Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 307 II Kombi

Marek D, 15 lat temu
Silnik 1.6 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 307 II Kombi 1.6 16V 109KM 80kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Francuskie kombi nie bojące się małej pętli w Bieszczadach! Dużo radości i przyjemności również na stacji paliw choć bak mieści 60 litrów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Żarówki świateł mijania przepalają się po jednej co 2m-ce.
3,0
Całokształt
Bardzo przyjemny kompakt dla młodej rodziny choć nie tylko. Bagażnik wielki i pakowny. Wózek typu gondola to dopiero początek jego możliwości. Wnętrze wygodne, przyjemne i kolorowe. Plastiki dobrej jakości i nic nie stuka pomimo przebiegu i mojej szybkiej jazdy nawet po dziurawych drogach takich jak w Lublinie czy Krakowie. Tylko felgi najwyżej się pogną (nie wspominam nawet o stanie opon - profil 55 na jeden sezon...). Sporo radości z jazdy jak na kombi klasy kompakt. Trudno nie pokochać tego auta.
Wrażenia
5,0
Silnik
Common rail to rewelacja, bez porównania z pompą wtryskową. Auto (silnik) ciche nawet zimne tuż po odpaleniu. 110KM to może nie jest dużo ale to bardzo żywe koniki i mocy raczej nie brakuje. Elastyczny i żwawy. Tylko apetyt rośnie w miarę jedzenia... Może mały wirus.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem wsteczny potrafi nie wskoczyć za pierwszym razem.
5,0
Układ jezdny
Slalom czy ostre zakręty dla tego kombi nie stanowią kłopotu. Bez ESP a trzyma się drogi jak przyklejony. Nawet na jeździe próbnej sprzedawca sam proponował szybki test kręcenia kółkiem jadąc około 60km/h. Dobre opony i można ganiać nawet w deszczu... Komfort naprawdę spory, nic nie stuka na dziurach a i nerki czy plecy nie cierpią na polskich drogach. Zawieszenie choć sztywne to wcale nie twarde. Wielki plus. Octavia pozostaje daleko z tyłu. Nawet z oponami o profilu 55 jest przyjemniej niż w skodzie z 60, czy zimówkami 65.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam jakiś szczególnych zastrzeżeń je żeli chodzi do tyłu. Do przodu rewelacja!
4,0
Ergonomia
Pasy bezpieczeństwa zapina się dość kłopotliwie i to na wszystkich miejscach. Reszta bardzo dobra. Nawet jest miejsce na spore radio CB (President Walker). Sporo schowków łącznie z szufladami pod fotelami.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima dwustrefowa. Na automacie cichutka i wydajna. Zimą szybko grzeje. Szeroki zakres ustawień. Super. fajny nawiew osuszający na przednią szybę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to merol klasy S ale w tej klasie trudno o coś bardziej przestrzennego. Wysoki dach daje swoje... Czuć przestrzeń. Auto daje sporo miejsca pasażerom na tylnej kanapie i dziecko w foteliku nie kopie po plecach (jak w octavii). Siedzenia wygodne z miłą tapicerką. Komfortowa jazda jak dobrym autem z segmentu D.
5,0
Wyciszenie
Nie jest tak cicho jak w lagunie III ale jest naprawdę nieźle. Silnik tak cichy że czasem można pomyśleć że zgasł.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nowy Diesel to sama radość. Przy jeździe typu 90-120 na trasie można zejść poniż 5 litrów, ale kto tak jeździ? Mi na trasie (110-140km/h) spala 5,6l/100km. Na mieście 6-6,5l/100km (spokojnie można zejść do 5,5l/100km). Na jednym baku (60litrów) robię nawet powyżej 1150km! Przeglądy w ASO są drogie, części też w ASO do tanich nie należą. Gdzie indziej nie wiem bo serwisuję w ASO.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za taką kasę nowe auto typu kombi tej klasy i z takim silnikiem to prawdziwa okazja. Te nowe silniki 1.6 benzynowe z 308ek nie dorównują do pięt temu dieselkowi choć ponoć są opracowane razem z BMW. Używane są tanie bo Polak widzi tylko tego przeciętnego golfa, którego bezawaryjność już dawno jest tylko wspomnieniem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawieszenie nadal nie tknięte i nic nie stuka. Tylko układ kierowniczy zapowiada się do małej wymiany końcówki (jest już ponad 110k km po polskich drogach). Po 100 000km do wymiany poszedł element klimatyzacji odpowiedzialny za sterowanie prawej strony (element jako całość ma w sobie główne składniki całej klimy np: parownik) co kosztuje ok 3000PLN. Choć można ponoć naprawić te pierońskie \\\"ząbki\\\" poza ASO. Lubią się przepalać żarówki przednie, szczególnie światła mijania, ale zawsze pojedyńczo. Auto w domu od nowości tylko kierowca się zmienił...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK!
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 307 II Kombi