Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 307 II Kombi

codenamepawel, 6 lat temu
Silnik 2.0 16V 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 307 II Kombi 2.0 16V 140KM 103kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo mnie zaskoczył, pomimo założonego LPG chodzi idealnie. Ale uwaga, odradzam zakładanie taniej instalacji LPG, podczas zakupu jeździłem kilkoma z taką instalacją i jest kiepsko. Mam założoną instalację Holenderską SGI Teleflex, minus to cena reduktora 800zł i wtrysków 1200zł, ale za to nie czuć, że nie jedzie się na benzynie. Praktycznie jedyną różnicą jest spalanie ok 2-3l gazu więcej niż benzyny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Chłodnica klimatyzacji, u mnie pojawiło się dużo małych dziurek + jedna większa pod wentylatorem, jeden serwis klimy nie znalazł wycieku.
5,0
Całokształt
Auto bardzo podoba mi się i z zewnątrz jak i w środku, bardzo dobrze dobrane plastiki imitujące chromowane wykończenia, białe zegary. Duży plus za komfort jazdy, pewne prowadzenie i żwawy silnik. Jedyny minus to spore spalanie, ale coś za coś, albo spalanie 1-2l mniej albo kupa frajdy z jazdy. Nie bez znaczenia jest dwu strefowy klimatronik, który podczas upałów spisywał się perfekcyjnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Chodzi cichutko, ale ten kot ma pazur, po wciśnięciu pedału przyśpieszenia rwie się do przodu i nim się obejrzysz masz 140 na budziku. Wyprzedzanie to bajka, bardzo szybko się zbiera i nie ma problemów z szybkim wyprzedzeniem ciężarówki.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo dobrze, może czasem wsteczny nie wskoczy, ale to może trochę przyzwyczajenie z innych aut, gdzie była inna dźwignia. Przy takim silniku nie ma dużej potrzeby nadmiernie przerzucać biegami, są dosyć dobrze dobrane przełożenia. Przy wyprzedzaniu, kiedy w końcu zwolni się lewy pas nie trzeba nawet redukować z 5 tylko dodać gazu.
5,0
Układ jezdny
Auto dobrze trzyma się drogi, nie ma większych problemów przy dużych prędkościach, chodzi dość precyzyjnie. Opcja ESP fajnie daje sobie radę podczas jazdy na śliskiej nawierzchni, chociaż na początku trzeba się do tego przyzwyczaić.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, pomimo gabarytów szyby i lusterka zapewniają możliwość rozejrzenia się na wszystkie strony, dodatkowym plusem jest wsteczne lusterko fotochromowe, które przyciemnia się kiedy ktoś z tyłu świeci mocno po tylnej szybie.
5,0
Ergonomia
Autko bardzo pakowne, duży + za możliwość przekładania siedzeń w wersji SW, tak jak demontaż każdego z nich z osobna, przyciski dobrze - intuicyjnie rozmieszczone.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mój egzemplarz jest wyposażany w dodatkowe ogrzewanie, im wyższy mróz, tym szybciej auto się nagrzewa, przy -12 ciepłe powietrze zaczęło lecieć już po 2 min jazdy, przy 0 to ok 3 min (bez pracy na postoju)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Posiadam wersję SW, z przodu dużo miejsca, z tyłu miejsca wystarczająco, przy dołożonych 2 dodatkowych fotelach nie ma rewelacji co do miejsca z tyłu, ale bez problemu da się spokojnie usiąść, jedyny minus, to czasem trudno się przypiąć na tylnych fotelach, ciężko wymacać zaczep - są dosyć głęboko.
5,0
Wyciszenie
Autko na luzie mruczy cichutko, na początku nie mogłem się przyzwyczaić, że jest włączone, ale po dodaniu gazu słychać brzmienie silnika, nie jest za głośne. Przy 160 km/h da się rozmawiać bez większego problemu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę dość energicznie, więc i spalanie mam wyższe, miasto w cyklu mieszanym (rano w miarę płynnie, po południu korki) pali 10-11l/100km. Na trasie 7-7,5l. Jeżeli chodzi o serwis, to najlepiej znaleźć dobry serwis poza ASO, na pewno zaoszczędzimy sporo, za rozżąd powiedzieli 1800, a w tych pieniądzach zrobiłem sporo innych rzeczy poza ASO.
5,0
Stosunek jakość/cena
Używane 307SW można kupić nawet za mniej niż 30 tyś, ale przy tym wyposażeniu warto. W moim wypadku 32 tyś (wliczając nowy rozrząd, przegląd i nowy akumulator) za wersję 307 SW nGama z navi to stosunek cena/jakość jest świetna.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów, to największą bolączką są palące się żarówki H1 od świateł mijania, trwałość jak się słabo trafi to 7 dni, na razie drugi komplet świeci już drugi miesiąc. Lepiej wozić komplet w zapasie, na szczęście wymiana nie jest skomplikowana, ani czasochłonna.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważniejszych usterek to: - przycinający się silniczek krokowy (falujące obroty, czasem gasnący silnik), wystarczy wyczyścić. - gnijąca chłodnica klimatyzacji, z tego co rozmawiałem z serwisem w peugeotach lubi gnić za wentylatorem, koszty wymiany w moim przypadku 480zł+150zł robocizna+nabicie

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 307 II Kombi 2.0 16V 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,00 zł
8,6
l/100km
11,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 307 II Kombi