vectra pali ok. 7,5l; wszystko oczywiście zależy od tego jak \"ciężką kierowca ma nogę\"; bez trudu mogę sobie wyobrazić spalanie na poziomie 10 litrów jeśli ktoś spod świateł zawsze musi być pierwszy i nie odpuści żadnemu seicento sporting ;) przy normalnej jednak jeździe - nie w stylu starszej pani w kapeluszu - 7,5l jest wynikiem dla mnie akceptowalnym. jeśli chodzi o naprawy to nie wiem bo... nic się nie popsuło (jeżdżę autem między 100 tys. a 120 tys. km) OK - padł termostat (300 zł z wymianą); czeka mnie teraz rozrząd - 600,00 zł - co też uważam za wynik OK
5,0
Stosunek jakość/cena
tu także świetnie; kupiłem używany samochód za 35 tys. zł z przebiegiem 100 tys.; jeździł JAK NOWY - byłem w ciężkim szoku bo miałem wrażenie, że dostałem w promocji nowiutkie auto zamiast używanego ;) po 20 tys. jest wciąż świeżutki; na przeglądzie przed-zimowym usłyszałem, że do zrobienia jest \"NIC\"; więc porównanie jakości do ceny zakupu w tym kontekście wypada wzorowo...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
cóż; przepalają się stosunkowo często żarówki - co jest pewnym uniedogodnieniem bo po pierwsze wyświetlacz komputera nie nadaje innych informacji tylko non stop namolnie wyświetla komunikat o żarówce ;) po drugie - nawet w instrukcji napisane, ze wymianę żarówek zostawić należy serwisowi :) bo można rzeczywiście albo wymontować połowę urządzeń z komory silnika albo spróbować sił \"na ślepo\" i włożyć gdzieś dłoń ryzykując, że nie da się jej już wyjąć ;) popsuły też się wycieraczki - to dość irytujące bo zaczęły się zatrzymywać w połowie szyby tak, że nic nie było widać ;) po regulacji (80 zł) jest OK.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak dotąd NIC DUŻEGO (między 100 a 120 tys. km.)

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Opel Vectra C Kombi 1.9 CDTI ECOTEC 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Vectra C Kombi