Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 301 Sedan

Wojciech Sikora, 9 lat temu
Silnik 1.6 HDi 92KM 68kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 301 Sedan 1.6 HDi 92KM 68kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : dynamika , tylko 92 KM a lepiej to wyglada niz w ponad 100-konnej benzynie , 230 Nm/1750 obr . Średnie roczne- rzeczywiste- zużycie paliwa - 5,34 l/100km , za rok moze byc ciut wiecej - juz dotarty to jeżdżę ostrzej
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : te zagłowki na tylnych fotelach to skandal , oszczedności tego nie tłumaczą
4,0
Całokształt
dla mnie to najlepszy kompromis auta oszczędnego, pojemnego, wygodnego z ceną .
Wrażenia
5,0
Silnik
kupilem to auto dla oszczędnego silnika - 1,6 HDI to moim zdaniem najlepszy diesel na rynku ,, 55%- jazda miejska - HDI lepiej radzi sobie z filtrem czastek stalych niz TDI . Przy stosunkowo malej masie jak dla mnie fajna dynamika - turbinka fajnie go przyspiesza.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam uwag - nie zaznaczylem 5 gwiazdek zeby nie byc posądzonym o brak obiektywizmu
4,0
Układ jezdny
jest "miękki"ale to francuz - taki ma być , wygoda przed rajdowymi zapędami - ale fakt że powyżej 150 Km/h juz trzeba uwazac . Na polskie warunki predkosci 130-140 spoko wystarczaja- i wtedy nie ma sie czego czepiac .
Komfort
4,0
Widoczność
Nie zaobserwowałem jakichkolwiek ograniczeń widoczności
4,0
Ergonomia
Bardzo , wygodny wyprofilowany fotel kierowcy- w Thalii po 3 godzinach bolał mnie krzyż , tu nie ma takiego problemu. Baaardzo dobrze ze do wersji Active -dokupilem (wytargowalem w cenie ) podłokietnik ! Z tyłu nie jechalem - ale nikt sie nie skarżył. Za zagłowki z tylu projektanta bym oskalpował.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja ok , klima manualna ale spelnia zadanie - kwestia regulacji . W przypadku diesla w zimie wolno się rozgrzewa, ale z tym się trzeba pogodzić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto rodzinne - i przestrzenią zaskakuje , zwlaszcza z tyłu . Choć bagażnik 500 l miejsca na nogi z tyłu -full! . Nie ma porównania z Thalią - a nawet- uwaga - z Citroenem C5 combi na korzyść 301-ki oczywiście .
4,0
Wyciszenie
Moje założenia spelnia w zupelnosci , mimo ze to diesel ale jest lepiej niz w benzynowej Thalii , choc kurcze wyciszenie maski silnika przydaloby sie . Dla malkontentów rada - to prosze kupic autko za 100 tys , a nie za 50 .
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie -odpukać - nawet żarówki nie wymieniłem. Założenia przedzakupowe sprawdzaja się ; w kązdych warunkach 2-3 l paliwa oszczedniejszy od Thalii . A tu znowu ropa tańsza niz benzyna !- przed zakupem kalkulowałem odwrotnie,
5,0
Stosunek jakość/cena
ten zakup to efekt dokladnej analizy, odpadły Skoda Rapid, Renault Megane, Kia Ceed, Hyundai I30 , Ford Focus , Opel Astra, - dziwne ale w tym modelu za taakiego Diesla nie chca czapki pieniedzy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To zupełnie nowy model ,niesprawdzony- troche zaryzykowałem - ale na razie - jak pisałem ; nawet żarówki nie wymienilem , Na razie żadnej choroby wieku dziecięcego nie stwierdziłem
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdziłem

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 92KM 68kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 301

Liczba wpisów: 10

Peugeot 301 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 301 Sedan