Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 208 I Hatchback 5d Facelifting

Rafal, 2 lata temu
Silnik 1.6 BlueHDi 100KM 74kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 147 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 208 I Hatchback 5d Facelifting 1.6 BlueHDi 100KM 74kW 2015-2019 - Oceń swoje auto
2,29
42% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : dynamiczny i ekonomiczny
Układ hamulcowy : bardzo skuteczny, na plus z tyłu tarcze a nie bębny.
Karoseria : dobre zabezpieczenie antykorozyjne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
Zawieszenie
Przeniesienie napędu
2,0
Całokształt
Użytkuje 208 1.6 HDI jako służbówkę w najmie długoterminowym, w porównaniu do innych samochodów w segmencie z tych lat niestety wypada słabo, o ile wygląd jest kwestią gustu, to beznadziejna pozycja za kierownicą, jakość wykonania, obsługa multimediów i najważniejsze - wysoka awaryjność (w tym 2-krotne unieruchomienie samochodu w drodze i konieczność wezwania lawety) sprawiła, że ten samochód trwale zniechęcił mnie do marki Peugeot. Na plus na pewno dynamika i niskie spalanie silnika 1.6 HDI 100KM, dobry poziom wyposażenia już w podstawowych wersjach (użytkuję Active) w porównaniu do konkurencji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy jak to w dieslu, ani plus ani minus - kwestia gustu, 100KM z diesla 1.6 jest wystarczające do bezpiecznego i dynamicznego przyspieszania, a przy tym samochód potrafi mało spalić (średnio ok. 5l przy normalnej jeździe, 6 przy dynamicznej, nieco ponad 4 przy ekonomicznej)
1,0
Skrzynia biegów
Niestety duży minus, zdecydowanie brakuje 6 biegu, biegi nie zawsze wchodzą mimo dokładnego wysprzęglania, skrzynia jest nieprecyzyjna, czasem ma się wrażenie jakby się mieszało kijem w błocie. Przy temperaturach poniżej zera skrzynia pracuje bardzo ciężko przez kilka km, nie raz konieczne było odczekanie 2-3 minuty aby olej się zagrzał. Ponadto sprzęgło pracuje ciężko, topornie, każdy kto przesiądzie się do 208 z innego samochodu stwierdza że tak się nie da jeździć - kwestia przyzwyczajenia, a w efekcie bólu lewej nogi - ale ten typ tak ma - potwierdzone w 3 egzemplarzach 208 1.6 HDI.
3,0
Układ jezdny
Porównując z innymi małymi samochodami, 208 prowadzi się przeciętnie, nie służy do szybkiego pokonywania zakrętów, łatwo można wprawić go w podsterowność, do Fiesty mu dużo brakuje.
4,0
Karoseria
Dobre zabezpieczenie antykorozyjne, co widać po wielu odpryskach przy przebiegu prawie 150 tys.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest poprawnie.
1,0
Ergonomia
Dramat. Dla człowieka o wzroście 1,90m nie możliwe jest ustawienie wygodnej i bezpiecznej pozycji za kierownicą, jest ona zwyczajnie nienaturalna. Kierownica jest na kolanach, albo zasłania zegary. Trudno jest wsiąść i wysiąść. Obsługa z kierownicy stworzona na zasadzie "domyśl się" 2 pokrętła, 2 przyciski, na każdym kilka funkcji. System multimedialny działa wolno i jest nieintuicyjny, do wielu funkcji dotrzeć można albo po dokładnym przeczytaniu instrukcji albo wielu próbach i błędach. Schowki i uchwyty są beznadziejne. Przez ponad 2 lata nie znalazłem właściwego zastosowania dla przednich uchwytów na kubek, nie wspominając że jak już się go w nie wciśnie (1, bo 2 się nie mieszczą obok siebie) i jakimś cudem on się nie przewróci (bo są płytkie) to chcąc go wyjąć nie raz wyjmuje się całą półkę... mógłbym tak wymieniać w nieskończoność, ten samochód ma najgorzej zaprojektowane wnętrze z jakim miałem do czynienia, w dodatku skrzypiące i trzeszczące.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przy temperaturze poniżej 5 st. ciepłe powietrze pojawia się z nawiewów po ok. 10km jazdy mimo sprawności układu (albo inaczej: nie stwierdzeniu usterek).
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przez idiotyczny projekt deski rozdzielczej miejsca dla kierowcy jest mało, ponieważ jak już wspomniałem musi on znaleźć wygodną i bezpieczną pozycję, co w tym samochodzie jest niemożliwe, dla pasażerów przeciętnie jak w samochodzie tej klasy - dlatego 2 gwiazdki a nie 1.
3,0
Wyciszenie
Przyzwoite jak na samochód segmentu B, porównywalne z Fiestą, Corsą, Fabią. Do przeżycia, ale to nie jest samochód do jazdy w trasie - niestety ja go tak używam i powyżej 120 km/h po prostu jest głośno.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pod kątem spalania i cen części jest względnie tanio, pod kątem ilości awarii - nie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jakość niska, ale cena też więc stosunek dobry. Problem w tym że za te same pieniądze lepiej kupić inny samochód starszy o 2-3 lata.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód psuje się regularnie co miesiąc-dwa. Z drobiazgów, ale uciążliwych - przepalony przewód pompki spryskiwaczy, sama pompka też się zepsuła ale innym razem, liczne błędy, czujniki abs, awaria silnika, problem z adblue, wariujące czujniki ciśnienia opon, system multimedialny włączający się po kilkudziesięciu sekundach i wiele innych problemów.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Stuki ze skrzyni biegów przy 90 tys. km - remont, napinacz rozrządu przy 116 tys. km (przy przeglądzie serwis stwierdził, że rozrządu nie trzeba jeszcze wymieniać mimo mojej sugestii, samochód zrobił 1 tys. km i wrócił na lawecie - remont silnika), pompa adblue - 2 awarie przy 110 i 120 tys., wysprzęglik przy 135 - powrót na lawecie, problem z chrobotem po odpuszczeniu sprzęgła, niezdiagnozowany. Zawieszenie stuka mimo że wg serwisów i diagnostów nie ma luzów, chyba trzeba wymieniać wszystko pokolei, a łączniki, tuleje i sworznie były już wymieniane. Samochód ma 6 lat i niecałe 150 tys. przebiegu, mam wrażenie jakby na tyle była ustawiona jego żywotność. Chcąc nim pokonać kolejną trasę boje się co tym razem się zepsuje, podobnie miałem w 20 letniej Alfie Romeo.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 BlueHDi 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 208 I Hatchback 5d Facelifting