Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 I Hatchback 5d

kierowca, 12 lat temu
Silnik 1.6 HDi FAP 92KM 68kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 47 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 HDi FAP 92KM 68kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : a poza tym karoseria, jakość materiałów,układ jezdny z wyjątkiem stosunkowo głośnego tylnego zawieszenia
5,0
Całokształt
Żaden nowy model niezależnie od reprezentowanego segmentu niczym wielkim na tle 308 mnie nie zaskoczył. 308 to taka średnia klasa z odciętym tyłem. Ale wierzę posiadaczowi, który jest rozczarowany w stosunku do BMW 525 :-)- auta 3x droższego. Teraz wiem, że gdybym miał wybór pomiędzy 3 letnim 308 a nowym np. Tata Indica lub Kia Picanto czy 107 to powinienem zostać przy 3 letnim aucie 2x wyższej klasy i 2x droższym. Z usmiechem podchodzę do opinii negatywnej, w której osoba pisze o wymianie wycieraczek przez otwartą maskę.... No coż jak na kilka lat użytkowania 308 ;-))) nie wiedzieć, że jest tzw położenie serwisowe wycieraczek. Podobnie z wymianą żarówki -jest rozwiązanie choć nie tak spektakularne . Przy kupnie samochodu, a nie oglądaniu w salonie ;-))) jest dołączana instrukcja. Poza tym dodam, że lakier jest dość delikatny i podatny na zarysowania
Wrażenia
5,0
Silnik
genialny silnik, elastyczny, cichy, pracujący bez wibracji, absolutnie bez turbodziury, wyjątkowo oszczędny. Jeździłem różnymi turbodieslami samochodów z wyższej półki i żaden mnie nie zaskoczył czymś nadzwyczaj pozytywnym w stosunku do silnika Peugeota. Oczywiście, w niektórych przypadkach mocą
4,0
Skrzynia biegów
normalna, pracuje bez problemu - ale nic nadzwyczajnego
5,0
Układ jezdny
Po prostu dobry. Bardzo dobry na niewielkie nierówności, świetnie znosi progi zwalniające, nieco gorzej tylne zawieszenie dziury w jezdni. Znakomite trzymanie toru jazdy, poczucie stabilności. Porównywalne z autami z wyższej półki.
Komfort
4,0
Widoczność
Ot taka jak wszędzie
5,0
Ergonomia
Lepiej się nie da
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na diesla w zimie dość szybko się nagrzewa. Klimatyzacja wydajna. Na najwyższym biegu dziła jak tajfun ale hałasuje jak jumbo jet
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic się nie zmieniło od moich poprzednich ocen....
5,0
Wyciszenie
Podobnie jak silnik- absolutna zaleta samochodu. Na przykład nie ma różnicy w stosunku do 508 czy Passata. Inne średnie klasy bywają gorsze....
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdzę autem 4 rok / 47 tys / , miałem 2 przeglądy- koszt łączny 1100,00 zł. z obsługą klimatyzacji. Brak napraw, usterek. Wróciłem z wakacji we Włoszech. Zużycie 4,5 l 100 km.- jazda normalna stosunkowo nieobciążonym autem. W mieście zużycie 6,2-6,5 L/100 km. / klimatyzacja i Kraków /
5,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic. Jedna spalona żarówka świateł mijania, stopu i 2x przeciwmgielnego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi FAP 92KM 68kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 HDi FAP 92KM 68kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
6,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 308 I Hatchback 5d