Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 301 Sedan

Klauss, 9 lat temu
Silnik 1.6 HDi 92KM 68kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 301 Sedan 1.6 HDi 92KM 68kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
3,00
27% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : żwawy i oszczędny ale przez brak wyciszenia głośny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : niestabilny na drodze
3,0
Całokształt
auto sprzed lat w nowym opakowaniu. Rozwiązania techniczne bardzo proste, wręcz archaiczne. Oszczędności widać na każdym kroku. Słaba jakość elementów plastikowych. Jedyna ale za to duża zaleta to silnik.
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik to najlepsza część tego auta. Jest dosyć żwawy, oszczędny, chociaż mógłby być mniej słyszalny. Ale to w innym miejscu do oceny.
2,0
Skrzynia biegów
dźwignia umiejscowiona jest za nisko, a do tego przełożenia mają ogromną amplitudę. Łatwo obić pasażerowi kolano wrzucając piątkę. Przydałby się szósty bieg.
2,0
Układ jezdny
jeżeli silnik jest najlepszym elementem auta, to układ jezdny jest najsłabszym. Auto nie potrafi przy prędkościach autostradowych utrzymać toru jazdy. Wymaga nieustannego kontrolowania toru jazdy. Bardzo gumowy samochód. Dodatkowo z tyłu są hamulce bębnowe !
Komfort
4,0
Widoczność
bez większych zastrzeżeń, jak to w sedanie.
2,0
Ergonomia
brak automatycznego opuszczania szyb, przyciski opuszczania szyb nisko na konsoli centralnej. Brak schowków, mikroskopijna wnęka pod konsolą, zupełnie niewygodny tunel centralny, można tam byłoby zrobić dodatkowe miejsce na telefon czy inne drobiazgi. I fatalny brak regulacji wysokości pasów bezpieczeństwa - inna epoka. Podobnie jak suwak obiegu zamkniętego. Skokowa regulacja foteli jako minus i brak regulacji lędźwiowego odcinka fotela kierowcy. W sumie fotele niewygodne na dłuższą drogę. Dodatkowo okropne "zagłówki" z tyłu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
dosyć długo się nagrzewa, nawet przy max ogrzewaniu w kabinie miejscami wieje zimnem. Klimatyzacja bardzo przeciętne, żeby nie powiedzieć słaba.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
na długość kabina ok, z tyłu dużo miejsca na kolana. Na szerokość przeciętnie lub słabo. Dwóch mężczyzn obija się z przodu łokciami.
2,0
Wyciszenie
brak wyciszenia, słychać piasek, opony, silnik, opory powietrza. Auto jest po prostu głośne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
prostota auta i oszczędny silnik to główne czynniki niskich kosztów. Dodatkowo tani rozmiar opon.
3,0
Stosunek jakość/cena
każdy musi ocenić sam. Jak dla mnie za duże oszczędności na jakości i ergonomii.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przy pierwszym użyciu przepaliła się żarówka lampki w środku. Poza tym na razie nie, ale braki jakościowe na pewno spowodują kilka drobnych usterek. Np. joysticki pod kierownicą trzymają się na słowo honoru, obawiam się że nie wytrzymają długo.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie ma na razie żadnych

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 92KM 68kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 301 Sedan 1.6 HDi 92KM 68kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,00 zł
5,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 301 Sedan