Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 307 I Kombi

Piotr, 7 lat temu
Silnik 2.0 16V 136KM 100kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 157 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Peugeot 307 I Kombi 2.0 16V 136KM 100kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Piszę tu o wersji 307 SW Premium różniącej się od 307 kombi w wielu aspektach. Nie ma drugiego takiego kombi, które miałoby sporo miejsca na towar lub mogłoby być pojazdem dla siedmiu osób. Nie jest prawdą, że trzeci rząd siedzeń nadaje się tylko dla dzieci. Spokojnie mogą tak podróżować osoby do 170 cm wzrostu. Bardzo wygodne pojedyncze fotele dla każdego pasażera w drugim rzędzie tego nikt inny nie ma. Każdy z foteli można wyjąć i robi się niezła ciężarówka. Ładna stylistyka nadwozia.
Wrażenia
4,0
Silnik
2.0 w benzynie i prawie 140 KM to w 2003 roku był dobry rezultat za auto w tej klasie. Fajnie się rozpędza. Po ok. 10 latach eksploatacji pojawiają się pierwsze problemy. Głównie w zimę na zimnym silniku.
4,0
Skrzynia biegów
Na początku wydawało mi się, że dźwignia chodzi zbyt trudno, ale można się przyzwyczaić i nie ma tu żadnych minusów.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie SW jest sztywniejsze od zwykłej 307-ki przez co w trasie na dobrej drodze samochód miło sunie jak duża limuzyna. Niestety coś za coś. Na dziury w drodze to zawieszenie jest za twarde i jeździ się dużo gorzej. No ale to nie czołg.
Komfort
5,0
Widoczność
Szkoda, że moda się zmieniła i tak dużego szklenia już nie ma. Obecnie tak wielkiej przedniej szyby nie ma już nikt. Dodatkowo szklany dach robi nieziemskie wrażania i pomaga w widoczności stojąc pod światłami.
4,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń. Wszystko w zasięgu ręki kierowcy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Już pisałem wcześniej, nie ma takiego drugiego kombi, w którym zmieściłoby się nawet 7 osób. Każdy pasażer w drugim rzędzie ma swój fotel, a nie mało wygodną kanapę. Z tyłu sporo miejsca na nogi, chyba, że jedzie 6-7 pasażerów. Wtedy tylne fotele trzeba nieco posunąć do przodu i miejsca jest mniej. Samochód 10 cm wyższy od wszystkich obecnie w 2017 r. produkowanych kombi co powoduje, że nad głową wszyscy mają dużo przestrzeni.
3,0
Wyciszenie
Do prędkości 130 km/h jest ok, potem jest gorzej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Stosunkowo tanie części, a mój egzemplarz bez większych napraw sprawuje się już 13 rok. Spalanie w trasie od ok. 7,9 l (przy spokojnej jeździe) do 9,5 l (przy klimie na full i prędkości ponad 130 km/h). W mieście różnie o ok. 1 litr/100km więcej. Nie jest to jednak problem jeśli nie masz do pracy daleko i nie podróżujesz co chwilę gdzieś daleko.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dżwignia kierunkowskazów, często padają żarówki, padł silniczek spryskiwacza
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 13 lat użytkowania zepsuły się: moduł BSI unieruchamiając samochód - naprawa 1000 zł, rozszczelniła się pompa układu wspomagania (jeszcze nie naprawiłem).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 307 I Kombi 2.0 16V 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,50 zł
9,8
l/100km
10,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 307 I Kombi