Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 I Hatchback 5d

Piciniak, 14 lat temu
Silnik 1.6 VTi 120KM 88kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW 2007-2011 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : rewelacyjne hamulce i pięknie zestrojone ESP
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Przekładnia kierownicza i elektryczna pompa wspomagania wadliwie działają. Samochód jest niestabilny trudno utrzymać kierunke jazdy na wprost.
4,0
Całokształt
Dośc udany samochód. Znacznie inne wrażenia z jady aniżeli 307. Dojrzalszy. Coś nie tak z przekładnia ale to juz mój drugi przypadek wiec mam wyrozumiałośc dla tego elementu.Poza tym żadnych usterek. Ważne też żeby zakładac dobre opony zimowe bo na tych tańszych czuć gorsze prowadzenie na suchym. Polecam michelin primacy alpin 3
Wrażenia
4,0
Silnik
Może być. Po uruchomieniu na zimno stukają elementy zmiennych faz rozrządu. tak około 10 sekund... Po dotarciu wszędzie oleju stukot znika. Na ciepło brzmi jak japoński. Elastyczność w normie ( ciekawostka że niekiedy lepiej ciągnie a niekiedy gorzej. Na tym samym baku paliwa. Coś ta elektronika dalej im szwankuje.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jak skrzynia. działa. Żadnych uwag do przełączania. Jedynie sprzęgło jakieś takie \"chropowate\"
4,0
Układ jezdny
HM czytając poprzedni wpis wiem co autor miała na myśli. potwierdzam myszkowanie auta, dodam wadliwe działanie progresji wspomagania. Potworna podatność na wiatr, trudność utrzymania kierunku na wprost na gładkim... Ogólnie lipa.. Ale.. to była usterka przekładni kierowniczej. Wymieniono na gwarancji po kilku tysiącach kilometrów. Ten samochód po wymianie przekładni jedzie jak po szynach. ( koła 16 . Proponuję aby poprzednik zrobił to samo. Zawieszenie jak to zwykle w nowych peugeotach. Dośc głośnie, raz stuknie raz nie itd. Ale w porównaniu do 307 znacząca poprawa. Prowadzenie ( po naprawie ) bardzo pewne. Po autostradzie czy 130 czy 180 nie ma różnicy. Trzeba tylko koła perfekcyjnie wyważać z testem drogowym w profesjonalnych serwisach.
Komfort
4,0
Widoczność
Słupki przednie.....Masakra Gorzej niz w 407
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi. Utrzymuje zadany poziom. Spełnia dobrze swoja funkcje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeżdżę sam lub we 2 wiec dla nas super
4,0
Wyciszenie
Szum wiatru zbyt duży. Wrażenie jakby z tyłu szyba była uchylona na milimetr albo krzywe ulszczelki. Ale niestety nie. Silnik powyżej 170 dokucza. Spkój do 150. Brakuje temu auto sporo do pojazdu klasy średniej. Ale po coś te klasy wymyslono. Różnica musi być.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto 9-9,5 Trasa zależy jak spokojna jazda to 5,8, jak szybciej to 6,5. Jak konkretnie rwę do przodu to 7,5 Jak na ten silnik i porównując do konkurencji jest super! Pewnego razu 100 km przejechałem spokojnym trybem ze spalaniem 4,8.
4,0
Stosunek jakość/cena
Pozytywna w przypadku promocji. 54 tys za wersje Premium z ESP. ( samochód był z bieżącego roku )
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylko przekładnia jakaś lewa była. Jak na peugeota to nie jest dużo :)W 307 miałem dokładnie tego samego pecha....

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VTi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,50 zł
9,5
l/100km
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 308 I Hatchback 5d