Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 I Hatchback 5d

Patryk, 5 lat temu
Silnik 1.6 THP 150KM 110kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 100 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 THP 150KM 110kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
3,86
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Auto mam z perłowym lakierem Babylon Rouge i wersji Premium+ na oryginalnych 18” alusach. W tej konfiguracji samochód wygląda fenomenalnie i przyciąga wzrok, a wyposażenie z panoramicznym dachem, biksenonem skrętnym, nawigacją, skórą i dwustrefową klimą zadowoli każdego i zadziwia posiadaczy nawet najnowszych modeli marek premium. 150-konny silnik robi bardzo dobrą robotę, ale jest mało oszczędny. Przy 100tys. km w zadbanym egzemplarzu awarii nie ma, ale trzeba pilnować kosztownej wymiany rozrządu i troszczyć się o poziom i jakość oleju oraz o zawory i turbinę.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jest dynamiczny, ale nieoszczędny. W autach przed liftingiem, występują problemy z rozciąganiem łańcuszka rozrządu (przez słaby napinacz), a jego wymiany są niestety częste i kosztowne (mój egzemplarz miał już 3 razy zmieniany na gwarancji). Po 95tys. km u mnie zaczęła odzywać się też turbina, która także nie jest pozbawiona fabrycznych wad. Silnik z uwagi na obecność turbo, bierze średnio 0,5-0,7l oleju na 1000km i z tym trzeba się pogodzić. Pracuje cichutko, że prawie nie słychać. Głośniejszy jest dopiero przy dużych obrotach, ale przyjemnie brzmi, więc to zaleta.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia w aucie bardzo dobrze pracuje (manual 6-biegowy) i jest dopracowana pod każdym względem. Prawidłowo zestrojono ją z silnikiem, dzięki czemu nie trzeba nadmiernie „wahlować” biegami, ale moim zdaniem, na pierwszych dwóch biegach przydałby się większy zapas mocy - zwłaszcza przy przyspieszaniu po zahamowaniu przed np. przejazdem kolejowym, progiem zwalniającym, itp. Na 3. biegu, auto już bardzo dynamicznie się „rozwija” w szerokim przedziale prędkości (idealne przy wjeździe na autostradę) a na 4. szybko wchodzi na obroty, przez co, bieg jest wzorowy na wyprzedzanie w trasie, czy też jazdę po mieście.
3,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się komfortowo, ale nie tak pewnie jak powinno - na zakrętach nim buja, a przy prędkościach w przedziale 110-160km/h ma też niestety tendencję do „myszkowania”. Największym jednak mankamentem jest zawieszenie, które sprawia wrażenie tandety i nie należy do wzorów trwałości. Amortyzatory są głośne i nawet na niewielkich progach zwalniających, czy poprzecznych nierównościach, za bardzo dobijają - zupełnie jakby ktoś przejeżdżał wtedy po głazach. Do tego pracują, jakgdyby były od roweru... Co ciekawe, autem na 18” felgach z niskoprofilowymi oponami, wcale nie jeździ się zbyt twardo - na nierównościach mam wrażenie, że jest nawet lepiej, niż przy 16” stalówkach z zimówkami.
5,0
Karoseria
Karoseria po 10 latach, póki co nie rdzewieje i oby tak dalej. Jest dobrze zabezpieczona, ale sama powłoka lakiernicza ma dość cienką warstwę. Typowym, niepokojącym zjawiskiem, jest jedynie falowanie maski przy autostradowych prędkościach.
Komfort
3,0
Widoczność
W widoczności jest jeden bardzo poważny mankament... - słupki przednie, które bardzo skutecznie ją ograniczają (szczególnie w dostrzeganiu aut będących na rondzie), tworząc „martwe pole”. Raz przez nie miałbym prawie wypadek. W zamian za to, na duży plus, jest przyciemniany, panoramiczny dach, który ułatwia (szczególnie wysokim osobom) obserwację sygnalizacji świetlnej, a pasażerom podziwianie nieba. Obserwacja do tylu i przy cofaniu jest ok, natomiast ogólnie w aucie, przeszkadza za bardzo zabudowana kierownica, która zasłania manetki świateł, wycieraczek, tempomatu i przełączniki radia, a nawet fragment i zestawu wskaźników, zegarów i kontrolek.
