Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 I SW Facelifting

Bronx, 9 lat temu
Silnik 1.6 HDI FAP 92KM 68kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 110 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Peugeot 308 I SW Facelifting 1.6 HDI FAP 92KM 68kW 2011-2013 - Oceń swoje auto
3,31
19% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Jest słabo, pomimo iż jest to pojemne, przestronne dobrze wykonane auto, po FL wewnątrz nic nie zmieniono. Tragiczny układ zawieszenia połączony z takiej samej jakości układem kierowniczym tylko potwierdza tendencyjność tego auta.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest dobry, nie jest to mistrz sportowy ale ma odpowiednią moc na ten rodzaj auta, jest ekonomiczny, kultura pracy ok, mam wrażenie że jednak głośniejszy niż w poprzednim modelu 308 o mocy 90KM.
3,0
Skrzynia biegów
Niewygodna ze względu na duże skoki lewarka. Trzeba się namachać przy zmianie biegów. Zaleta jest taka, że jest przez to precyzyjna.
1,0
Układ jezdny
Dramat. Zawieszenie to podły żart, jest niekomfortowy, nerwowy i męczący w dłuższych trasach. Nie radzi sobie z podłużnymi nierównościami, przestarzałe tylne zawieszenie, rzuca koszmarnie tyłem. Zawieszenie przednie nie radzi sobie na łukach drogi przez co auto jest wyraźnie podsterowne. Na mokrej czy zaśnieżonej nawierzchni auto jest naprawdę niezaradne i niebezpieczne. Układ kierowniczy jest uzupełnieniem tej masakry, nieprecyzyjny i "gumowaty". Wymaga stałej korekty przy większych prędkościach. Męczarnia w trasie. Duży i niewygodny promień skrętu.
Komfort
4,0
Widoczność
Wielka przednia szyba i duże przeszklenia, widoczność bardzo dobra. Do tyłu także widoczność bardzo dobra. W nocy katastrofalna żarówka cofania. Nie doświetla odpowiednio drogi.
3,0
Ergonomia
Poprawnie, duże auto i duże schowki ale uchwyty na napoje słabe, za płytkie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zarzutu, automat ogarnia sprawnie auto. grzeje i chłodzi odpowiednio. Dwie strefy działają raczej w teorii.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To jest bardzo duże auto jak na swoją klasę. Z przodu jest przestrzennie, na tyle także dużo miejsca, kanapa tylna trochę za płaska i po dłuższej podróży niekomfortowa. Dziwne bo w 406 wiedzieli jak zrobić tylne siedzenia.
3,0
Wyciszenie
Silnik głośniejszy niż w wersji przed liftingiem, przy prędkości powyżej 120 km/h robi się głośno i nieprzyjemnie. do tego "gwiżdżą" relingi i lusterka.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ekonomiczny diesel, reszta raczej standardowa.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ekonomiczny samochód, pojemny, dobre wykonanie i najsłabszy układ kierowniczy i zawieszenia w swojej klasie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpadły dwie obudowy relingów w trakcie jazdy, serwis nie chciał ich uzupełnić ponieważ ... nie dostarczyłem ich do serwisu. Faktycznie powinienem ich szukać na A2. W trakcie eksploatacji pękły uchwyty rolety bagażnika.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
w ciągu trzech lat eksploatacji do wymiany kilka uszczelek, najpoważniejsze to przy silniku oraz przy skrzyni biegów. Po awarii tej pierwszej silnik zasyfił wszystko pod maską. Druga awaria odznaczała się plamami oleju pod autem, w efekcie aby wymienić mała uszczelkę trzeba było wykręcać cały blok silnika - wykonano to w ramach gwarancji. Po 90000 km poleciał lewy wahacz, po 110000 km już był słyszalny prawy.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDI FAP 92KM 68kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 308 I

Liczba wpisów: 23

Peugeot 308 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 308 I SW Facelifting