Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 307 II Kombi

AndrzejO, 7 lat temu
Silnik 2.0 16V 140KM 103kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Peugeot 307 II Kombi 2.0 16V 140KM 103kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,31
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
Dałbym 4.5 gwiazdki, ale tego nie przewidziano. Autem jeżdżę od ponad 6 lat. W sumie jestem z niego bardzo zadowolony. Trochę awarii się przytrafiło (patrz szczegóły), choć tylko jedna, z mojej winy, unieruchomiła samochód: stare świece. W sumie niewiele na ponad 10 lat jeżdżenia. Dość dużo pali (jak każdy wolnossący 2.0 Pb), samochód głównie jeździ po zatłoczonym mieście (Kraków). Silnik bierze ok. 1.5-2.0 l oleju na 10000 km. Żadnych problemów z elektroniką czy elektryką (z wyjątkiem kostek H1 w przednich reflektorach). Żarówki przepalają się rzadko (średnio 1-2 na rok). Zero korozji. Podsumowując. Bardzo udany samochód. Pakowny, wygodny, mocny, ergonomiczny, dobrze się prowadzi i stosunkowo mało awaryjny. Żal będzie się rozstawać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Elastyczny, mocny, bezawaryjny i niestety paliwożerny, zwłaszcza w mieście.
4,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń. Nic nie haczy, nie huczy. Biegi wchodzą dość miękko. Mnie to nie przeszkadza. Niekiedy brakuje 6-ki.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze. Dość czuły na słabo wyważone opony (drgania powyżej 120-130 km/g).
Komfort
5,0
Widoczność
Trochę przeszkadzają mocno wysunięte przednie słupki, trzeba się przyzwyczaić.
5,0
Ergonomia
Wszystko jak należy. Trochę denerwuje "Economic mode", którego nie da się wyłączyć, ale z drugiej strony zabezpiecza przed rozładowaniem akumulatora. Bardzo ergonomiczne fotele przednie. Świetne na długie dystanse. Żadnych odkształceń czy przetarć (wersja Sporty)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze (brak skali, znów dałbym 4.5 gwiazdki). Bardzo skuteczny klimatronik, skuteczny i szybki tryb usuwania zamglenia przedniej szyby. Cały czas, z wyjątkiem mroźnych dni i pierwszych kilometrów w czasie upału, włączony tryb „Auto”.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na wymiary zewnętrzne, zwłaszcza stosunkowo niewielką długość (tylko 4.40 m) jest doskonale. Duży, regularny, łatwo dostępny bagażnik.
4,0
Wyciszenie
Tylko dobrze. Przy większych prędkościach, powyżej 130-140 km/g, zaczyna być głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na wolnossący benzyniak 2.0, spalanie jest przeciętne. Części dość tanie, naprawy łatwe, samodzielnie lub w zaprzyjaźnionym warsztacie specjalizującym się we francuzach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Z powodu stereotypów wyjątkowo niedoceniony „francuz”. I bardzo dobrze dla kupujących używane. :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę drobnych usterek samodzielnie naprawionych: wymiana zębatki w klimatroniku (typowa przypadłość - dmuchało ciepłym powietrzem), „wariująca” tylna wycieraczka (pomogło rozebranie i przeczyszczenie), wymiana kostek H1 w reflektorach (na proste złączki), wymiana łączniki stabilizatorów po 100 tys. km. Wymiana czujnika temperatury i czujnika stop.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymienione sprzęgło z powodu zużycia łożyska wyciskowego (częsta jazda na półsprzęgle przez panie), chłodnica klimy i łożysko w tylnym kole.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 307 II Kombi 2.0 16V 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,50 zł
8,3
l/100km
11,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 307 II Kombi