4,0
Ergonomia
W aucie dobrze przemyślano ergonomiczność, ale korzystanie z nawigacji (rneg) pokrętłami i przyciskami jest mało intuicyjne, odrywa zbytnio uwagę kierowcy i wymaga zbyt wielu różnych czynności. Bardzo dobrze zaprojektowane są podłokietniki, z których ten pierwszy posiada optymalną regulację, natomiast w problematycznym miejscu rozwiązano przednie miejsca na napoje. Niepraktyczne jest też wyjście audio w zamykanym schowku. Na plus za to jest poręczny schowek na okulary oraz ten otwierany z dwóch stron w tylnej półce. Również przydaje się też otwór na narty, umożliwiający wyciągnięcie z wnętrza czegoś z bagażnika.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi szybko i bardzo dobrze, jednak zdecydowanie za wolno i za słabo grzeje. W zamian za to, super grzeją podgrzewane siedzenia, ale brakuje na ekranach (lub w postaci kontrolek) sygnalizacji ich sterowania i podświetlenia przycisków. Wentylacja latem działa poprawnie, ale do chłodzenia się nie nadaje. Zimą natomiast, czasem daje więcej niż klima, ale głównie grzeje nogi. Skutecznie usuwa za to parę z szyb. Całość działa dość cicho i daje duże możliwości regulacji, która jest przy tym prosta w obsłudze. Na plus są aż 3 kratki w konsoli środkowej i niezależna kratka na tylną kanapę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest bardzo przestronne - zwłaszcza z przodu. Mam 190cm i bez problemu się w nim mieszczę. Przy odsunięciu fotela pasażera do tylu, mogę przewozić na nim osobę niepełnosprawną, która ma wyprostowane całkiem nogi, a z tylu nadal pozostaje jeszcze dość miejsca, żeby ktoś mógł komfortowo siedzieć. Gorzej jest dopiero z jazdą w piątkę - wtedy jest już ciasno dorosłym osobom i jest to roziązanie dobre tylko przy podróży do 100km.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie auta jest bardzo dobre i wystarczające w trasie, gdyż nie czuć prędkości. Przy niskich i średnich obrotach, nie słychać silnika a jedynie delikatnie szum powietrza. Ale mogłoby być jeszcze lepiej. Słychać za to pracę zawieszenia...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest dość tanie w utrzymaniu, ale sporo pali. Serwisy i części nie należą do najtańszych, ale tragedii też nie ma. Nie wolno jednak oszczędzać na jakości paliwa czy oleju i warto wymieniać go częściej niż zaleca producent. Największym typowym wydatkiem są głównie wymiany rozrządu, uszczelnień z których potrafią pojawiać się wycieki, remonty zawieszenia czy zaworów i turbiny.
4,0
Stosunek jakość/cena
Materały użyte w aucie są bardzo dobrej jakości. Wykończenie wnętrza takie jak skóra czy plastiki są wzorowej jakości i nie widać na nich zużycia. Kiepskiej jakości są za to pokryte łuszczącą się gumą uchwyty drzwi, nietrwała jest też gałka zmiany biegów i kluczyk, a najsłabszym punktem są sypiące się jak styropian (już od samej nowości) wygłuszenie komory silnika.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Szwankują niekiedy czujniki obecności pasażerów (fałszywie alarmując o niezapięciu pasów), a także zacina się czasem nawigacja. Zdarzają się wycieki oleju z uszczelnień silnika i turbo, wadliwie działa klimatyzacja, itp.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wadliwy napinacz łańcucha rozrządu i sam łańcuch. Problemy z zaworami (zapychanie się przy mało dynamicznej jeździe i niedogrzaniu silnika). Wadliwa budowa turbiny, wymagająca profesjonalnej regeneracji po 100tys. km.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 THP 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 308 I

Liczba wpisów: 23

Peugeot 308 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 308 I Hatchback 5d